>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

מסחריות ובידול הן שתי מילים שחזרו לא פעם בפרזנטציה שערך יוסי קצב לחשיפת קולקציית חורף 2012 בעיצובו תחת שם המותג Sketch. בשעה שרשתות אופנה גדולות כובשות את ההמון ומספקות בגדים במחירים נמוכים, מעצבי אופנה כיוסי קצב מרגישים כי הגיעה העת להילחם. אסטרטגיית המלחמה: בידול. האמצעים: גזרות מתוחכמות, דיטיילים קטנים המשדרגים את הבגד, ובעיקר – איכות ללא פשרות.

"אנשים באים אליי כי אני מעצב, עצם זה שבאים לכאן מצביע על כך שמחפשים משהו אחר ומיוחד", אומר קצב. גם כשהוא נשאל האם מחירי הבגדים שלו תואמים את תקופת המחאה החברתית, הוא עונה: "לכל שוק יש את הנמוך, הבינוני והגבוה. אני לא פראדה או גוצ'י, וגם לא זארה, אני מקביל לרשת Cos האירופאית". כלומר, קצב אינו מתיימר להיות מעצב בעל שם עולמי, אך הוא ממקם את עצמו כמותג נחשב ומבוסס.

וכנראה שיש לכך סיבות טובות: בעוד מעצבי אופנה ישראלים רבים, כמו רוס אובטה ודניה הלר, קורסים את הנטל ההישרדותי, Sketch נמצא במגמת התרחבות. קצב נטל את החלל שפינה יוסף במתחם התחנה, וכעת הוא מגדיל את חנותו. "הכניסה תהיה שואורום עם כורסאות, מגזינים, מכונת קפה והרבה בובות", הוא אומר. בנוסף חבר המעצב למתחם קום איל פו בנמל תל אביב, שם פתח חנות בתוך חנות, ובימים אלו נחתם זיכיון לחנות של המותג בקניון רננים.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

גם קולקציית החורף, השלישית של המותג, מלמדת כי הוא צועד קדימה. הקולקציה עוצבה בהשראת עבודותיו של פיקאסו, עם דגש על האופן בו נהג לחבר ולהרכיב מחדש את האובייקטים בציוריו. התוצאה היא בגדים במראה אירופאי ונקי, החסרים את הצבעוניות של פיקאסו אך מטמיעים את עיקרון הפירוק כמעט בכל גזרה. אנשי עסקים צעירים ימצאו כאן חליפות מחויטות ובלייזרים קלאסיים, אך מי שמחפש מראה טרנדי יותר עלול למצוא את הפריטים משעממים. למרות שקצב לוקח את ניסיונו העשיר מעבודותיו כמעצב בקסטרו, פוקס ו-DKNY ומשכלל את יכולותיו, נראה כי הוא עדיין מעדיף ללכת על בטוח. אולי תוכניותיו לצמוח לרשת אופנה מקומית עוצרות אותו מלתת לכישרונו חופש מוחלט.

משחקי הגזרות, הניגודים והפרופורציות ניכרים בשילוב בין פריטים ארוכים עם קצרים, רחבים עם צרים, ובולטים בצילומי הקטלוג. לראשונה נבחר למותג גם פרזנטור: דן מור – חבר קרוב של קצב, בנה של פינצ'י מור ושחקן מפורסם באוסטרליה, העתיד להשתתף גם במספר פרויקטים בארץ. "הוא לא ממש פרזנטור, אין לנו תקציב לשלטי חוצות ופרסום, אך הוא מייצג את המותג נאמנה", מסביר קצב.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

מתוך 80 דגמי קולקציית החורף (שלהם נוספים ארבעה דגמים במהדורה מוגבלת: שני מעילי עור, ז'קט זמש וסריג אוברסייז מצמר אלפקה ואנגורה), רבים הם מוצלחים. החולצות המכופתרות, הקרדיגנים (בעיקר זה עם הפסים), בלייזר מחויט מבד משובץ עם סיומת שחורה על הדש, סריג עם כפתרה כפולה ומעיל ניילון דקיק – כולם מצליחים לשמור על פרקטיות אלגנטית אך להוסיף לה את הטוויסט ההכרחי המבדל אותה, כפי שמצהיר קצב, מרשתות מסחריות מתחרות.

מחירים: 1,399-199 שקל.

להשיג במתחם התחנה, תל אביב. טל' 03-7362640; בזל 2 (פינת דיזנגוף), תל אביב. טל' 03-5325160.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

השורה התחתונה

מדד האיכות: גבוה מאוד. רוב הייצור עבר לפורטוגל, והבדים באיכות גבוהה.

מדד השיק: טוב מאוד. חובבי בגדים על-אופנתיים יאמצו את הקולקציה בחום, אך חובבי טרנדים עלולים להשתעמם.

למי מתאים: לבחורים בוגרים עם טעם קלאסי ומגובש.

טווח מידות: S-XXL.

כמה להוציא: ב-499 שקל ניתן לקנות מכנסי ג'ינס שחורים בציפוי סיליקון.