>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

במחצית שנות ה-90 התפרסמה בפריז מעצבת האופנה איזבל מארה, שהפכה בין רגע לכוכב זורח מעל שמי העיר. מארה היתה האלטרנטיבה הבועטת לבתי האופנה הממוסדים של תעשיית האופנה הצרפתית: הכי רחוק מהקוקטיות של שאנל, ההפך הגמור מהקלאסיקה של דיור. צלליות הבגדים הצרות והמלוטשות, השיק הרוקנרולי שנטף מהבגדים והמראה האגבי שיצרה, מיקמו אותה מאז כמעצבת לפריזאיות אמיתיות - טייטל שקשה לרכוש בכסף.

כמעט במקביל, לפני 14 שנה, הגיעה לפריז מהעיר רואן מעצבת צעירה בשם לורנס דוליז'ה, שהקימה מותג אלגנטי בשם מאדאם א-פריז, שהפך במהלך העשור הקודם להצלחה גדולה בצרפת. בקיץ 2010, לאחר שהתגלעו בינה לבין שותפיה העסקיים חילוקי דעות, החליטה דוליז'ה לצאת לדרך חדשה והקימה מותג הנושא את שמה, שנמכר מאז בהצלחה ברחבי העולם, ומהעונה שעברה גם בבוטיק אליז בישראל. המותג מאדאם א-פריז, אגב, ממשיך לפעול בלעדיה. "דוליז'ה היא האיזבל מארה החדשה של פריז", אומרת בעלת הבוטיק הישראלי אליז ג'וליארד, יהודייה שהגיעה אלינו מצרפת. "הבאז שיש סביב המותג החדש שהקימה בשנה שעברה מזכיר את זה שליווה את מארה. פריזאיות אמיתיות אוהבות אותה מאוד".

בראיון בלעדי ל-Xnet אומרת דוליז'ה כי ישנו סגנון פריזאי, אך הוא לא בא לידי ביטוי רק במראה החיצוני. "זה כל החבילה", היא אומרת ומציינת כדוגמה איקונות אופנה בינלאומיות כג'יין בירקין ובתה שרלוט גינסבורג, או השחקניות קתרין דנב ורומי שניידר, שהפכו עם השנים למייצגות של הסגנון הפריזאי - אותו מושג חמקמק שאו שיש לך אותו או שאת מתה שיהיה לך. "זה שילוב בין אישיות, סטייט אוף מיינד וסגנון אישי. צורת חשיבה שלא משנה מה תלבשי - זה ייראה עלייך מצוין כי את זו שלובשת את זה. לדעתי זו היכולת של הפריזאים להתלבש באופן בסיסי עם טוויסט, כזה שיוצר זהות עצמאית. רק לעתים רחוקות רואים אישה פריזאית לבושה טו מאץ'. מותגים פחות חשובים לאישה הפריזאית, אלא יותר האטיטיוד".

כשבוחנים את הבגדים של דוליז'ה מקרוב מגלים הלימה מלאה בין הרעיונות העיצוביים שלה לאמירותיה כמעצבת. חולצת פלאנל משובצת בסגנון הגראנג' ששלט בשנות ה-90, עם צווארון ג'ינס; או שכמייה ללא שרוולים במראה של ז'קט, עשויה קנבס בצבע קאמל עם כפתרה כפולה – מדגימים את יכולותיה המרשימות בפיתוח פריטי קז'ואל כביכול פשוטים, עם טוויסט קל שמעניק להם חותם של מעצבת עם חשיבה קונספטואלית.

דוליז'ה אומרת כי בבסיס הדי.אן.איי של המותג הקרוי על שמה קיימים ערכים של נוחות, יומיומיות ואיכות גבוה. "זה לא בגדים שהופכים לזבל אחרי שתי עונות", היא מסבירה. "אלו בגדים שלעולם לא ייצאו מהאופנה, וכל אישה אירופאית תשמור אותם בארון. קז'ואל יומיומי שאת לא לובשת כדי להיות אלגנטית".

הקו של דוליז'ה בעל הסממנים הגבריים נמכר בהצלחה בישראל, אך הוא אינו מתאים לכל אחת. הגזרות הישרות והחולצות המכופתרות שלעתים נראות כמו פיג'מה גברית, מרתיעות לנוכח הרצינות שלהן, אך על הגוף הן מצליחות לעטוף את הגוף בסילואטה נשית. למרות שהייבוא ארצה מצומצם יחסית, הצליחה ג'וליארד להביא כמה מהדגמים היותר בולטים בקולקציה. למשל, חולצת ג'ינס מכופתרת עם כיס קדמי מצד אחד, ומהצד השני דוגמה של כיס שכאילו נתלש מהחולצה. דגם מעניין נוסף הוא של מכנסי חאקי בצבע זית המסתיימים בקו הקרסוליים, מהז'אנר שהולך נפלא עם מגפי עור גבוהים. "אני לא עובדת עם השראות לקולקציה. אלו פריטים שיש לי בארון ובחרתי להציע ללקוחות שלי", מסכמת דוליז'ה. "ההשראה שלי היא הסגנון שלי. חלק ממנו בא מהארון הגברי, אבל גם מתפירה עילית. זהו סגנון נצחי, פשוט ואלגנטי".

מחירים: 1,500-450 שקל.

להשיג בחנויות הבוטיק של Elise, שבזי 30, טל' 03-5172835, ושינקין 35, טל' 03-6202288 - תל אביב.

השורה התחתונה

מדד האיכות: גבוה מאוד. הפריטים תפורים לעילא ועשויים מבדים איכותיים.

מדד השיק: מומלץ, בהנחה שאת אוהבת לאמץ את המראה של הבחור שלך.

מידות: S-L.

למי מתאים: הבגדים של דוליז'ה ייראו טוב בעיקר על נשים גבעוליות. אין צדק בעולם.

כמה להוציא: לא זול. 1,000 שקל יספיקו ללא יותר מחולצה וחנייה של שעה באזור הבוטיק.