אם יום אחד תחליט מלכת אנגליה להעניק תארי אצולה על תרומה לסטייל העולמי, משפחת רונסון תהיה הראשונה להצטרף לאריסטוקרטיה. הרונסונים זכו בייחוס תרבותי שעליו בנויות אגדות רוק: אם המשפחה היהודית-בריטית, אן דקסטר-ג'ונס, היא סופרת ואשת חברה; האב, לורנס רונסון (במקור, אהרונסון), הוא מנהל להקות לשעבר ויזם נדל"ן. לזוג נולדו שלושה ילדים: הבכור הוא המפיק המוזיקלי, הדי.ג'יימארק רונסון, ואחריו נולדו התאומות שרלוט וסמנתה רונסון – האחת מעצבת אופנה מצליחה והשנייה די.ג'יי בינלאומית שידועה לציבור הרחב בעיקר בזכות הרומן המתוקשר שניהלה עם השחקנית התזזיתית לינדזי לוהן. לאחר גירושי ההורים נישאה האם למוזיקאי מיק ג'ונס (מלהקת פורינר, לא הקלאש) וביחד איתו עברה המשפחה לניו יורק. לא מפתיע, אם כן, ששלושת האחים לבית רונסון התברגו בקלות לראש סצנת הבוהמה העולמית.

"מוזיקה היא מקור השראה בלתי נדלה עבורי", מספרת שרלוט רונסון ל-Xnet בריאיון ישראלי ראשון. "לכן השותפות של אחיי בתצוגות האופנה ובמותג שלי חשובה לי מאוד. אני מרגישה שכולנו מבינים את היצירתיות של האחר ואנחנו מאוד נהנים מתהליך הכולל את התנגשות הרעיונות של כולנו". בעוד כחודש (ב-7 באוגוסט) תחגוג האיט גירל הניו יורקית את יום הולדתה ה-34. בעוד אחיה פנו לעיסוק ישיר במוזיקה, שרלוט הפנתה את אהבתה לעיצוב אופנה והפכה למכתיבת טרנדים בולטת בתעשייה העולמית. היא מציגה באולם התצוגות המרכזי בשבוע האופנה בניו יורק ומהלכת באופן קבוע על שטיחים אדומים. בארץ ניתן להשיג את הבגדים בעיצובה באתר Belle and Sue.

האח מארק רונסון מתקלט בפרזנטציה של שרלוט רונסון. ''מוזיקה היא מקור השראה בלתי נדלה'' (צילום: gettyimages)
האח מארק רונסון מתקלט בפרזנטציה של שרלוט רונסון. ''מוזיקה היא מקור השראה בלתי נדלה'' (צילום: gettyimages)

ההתחלה: צביעת בדים באמבטיה

את המותג C Ronson הקימה שרלוט בשנת 2000, לאחר שהספיקה לעבוד במגזינים הנחשבים הרפר'ס בזאר ורולינג סטון, ואף להתמחות בסטודיו של המעצבת סינתיה ראולי. בשנת 2002 פתחה את חנות הדגל הראשונה שלה בשכונת נוליטה בניו יורק. סגנון בגדיה משלב מראה נשי ורך עם דגשים מחוספסים, והיא ידועה בשיק חסר הדופי שהיא מצליחה ליצור ובכישרונה לקבוע את הלהיט האופנתי הבא.

"אני שואבת השראה מכל האספקטים בחיים שלי. מסרטים, אמנות, מוזיקה, תקופות בהיסטוריה, טיולים ולימודים על תרבויות שונות", אומרת רונסון. "אני חושבת שרוב הנושאים שמספקים לי השראה הם בלתי צפויים. אני מבחינה בכל כך הרבה דברים קטנים שיכולים בסופו של דבר להשפיע בצורה טוטאלית על היצירתיות שלי. אף פעם אינני יודעת בדיוק מהיכן תצמח ההשראה, ולכן אני ממשיכה לפקוח את העיניים ולהסתכל על דברים בצורה שונה".

מתי הבנת שאת מעצבת אופנה?

"אני לא חושבת שהיה יום רשמי לתחילת הקריירה שלי, אך הפרויקט הראשון שבו עסקתי היה קו חולצות טי בהשראת וינטג' שעיצבתי עבור חבריי לפני כעשר שנים. את אותם ימים ביליתי בעיקר בצביעת בדים באמבטיה של הדירה שבה גרתי ביחד עם אחותי. זה נראה שונה לחלוטין ממה שאני עושה היום. זוהי התפתחות ממושכת".

מה היה חלום הילדות שלך?

"תמיד התעניינתי באמנות ותמיד אהבתי אופנה. משפחתי עודדה אותי לחקור את כישוריי ונטיות לבי. אני ברת מזל שגדלתי בסביבה יצירתית כל כך. אחרי שסיימתי את האוניברסיטה (לימודי אמנות ב-NYU, ה"ש), הרגשתי שמצאתי קריירה המשלבת את חלומות הילדות שלי עם כל כך הרבה תחומי עניין נוספים".

