בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

הפעוטון

כל מי שמתעסק באופנה, יודע שיולי-אוגוסט הם חודשים שבהם בתי האופנה מתחילים להציג את הקמפיינים שלהם לחורף הקרוב. כולנו עוקבים אחרי הצלמים והפרזנטורים החדשים שהולכים להימרח על גבי עמודי הכרומו בסתיו הקרוב. כבר בחודש שעבר התייחסו קצת בתמיהה לבחירתה של היילי סטיינפלד בת ה־14 כפרזנטורית של חברת האופנה מיו מיו, ועתה הצטרף לחבורה גם מארק ג'ייקובס, שבחר עבור הקו שלו Marc by Marc Jackobs באל פנינג הינוקא.

שני צלמי־על צילמו את הקמפיינים (ברוס וובר למיו מיו, יורגן טלר למארק), והצליחו לנטרל את אפקט הפאם פאטאל שיכול להופיע בצילומים מעין אלה, אך התוצאות עדיין היו מרשימות. השאלה היותר בעייתית היא מה גורם לחברת אופנה יוקרתית שקהל היעד שלה הוא נשים אמידות בנות 30 פלוס, לבחור בפרזנטוריות כה צעירות שגורמות לקונות לחוש מבוגרות עוד יותר ובטח ובטח לא מביאות להזדהותן עם המותג. וזה עוד לפני שהעלינו את נושא הפדופיליה והפיכתן של ילדות למושא נחשק בפני קהל בוגר. מטריד.

בקשת חנינה

הקיץ זה קרה: הדעה הקדומה שלי על בדי פשתן, שסחבתי מאז התחלתי למשש בדים על שולחן הגזירה של אמי לפני שני עשורים, התנדפה לה באוויר הלח. עד לא מזמן פריטים מפשתן תויגו אצלי בעיקר ככאלה שרואים על נשים (אמהות זרוקות) קצוצות שיער, שלא ממש אכפת להן איך הן נראות, העיקר שהלבוש יהיה נוח ואוורירי. זה תמיד שידר לי משהו מבוגר, מדברי, לא מחמיא.

הגישה התחילה להשתנות אצלי לפני כמה שנים, בזמן שנפגשתי עם נשים אירופאיות במסגרת נסיעות עבודה. חברותיי הצעירות לבשו שמלות ומכנסי פשתן בצורה כל כך שיקית ושונה ממה שראיתי עד כה בארץ. אך השינוי הסופי הגיע העונה, יחד עם טרנד הצבעים העזים והגזרות הכל כך קוליות, שהפכו את הפריטים מפשתן לנחשקים ונכונים לקיץ הישראלי. ההמלצה הכי שווה לימים החמים היא מכנסיים קצרים מפשתן או שמלת שק (כן, כן) באורך מיני, והכי חשוב שיהיו בגוונים חזקים ובולטים.

המומלצים שלנו:

1. אלכסנדר וונג, מחיר: 469 שקל

2. +A, מחיר: 399 שקל

3. מאסימו דוטי, מחיר: 895 שקל

4. טופשופ, מחיר: 299 שקל

5. זארה, מחיר: 169 שקל

   (צילום: קית' גלסמן)
(צילום: קית' גלסמן)

עוד דקה

בתצוגת החורף 2011 של לנוון יצאו הדוגמניות למסלול כשלראשן כובעי לבד רחבי שוליים, אלמנט שהופיע גם בתצוגות אופנה נוספות ועושה רושם שהולך להיות האביזר החם של החורף הקרוב. אז לאחר שבני ישראל עלו מדרגה והתחילו לחבוש כובעים בימי הקיץ החמים, לא נותר לנו אלא לקוות שהאביזר השווה הזה ימשיך לשדרג לנו את ההופעה גם בחורף.

נקודת מפגש

ליקוט הבגדים למדור האופנה "הבוטיק" במגזין GOstyle הפגיש אותי עם מעצבת צעירה ומוכשרת בשם סבינה מוסייב. מוסייב משיקה העונה את הקולקציה הראשונה שלה ובה היא מקפידה בהחלט על עיצוב פריטים קלאסיים בדרך מקורית ומרעננת.

