מעצבים צעירים עומדים מול המצלמה. לעיניהם משקפי שמש סופר-טרנדיים והם נעים כך שעדשת המצלמה מתפקדת כראי אשר דרכו הם צופים בבואתם, שניות לפני תחילתה של הפקת האופנה. מאחוריהם בולטים רקעים צבעוניים במיטב גווני אופנת הקיץ, ולפניהם כיתוב לבן ענק החושף את שם המעצב ואת הסלוגן Razili Designers Summer 2011.

הקמפיין החדש של רשת הבוטיקים רזילי משתף פעולה עם מעצבים צעירים המציגים בחנויות וממשיך, למעשה, את הלך הרוח והעקרונות שעליהם בנויה הרשת. "חשבנו מה מעניין את הלקוחה של רזילי", מסבירה אורית רזילי, האישה שמאחורי הרשת, "והגענו למסקנה שהיא רוצה לראות את המתרחש מאחורי הקלעים. יצרנו מעין תעודת זהות של המעצב עצמו, המסתכל על מראה ומתארגן לצילומים. שיחקנו בגבולות בין המדיומים של עולם האופנה והקולנוע, ויצרנו חוויית לייף סטייל ואופנה לפי אמונתנו".

אלון ליבנה. מדגמן חולצה של אלטרנטיב (צילום: דודי חסון )
אלון ליבנה. מדגמן חולצה של אלטרנטיב (צילום: דודי חסון )

רשת רזילי קיימת כבר 20 שנה. מה שהחל כחנות קטנטנה ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב צמח לרשת המונה עשר חנויות בקניונים הפזורים ברחבי הארץ. המוטו שעליו בנויה הרשת – אוצרות יצירותיהם של מעצבי אופנה צעירים – נשמר לאורך השנים. אולם כיום ניתן לראות גם אוספים של קולקציות מחו"ל, וביניהן אלה של ויויאן ווסטווד, סטלה מקרטני לאדידס ועוד. "אנחנו מקיימים שיתוף פעולה לאורך כל הדרך עם המעצבים ומהווים עבורם חלל תצוגה. זה לא הקמפיין הראשון שבו אנחנו משתפים אותם. בעבר היה קמפיין בשם סקאצ' בוק, שחיבר את הלקוחות עם עבודת המעצבים מאחורי הקלעים".

לצורך הצילומים בחרו ברזילי כמה מעצבים ישראלים צעירים מסוללת השמות שעובדים איתם דרך קבע. איתי מינץ, מעצב תכשיטים תחת המותג דריוס, אלינור אבני ממותג התכשיטים נוריתמי, מעצבת האופנה שרה בראון, מעצב הנעליים יותם פרידמן רז, מעצבות המותג אלף אלף אפרת לוין ואילת הרמל, סלון סלומה, מירית וינשטוק ואלון ליבנה. שמונה מעצבים ושמונה סרטונים קצרים אשר אוחדו גם לסרטון רציף אחד. המעצבים לובשים את הבגדים והאקססוריז המוצגים בחנות, ולמרות שרשת רזילי פונה לנשים – גם הבנים מצאו מה ללבוש.

מינץ הוא המעצב היחיד שצולם כשפלג גופו העליון חשוף. שני הגברים האחרים בחרו בחולצות יוניסקס של המותג אלטרנטיב. אלינור אבני לבושה בשמלה לבנה של ויויאן ווסטווד ועונדת תכשיטים של מותגה. שרה בראון עוטה שמלה בעיצובה ועונדת תכשיטים של דריוס. מירית וינשטוק לובשת חולצה מקולקציית הקיץ שלה וכן תכשיטים בעיצובה, אשר מלבד הצגתם בחנויות רזילי יימכרו הקיץ גם בחנות הקונספט הצרפתית קולט. כולם, אגב, מרכיבים משקפי שמש שנלקחו מהחנות דז'ה וו.

איתי מינץ. מדגמן תכשיטי דריוס בעיצובו (צילום: דודי חסון )
איתי מינץ. מדגמן תכשיטי דריוס בעיצובו (צילום: דודי חסון )

ז'אנר הצילום אינו חדשני, אך עשוי היטב ומציג הצצה נעימה לעין למעצבים שמאחורי המותגים, ושומר על אווירת דוקו חופשייה. בכלל, נראה כי סרטוני וידאו הופכים להכרח עבור כל מעצב ומותג הנמצאים במרכז זירת האופנה. אצל רזילי החל הטרנד כבר ב-2008, עת השיקו את האתר האינטרנט המחודש. "המדיום הזה נכנס לכל תחומי החיים והוא נוכח בכל דבר שאנחנו עושים – אינטרנט, פייסבוק, וידאו. כשהתחלנו היתה הרמת גבה ולא היו מספיק במות להציג את הווידאו".

הסרטונים צולמו על ידי צלם האופנה דודי חסון והופקו על ידי סטודיו MOO&AR של משה מוגרבי וקרן ארנלדס.