חלומו של כל צלם אופנה ישראלי הוא לפרוץ את גבולות הארץ ולהשתלב בשוק האופנה הבינלאומי. למרבה הצער, בניית הקשרים עם תעשיית האופנה הבינלאומית נידונה לרוב לכישלון. הסיבות לכך רבות, ביניהן העובדה שבפני עורכי האופנה והמפרסמים שמעבר לים ניצב מאגר עצום של צלמים מקצועיים קרובים יותר, מוכרים יותר ומקושרים יותר בתעשייה המקומית שלהם. עם זאת, כבר היו מקרים של צלמים ישראלים כישרוניים ונחושים, כרון קדמי, לאה גולדה הולטרמן או יניב אדרי, שהצליחו לפרוץ את הגבולות הפיזיים והמנטאליים ולהשתלב בעמודי הכרומו של מגזינים זרים נחשקים כמו ווג, מקסים או טרוולר.
לאחרונה הצטרף לרשימה גם הצלם הוותיק עדו לביא, שחתום על קמפיין האופנה החדש של קו הגברים O Oscar, הקו המשני של מעצב האופנה אוסקר דה לה רנטה. הקמפיין יוצג בכל נקודות המכירה של קו הגברים ברחבי העולם.אל הג'וב המיוחל הגיע לביא דרך מעצבת האופנה שי-לי הלאלי כהן, לשעבר מעצבת ברנואר, שהקימה בשנת 2007 את מותג האופנה מקימי, הפונה לנשים ולצעירות מהמגזר הדתי לאומי. "המשקיעים במקימי הם משפחת ביטון מפנמה, שאוסקר דה לה רנטה הוא אחד מהמותגים שהיא מפיצה באמריקה הלטינית", מסביר לביא. "זה מספר שנים שהם רוצים להביא צלם ישראלי לצלם את הקטלוג ואת מודעות הפרסום של המותג, והשנה זה קרה".
"כבר קרוב ל-20 שנה שיש בידינו את הזיכיון ל-O Oscar", מאשר הזכיין אלי ביטון. "הקו מעוצב על ידי מעצבים שלנו בשיתוף המעצבים של אוסקר דה לה רנטה מניו יורק". הבחירה בלביא, הוא מספר, נעשתה לאחר ששלח למטה החברה תיקי עבודות של מספר צלמים ישראלים, ביניהם לביא. "עד היום הצילומים נעשו בעיקר על ידי צוות אמריקאי שנשלח מהמטה בניו יורק. זו הפעם הראשונה בה נתנו לנו אופציה לתת את המושכות בידי צלם ישראלי".