"כשניגשתי לעבוד על הקולקציה הייתה לי מין השראה שעסקה ביער בדיוני, ומשם באו בעצם ההדפסים של חדי הקרן הרובוטיים, אך עם הזמן ובעקבות השפעות הקיץ החלטתי לקחת את הקולקציה למקום יותר בהיר וצבעוני".

מה הנחה אותך ביצירת קולקציית הביכורים שלך?

"לא עמדה לנגד עיניי לקוחה ספציפית, אני פשוט מייצרת פריטים טרנדיים עם נגיעות קוקטיות, צעירים ברוחם ובעיקר מבדים טבעיים, כי הכי חשוב לי שהפריטים שלי יהיו נוחים. גם בגדי הערב שלי מאוד רגועים ונוחים".

באיזו תדירות את מחדשת את ההיצע?

"כיצרנית קטנה אני לא משיקה כל עונה קולקציה מסודרת, אלא כל הזמן מייצרת דגמים ומספקת אותם לחנויות לפי הביקוש. הסוד שלי הוא שאני נעזרת הרבה בחברותיי, וכך בעצם מעצבת דברים שבאמת מדברים אל הקהל שלי".

איך את עושה את זה?

"אני מתחילה לעצב איזשהו פריט ועושה את הדיגום כבר משלב הסיכות על החברות שלי. הן עוזרות לי להבין איפה הבגד יושב טוב ואיפה צריך לשפר. כך יוצאים לי הדגמים הכי מוצלחים שיש".

יש לך כיוונים לעתיד?

"נתחיל בשיווק קצת יותר רחב לבוטיקים שווים בחו"ל, וכשיתאפשר גם אני אשמח, כמו כולם, לפתוח חנות משלי".

להשיג בבנקר, דיזנגוף 210, מתחם התחנה - ת"א

_____________________________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle:

_____________________________________________________________________________________________________________________________

הבטחות צריך לקיים

בתחילת האביב מציגות חברות האופנה הישראליות את הקולקציות החדשות, מי בפרזנטציות לעיתונאים ומי בתצוגות אופנה מורחבות. חברת האופנה רנואר בחרה, ובצדק, להציג את הקולקציה המיועדת בתצוגת אופנה. הפריטים נראו נחשקים ושידרו איזשהו מהפך עיצובי בחברה, והעניקו פרשנות נכונה לטרנדים העולמיים. התצוגה זכתה לביקורות מעולות והייתה משב רוח מרענן בעיצוב המקומי. אלא שבמסגרת ביקוריי החודשיים בחנויות הרשת, נראה שבתחילת העונה עוד היה ניתן לחוש שהקולקציה אכן ירדה מן המסלול אל החנויות, אך ככל שהחודשים חלפו, פריטי המפתח שהחזיקו את התצוגה לא הגיעו לחנויות או שנבלעו בפריטים פחות אופנתיים ולא מרשימים כלל.

רנואר היא חברה גדולה שיכולה להשפיע על שוק האופנה הישראלי ולתת פייט רציני לקסטרו. יתרה מכך, חברה שהביאה לנו גם את הרשת הכי מגניבה בארץ – TwentyFourSeven, כבר הוכיחה לנו שהיא יודעת את העבודה. אז רגע לפני השקת קולקציית החורף נשמח אם מקבלי ההחלטות ברנואר יאמינו בעיצוביהם בדיוק כמו שאנו מאמינים בהם. יאללה, אנחנו מחכים.

אם את כבר מבזבזת כסף, שימי לב לפריטים הבאים:

1. תיק קרוקו בצבעוניות משתנה של חומים בשילוב שרשראות זהב. אמנם זה לא וינטג', אך בהחלט נראה כזה (ניין ווסט, 549 שקל)

   (צילום: דן לב)
(צילום: דן לב)

2. צווארון פאייטים מקסים של ZARA שמתאים לכל פשניסטה שרוצה לשדרג את ההופעה בשעות הערב (99.90 שקל)

   (צילום: אבי ולדמן)
(צילום: אבי ולדמן)

3. שרשרת מקסימה של אפרת קסוטו. נהדרת לעונת האירועים (680 שקל)

   (צילום: אמיר קסוטו)
(צילום: אמיר קסוטו)