הקיץ של שרלוט רונסון. מנהיגת האיט גירלס
הקיץ של שרלוט רונסון. מנהיגת האיט גירלס

הלקוחה שלי היא עירונית כמוני

ב-2005 הרגישה רונסון כי מותגה כבר התבגר. היא חברה לשותף (אהרון ניר) ושינתה את המותג ל-Charlotte Ronson, בלי קיצורים. ב-2009 פרץ המותג את גבולות ארצות הברית והפך לבינלאומי מבוקש, ובתחילת 2010 נחתם חוזה לפתיחת 200 חנויות שלו ברחבי סין, הונג קונג ומקאו.

אי אפשר להכחיש שקשריה הרבים של רונסון בברנז'ה העולמית עזרו לפריצה הגדולה. היא שיתפה פעולה עם חברתה הטובה ניקול ריצ'י, עם הזמרת לילי אלן ועם השחקנית (והאקסית של תאומתה) לינדזי לוהן. בנוסף, היא השיקה קולקציית קפסולה של חולצות טי עם אחיה, אמם וחברתם הטובה, מעצבת האופנה שושנה לונסטיין-גרוס.

מה עיצבת לקיץ?

"הקולקציה הנוכחית שלי לוקחת סילואטות נשיות שהן נינוחות וקלילות, ומוסיפה להן גראנג'יות. מבחינת ההשראות שילבתי בין מדי הצבא הרוסי של פעם, שמתבטאים בנופך הקשוח של הבגדים, לבין ניחוח נוודים סקסי של שנות ה-70. אני אוהבת שהמראה הסופי הוא קז'ואל נונשלנטי אבל מתוחכם. הסוד הוא בשכבות היוצרות מראה קולי אבל לא ילדותי".

לצד הקו היוקרתי שלה, רונסון משקיעה גם ביצירת קשר עם הקהל הרחב. ב-2008 עיצבה קולקציה מיוחדת לרשת אורבן אאוטפיטרס וב-2009 השיקה קולקציית ביכורים ראשונה לרשת הבגדים האמריקאית JCPenney.

את רואה את ההבדל בין עיצוב לרשת אופנה לבין עיצוב למותג עצמאי?

"עיצוב הקו I Heart Ronson עבור JCPenney מאפשר לי להגיע ליותר לקוחות. צריך להעביר הילוך כשבוחנים צבע, בד וגזרה, וזה יכול להיות מאתגר ליצור משהו שמתאים לפלח רחב של אנשים אך עדיין שומר על הייחודיות והאיכויות של המותג שלי. אני מעצבת הרבה פריטים עבור הקולקציה הנוכחית של JCPenney, בעוד שבמותג העצמאי שלי אני מעצבת עונה מלאה מראש. כך אני מפתחת נקודת השקפה מיוחדת של העונה הבאה ונוטה לקחת סיכונים גדולים בכל הקשור לטרנדים".

  (צילום: gettyimages)

בלייק לייבלי, קירסטן דאנסט, ריהאנה, דיאן קרוגר, לייטון מיסטר, קייט מוס וקים קרדשיאן הן רק חלק מרשימת הכוכבות הנוצצות שמופיעות לאירועים בבגדים שמעצבת רונסון. "הלקוחה שלי היא עירונית כמוני, ולכן חשוב לי שהקולקציה תשקף את הלייף סטייל הזה", היא אומרת. "אני מעצבת לבחורה שכל הזמן נמצאת בתנועה וזקוקה לפריטים נינוחים ולבישים, שהם ורסטיליים אך גם ייחודיים. המראה שלה עובר ללא מאמץ ממראה יום ללילה. היא לא מתאמצת מדי, והפריטים שהיא לובשת נוחים ונינוחים אך עם אדג' מודרני".

מי המוזה שלך?

"אני מתה על קייט מוס. בכל תקופה היא מצליחה להיות במרכז הטרנד, אך לשמור על דרכה המיוחדת. חוש הסטייל שלה הוא חסר מאמץ, והיא תמיד מעניקה את הטוויסט הנינוח שלה לכל מראה".

יש לך תוכניות לעתיד?

"הקיץ אני עסוקה מאוד. עיצבתי קולקציית קפסולה עבור Uniqlo (מותג בגדי קז'ואל יפני, ה"ש), שהושקה בחודש שעבר בחנויות ברחבי עולם – מעמד מרגש מאוד עבורי. בנוסף, אני משתפת פעולה עם חברתי שושנה לונסטיין-גרוס בעיצוב בגדי ים. ורק השבוע השקתי קולקציה נוספת בקו I Heart Ronson לאתר האינטרנט של JCPenney, שאליה כל אחד יכול לתרום על ידי שליחת תמונה מעוררת השראה משלו. אך מעל הכול, אני מתכוננת לתצוגת האופנה הבאה שלי".