ימי הלימודים בבית הספר לקוסמים הוגוורטס עומדים סוף סוף להגיע לסיומם. מחר, חמישי, יעלה לאקרנים בישראל החלק השני של הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר, "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2". בעשר השנים האחרונות התבגרה חבורת הקוסמים הצעירים מול עינינו, וקאסט הילדים-שחקנים שהכרנו ב-2001 הפך לחבורת בוגרים צעירים שגיבשו סגנון חיים בוגר. מעל חבורת הבחורים הצעירים בולטת השחקנית אמה ווטסון, 21, המגלמת את הרמיוני החננה השקדנית, שהפכה מברווזון מכוער לאייקון אופנה. מדור אייקון חוזר לתחילת המילניום ומגלה כיצד טיפסה ווטסון לפסגת הסטייל העולמית.

חבורת ''הארי פוטר''. קאסט של ילדים חמודים (צילום: gettyimages)
חבורת ''הארי פוטר''. קאסט של ילדים חמודים (צילום: gettyimages)

השנים הראשונות

בניגוד לזאטוטות כמו הבלוגרית ואייקן האופנה טאבי גבינזון, החיבור של ווטסון הבריטית לעולם האופנה לא היה אינטואיטיבי כלל. בפרק הראשון בסדרה היא נחשפה כילדה רזה ומדובללת שיער, ובחייה הפרטיים היא הפגינה בחירות מבוגרות לגילה וחסרות גיבוש סגנוני. בדומה לדמותה על המסך, ווטסון הצטיירה כילדה טובה ורצינית המתרחקת מחיי הזוהר. בריאיון מאוחר יותר למגזין ווג הבריטי אמרה "אין טעם להשתכר כשלמחרת יש לך עשר שעות צילום".

2007. הפכה פתאום לנערה יפהפייה (צילום: gettyimages)
2007. הפכה פתאום לנערה יפהפייה (צילום: gettyimages)

ההתבגרות

כמו כל הסינדרלות, גם ווטסון גילתה פתאום שהפכה לנערה יפהפייה. לה זה קרה ב-2007. למרות שעדיין לא הצליחה תמיד לנצל את נתוניה על השטיח האדום, יופי פניה ושלמות ממדי גופה זיכו אותה בלא מעט תשומת לב תקשורתית. באופן לא מפתיע, המעצב הראשון שזיהה את הפוטנציאל של הכוכבת הצעירה היה קרל לגרפלד, שהחתים אותה כפנים של שאנל. זה היה שידוך מושלם: המותג המזדקן היה זקוק לזריקת נעורים, ואילו ווטסון שיוועה לקצת פאסון אופנתי יוקרתי.

ווטסון בקמפיין לברברי
ווטסון בקמפיין לברברי

החשיפה לאופנה

שנת 2009 מסמנת את נקודת המפנה החשובה ביותר במעמדה האופנתי של ווטסון. סגנונה האישי החל להתגבש, וגם מעצבי האופנה שמחו לכרכר סביבה. באותה שנה היא הוזמנה על ידי המעצב כריסטופר ביילי ליטול חלק בקמפיין של מותג האופנה ברברי, ואף אימצה את בגדיהם של המותגים הבריטים Hakaan ו-Erdem. "חשבתי שאם אנשים הולכים לכתוב על הבגדים שאני לובשת, יהיה נכון ללבוש בגדים של מעצב בריטי צעיר הזקוק לפרסום", אמרה בריאיון לגיליון יולי האחרון של מגזין ווג האמריקאי. מרגע זה השתפרו והשתבחו הופעותיה בציבור, והיא הצליחה להציג אמירה אישית וחזון. לפרמיירת הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" הופיעה בשמלת וינטג' ארוכה ורכה של בית האופנה אוזי קלארק משנות ה-70, ולתצוגה של ברברי באותה שנה לבשה שמלת מיני קצרצרה וזהובה.

על שער מגזין קראש. מהפך!
על שער מגזין קראש. מהפך!

התספורת

בשנת 2010, כשהסתיימו צילומי הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר", רצה ווטסון למעצב השיער שלה וגזרה את מחלפותיה לתספורת קצוצה – חותמת סופית לשינוי שעברה. בראיון למגזין ווג הבריטי מדצמבר 2010 הסבירה: "בגלל הצורך בהמשכיות בצילומי סרטי 'הארי פוטר' בתשע השנים האחרונות, נאסר עליי לגזור את שיערי או לצבוע אותו. לא יכולתי לעשות את כל הדברים שנערה רגילה עושה. לכן ניצלתי את ההזדמנות הראשונה שהיתה לי לשנות תדמית. עד אז לא הבנתי כמה משמעות יש לכך, מפני ששיערה של הרמיוני באמת מגדיר את דמותה".

מקבלת את פרס אייקון הסטייל מוויויאן ווסטווד (צילום: gettyimages)
מקבלת את פרס אייקון הסטייל מוויויאן ווסטווד (צילום: gettyimages)

החיים שאחרי הרמיוני

מאז שנפרדה מדמותה של הרמיוני מתהדקים יחסיה של ווטסון עם עולם האופנה. ממרום מעמדה במקום ה-14 ברשימת הנשים המרוויחות בעולם של מגזין ואניטי פייר בשנה שעברה, היא מפגינה סגנון לבוש מתוחכם ומראה רענן אך מושכל. בנוסף, בחרה ווטסון לשתף פעולה עם ארגון הסחר ההוגן People Tree, ועיצבה עבורו קולקציית קפסולה מבדים אורגניים. בחודש אפריל האחרון חתמה על חוזה עם חברת לנקום לקידום הבושם החדש Tre'sor Midnight Rose, ולאחרונה יצרה קולקציית קפסולה נוספת, הפעם ביחד עם המעצבת אלברטה פרטי, הזוכה לביקורות משבחות. אך תו התקן הסופי למעמדה ניתן לה כשזכתה בפרס אייקון האופנה של מגזין אל, שהוענק לה על ידי המעצבת הבריטית האיקונית ויויאן ווסטווד. לטקס הפרסים הגיעה בשמלה קצרצרה בגוון לילך של Hakaan ונעליים של המעצב כריסטיאן לובוטן, שרק הצדיקו את הבחירה בה.