>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

חנותו של מותג האופנה בנטון, שנפתחה הבוקר בדיזנגוף סנטר, עלולה לעורר אצל ילידי שנות ה-70 וה-80 תחושת דז'ה וו. זוהי החנות הראשונה מתוך שלוש, שצפויות להיפתח בישראל עד סוף פברואר 2012, והיא מסמלת מערכת יחסים חדשה בין המותג האיטלקי לקהל הישראלי. חברת בנטון כבר ניסתה את מזלה בארץ פעמיים: ב-1985 קיבלה משפחת בן דב את הזיכיון למותג, אז בשיא תהילתו העולמית, אך ב-1998 נסגרו כל הסניפים לאחר שהשליטה עברה לחברת כיתן; ב-2002 קיבלה מריאן שוקחה את הזיכיון, ופתחה שתי חנויות בגרנד קניון בחיפה ובנצרת, אך גם הן נסגרו לאחר כחמש שנים.

אז למה בכל זאת התעקשו זכייני המותג החדשים ערן וייזר ודובי שניידמן להחזיר לישראל את בנטון? "בחנו את פעילות המותג בעולם ולדעתנו הוא יכול לעבוד בישראל", אמר שניידמן הבוקר בהתרגשות. "הקולקציה והתנאים המסחריים הנוכחיים התאימו לנו. בנטון הוא אחד המותגים הגדולים בתחום האופנה, עם 6,500 חנויות ב-125 מדינות בעולם. האופנה הבסיסית שלו מתאימה לישראל ולקהל של בני 25 ומעלה". לדברי שניידמן, לאחר שיבחנו את פעילות המותג בישראל, שוקלים הזכיינים להביא ארצה גם את סיסלי – המותג הנוסף והאופנתי יותר של החברה.

  (צילום: ג'וש אולינס)

בחלון הראווה של החנות הפונה לרחוב דיזנגוף כבר מוצגת קולקציית הסתיו של בנטון לנשים, גברים וילדים. סיור בין הקולבים, המתפרשים על 300 מ"ר, חושף רמת מחירים הזהה לאלו של המותג באירופה (מעיל ארוך העשוי צמר ופוליאמיד מתומחר ב-770 שקל, ואילו חולצת כותנה מכופתרת לגברים עולה 150 שקל). סגנון הקולקציה משדר אירופאיות קלאסית, המתובלת בפריטים כבדים שבוודאי לא יימשכו את הקהל המקומי. מי שמחפש טרנדים וסקסיות מעודנת, ייאלץ לחצות את הכביש ולפנות לרשתות מנגו, זארה, או אפילו קסטרו וגולף הישראליות – שם יימצא טווח מחירים זהה ואיכות שאינה נופלת מזו של הרשת האיטלקית.

כפי שיודע כבר מי שביקר בחנויות הרשת בחו"ל בשנים האחרונות – בנטון מודל 2011 הוא מותג עייף, כמו פסטה שבושלה יתר על המידה. מלבד מכנסי הסקיני לנשים בשמונה צבעים (מוורוד בייבי ועד כתום בוהק) המוצגים על שולחן הכניסה, רוב הפריטים של בנטון מעוררים פיהוק מתמשך ופונים בעיקר לנשים בנות 35 ומעלה שמחפשות בגדים שמרניים בסגנון מאופק. למשל, חולצת פסים ללא שרוולים עם עניבה מצורפת הנכרכת בנונשלנטיות מקדימה, אשר הוצגה לצד מקטורן כותנה בצבע חאקי עם כיס קדמי. פריטים נוספים שבלטו הם טוניקת ויסקוזה ללא שרוולים עם צווארון רבידה, ואוסף טוניקות, גופיות וקרדיגנים מסריגים קלילים, מהסוג שמעצבות מקומיות גובות עליהם מחירים אסטרונומיים. מחלקת הגברים המצומצמת לא משכה את העין במיוחד, אך מי שמחפש מכנסי צ'ינו סולידיים וחולצות כותנה מכופתרות בדוגמאות של פסים ומשבצות ימצא בה לא מעט פריטים רלוונטיים.

  (צילום: Manzo, V. Bergamini, R. Tecchio )

לצד פריטים קלאסיים ואיקוניים שבנטון יודעים לעשות היטב – כמו מעיל סטודנטים בחמישה צבעים (אדום, כחול, חום, אפור ובז') ומקטורני קטיפה לנשים – יש לא מעט בגדים באיכות נמוכה, כמו שמלת טוניקה כסופה מפוליאסטר זול עם הדפס פייזלי, שהיתה צורמת במגעה כמו גם בעיצובה. גם חולצות ארוכות שרוולים ב-11 צבעים עם שם המותג בהדפס מבריק נראות כמו חיקוי זול ומוכיחות את הפער בין יוקרת הלוגו מפעם למציאות של היום. דווקא מחלקת הילדים, הכוללת פריטים לגילאי 12-0, מוצלחת במיוחד ומציעה ערכות New Born יפות ושמלות משובצות לילדות בנות שש.

אם להסתמך על המצאי בחנות החדשה, בנטון יצטרכו להתאמץ כדי לכבוש את לב הלקוחות המקומיים. כשנשאל שניידמן כיצד הוא פועל כדי להחזיר את הקהל שגדל על המותג בשנות ה-80 אל החנויות, ענה: "בנטון שמרה על הצבעוניות, ואפשר לראות את זה בכל מקום בחנות. אבל היום אנחנו מציעים להם כמעט את אותם הבגדים, כמו חולצות פולו וסריגים, במחירים של 159 שקל ובמבחר צבעים". האם המחיר הזול מספיק במקרה הזה? באופן חד משמעי, התשובה היא לא.

מחירים: חולצות 250-130 שקל, מכנסיים 299-179 שקל, שמלות 289-199 שקל, טוניקות 199 שקל; בגדי ילדים 230-50 שקל.

בנטון. דיזנגוף סנטר, תל אביב. טל' 03-5349234.

  (צילום: ג'וש אולינס)

השורה התחתונה

מדד האיכות: סביר. לא יותר מזה.

מדד הסטייל: נמוך. הקניינות המקומית שמה דגש על פריטי קז'ואל ובייסיק שמרניים.

למי מתאים: לאנשים עובדים שזקוקים לפריטי קז'ואל יומיומיים למשרד.

מידות: נשים XS-XL, גברים S-XXL.

כמה להוציא: 160 שקל, שיספיקו לסריג נוסטלגי של בנטון.