השנה אפשר לומר שאזרחי מצריים עצמם החליטו לקיים את המצווה הכתובה בהגדה של פסח, "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים", עם הפיכה גדולה שתיזכר בהיסטוריה לא פחות מזו התנכ"ית. דגם חדש של משקפי שמש שמשיקה חברת MyKita הגרמנית בשיתוף עם האמנית הניו-יורקית ילידת קורסיקה אגת' סנואו, הופך את יציאת מצריים לחוויה ויזואלית מסוג אחר.

הדגם נצפה לראשונה בתערוכת היחיד של סנואו "כל העולם נגיש", שהתקיימה לאחרונה במוזיאון הגוגנהיים בברלין. התערוכה עסקה באייקונים גיאוגרפיים בעולם, כמו מגדל פיזה, הטאג' מאהל, שער ברנדנבורג ועוד, ובין העבודות שהוצגו בה היו שני דגמים של משקפי שמש שעדשותיהם נושאות חריטה של שני אייקונים גיאוגרפיים נוספים: קו הרקיע של מנהטן והפירמידות של גיזה. הדגמים יוצרו על ידי חברת משקפי השמש במהדורה מוגבלת של 200 יחידות לדגם, שכל אחת מהן ממוספרת וחתומה.

מסגרת המשקפיים הוורודה עוצבה בהשראת הדגם Cyrus, שהוצג לראשונה בשנות ה-60 והוא אחד הדגמים הפופולאריים בעולם. סנואו חרטה בקו זהב את צורת הפירמידות על גבי העדשות השחורות, בטכניקה שאינה מפריעה לשדה הראייה, כך שהחריטה נראית לעין רק כאשר מסירים את המשקפים מהעיניים. התוצאה המקורית והמסתורית מזכירה לנו בטנת ז'קט מושקעת במיוחד, הנגלית רק למי שלובש אותו. עם זאת, לא נכחיש שנעדיף לראות מול עינינו את קו הרקיע של מנהטן, ובמחיר כזה נוכל אפילו לטוס לשם כדי לצפות בו.

מחיר: 3,200 שקל. להשיג ברשת "אופטיק דורון".