ממבט על החנות הקטנה שברחוב דיזנגוף 203 בתל אביב קשה לנחש שהיא שייכת למעצבת ישראלית – הבגדים המוצגים בה משדרים אווירה קוסמופוליטית הנעה בין שפת עיצוב אירופאית מינימליסטית לסגנון קז'ואל אמריקאי. גם השם Heartbreaker מוסיף לאפיל הבינלאומי. אך הארטברייקר הוא מותג ישראלי לכל דבר, השייך למעצבת אורי פישרמן ולבן זוגה יריב. פישרמן היא בוגרת שנקר שעבדה במשך שנים עם נועה מרשפון, ולאחר שילדה את שני ילדיה החליטה לפצוח בקריירה עצמאית. ב-2006 התחילה לעצב בקטן, מהבית, ולהפיץ את הפריטים למעט חנויות באזור תל אביב. הביקוש הגדול לעיצוביה והתלהבות הלקוחות הובילו אותה להרחיב את הייצור ולשלב במותג את בן זוגה, עורך דין במקצועו. ב-2010 פתחו את החנות.
שפת המותג מאגדת אלמנטים רבים ומגוון השראות – מראה חלוצי, אופנת רחוב מחוספסת, גרוב אמריקאי, אלמנטים מעולם הספורט, סגנון סקנדינבי – המתאגדים לכדי פריטים נינוחים, מאופקים ומלאי סטייל. עיצוב נקי, אולי נקי מדי. ייתכן כי עוברי האורח לא יימשכו במבט ראשון לחלון הראווה, אך מבט שני יגלה אמנות המינימליזם מהי. "אתמול נכנסה בחורה ואמרה שעברה לילה קודם ליד חלון הראווה עם בן זוגה כשהיתה שיכורה, סימנה לעצמה את החנות וחזרה לקנות בבוקר שאחרי", מספרת פישרמן. די במבט אחד במעצבת כדי להבין את רזי המותג. היא ג'ינג'ית מתולתלת ודקת גזרה הלבושה בפשטות עתירת סגנון. בניגוד למראה החיצוני החזק שלה, כשהיא מדברת מתגלה עדינות מפתיעה. יחד עם זאת, היא יודעת להסביר את עצמה בדיוק בלתי מתפשר. "אני חושבת שהסוד טמון באיפוק", היא אומרת. "כשמתחילים לעבוד על קולקציה רוצים להכניס אליה את הכול, והגדולה היא לדעת להוריד דברים ולהתמקד בעיקר. כמו שאני לא אוהבת מסעדות שמגישות הכול מהכול – פסטה, סושי וסטייק – כך אני לא אוהבת פריטים עמוסים. צריך להתמקד".עם השנים התפתח הארטברייקר – מה שהחל כבית ייצור לטרנינגים משודרגים המתאימים לאמהות בעלות סטייל, הפך למותג קז'ואל שלם. את מכנסי הטרנינג החליפו מכנסי אריג המשמרים את השרוך הלבן והגומי במותן, האופייניים למקור. בקולקציית הקיץ בולטת עבודה עם סריגים הלקוחים מהלבשה תחתונה ושילובם עם פריטים מחוספסים יותר ליצירת מראה קולי חדש. בכלל, פישרמן מעדיפה לעבוד עם בדים בעלי טקסטורות כפיקה וכותנות מחוררות ולא עם הדפסים. "אני לא אוהבת להתערב בחומר יותר מדי", היא מסבירה.
השורה התחתונה
מדד האיכות: האיכות גבוהה מאוד.מדד השיק: השיק נובע מהשילובים הבלתי צפויים.
למי מתאים: חובבות הקז'ואל יאמצו את הבגדים בחום.
כמה להוציא: ב-575 שקל ניתן לרכוש מכנסיים שישרדו זמן רב בארון.