>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
חנותו של מותג האופנה בנטון, שנפתחה הבוקר בדיזנגוף סנטר, עלולה לעורר אצל ילידי שנות ה-70 וה-80 תחושת דז'ה וו. זוהי החנות הראשונה מתוך שלוש, שצפויות להיפתח בישראל עד סוף פברואר 2012, והיא מסמלת מערכת יחסים חדשה בין המותג האיטלקי לקהל הישראלי. חברת בנטון כבר ניסתה את מזלה בארץ פעמיים: ב-1985 קיבלה משפחת בן דב את הזיכיון למותג, אז בשיא תהילתו העולמית, אך ב-1998 נסגרו כל הסניפים לאחר שהשליטה עברה לחברת כיתן; ב-2002 קיבלה מריאן שוקחה את הזיכיון, ופתחה שתי חנויות בגרנד קניון בחיפה ובנצרת, אך גם הן נסגרו לאחר כחמש שנים.
אז למה בכל זאת התעקשו זכייני המותג החדשים ערן וייזר ודובי שניידמן להחזיר לישראל את בנטון? "בחנו את פעילות המותג בעולם ולדעתנו הוא יכול לעבוד בישראל", אמר שניידמן הבוקר בהתרגשות. "הקולקציה והתנאים המסחריים הנוכחיים התאימו לנו. בנטון הוא אחד המותגים הגדולים בתחום האופנה, עם 6,500 חנויות ב-125 מדינות בעולם. האופנה הבסיסית שלו מתאימה לישראל ולקהל של בני 25 ומעלה". לדברי שניידמן, לאחר שיבחנו את פעילות המותג בישראל, שוקלים הזכיינים להביא ארצה גם את סיסלי – המותג הנוסף והאופנתי יותר של החברה.כפי שיודע כבר מי שביקר בחנויות הרשת בחו"ל בשנים האחרונות – בנטון מודל 2011 הוא מותג עייף, כמו פסטה שבושלה יתר על המידה. מלבד מכנסי הסקיני לנשים בשמונה צבעים (מוורוד בייבי ועד כתום בוהק) המוצגים על שולחן הכניסה, רוב הפריטים של בנטון מעוררים פיהוק מתמשך ופונים בעיקר לנשים בנות 35 ומעלה שמחפשות בגדים שמרניים בסגנון מאופק. למשל, חולצת פסים ללא שרוולים עם עניבה מצורפת הנכרכת בנונשלנטיות מקדימה, אשר הוצגה לצד מקטורן כותנה בצבע חאקי עם כיס קדמי. פריטים נוספים שבלטו הם טוניקת ויסקוזה ללא שרוולים עם צווארון רבידה, ואוסף טוניקות, גופיות וקרדיגנים מסריגים קלילים, מהסוג שמעצבות מקומיות גובות עליהם מחירים אסטרונומיים. מחלקת הגברים המצומצמת לא משכה את העין במיוחד, אך מי שמחפש מכנסי צ'ינו סולידיים וחולצות כותנה מכופתרות בדוגמאות של פסים ומשבצות ימצא בה לא מעט פריטים רלוונטיים.
מחירים: חולצות 250-130 שקל, מכנסיים 299-179 שקל, שמלות 289-199 שקל, טוניקות 199 שקל; בגדי ילדים 230-50 שקל.
בנטון. דיזנגוף סנטר, תל אביב. טל' 03-5349234.
השורה התחתונה
מדד האיכות: סביר. לא יותר מזה.
מדד הסטייל: נמוך. הקניינות המקומית שמה דגש על פריטי קז'ואל ובייסיק שמרניים.
למי מתאים: לאנשים עובדים שזקוקים לפריטי קז'ואל יומיומיים למשרד.
מידות: נשים XS-XL, גברים S-XXL.
כמה להוציא: 160 שקל, שיספיקו לסריג נוסטלגי של בנטון.