תשכחו את כל מה שאתם יודעים על חנויות נעליים. אם עד היום נאלצתם לנהל דיאלוג עם מוכרים שחזרו מהמחסן עם תשובה מרגיזה כמו "כדאי לנסות את התשע. הן מאוד קטנות", רק כי בדיוק אזלה המידה הרצויה – רשת הנעליים האמריקאית Payless Shoesource, שאת חנותה הראשונה בארץ תשיק ביום שלישי קבוצת סקאל בקניון הגדול בפתח תקווה, מתכוונת לשנות לכם את הרגלי הצריכה. במילים אחרות, Payless היא סופרמרקט לנעליים. הרשת האמריקאית הושקה ב-1955 ומחזיקה כיום למעלה מ-4,000 סניפים רק בארצות הברית. בישראל צפויים להיפתח עד סוף השנה כ-15 סניפים, כאשר הבא בהם ייפתח ביום חמישי בשדרה השביעית בבאר שבע.

כמו כל רשת אמריקאית, ב-Payless חושבים בגדול. החנות משתרעת על פני 270 מ"ר (לפי חוקי החברה, גודל החנות לא יהיה קטן מ-250 מ"ר ולא גדול מ-300 מ"ר) ומוצגים בה קרוב ל-1,500 דגמים שונים של עשרות מותגים כמו אייר וולק, אמריקן איגל (אין קשר למותג האופנה), נעלי ספורט של צ'מפיון, כפכפים של מונטגו ביי קלאב ואחרים. לנוחות הצרכן, הנעליים מוצגות בחנות בתוך קופסאות פתוחות המסודרות בטורים ארוכים לפי דגמים ומידות. וואט יו סי איז וואט יו גט. אין צורך לבקש מהמוכר להביא מידה מהמחסן, פשוט כי אין אחד כזה.

"זו רשת לכל המשפחה", מצהיר מנכ"ל הרשת אלי עשור, ששימש בשבע השנים האחרונות כמנכ"ל רשת חנויות פקטורי 54. "נשים הן, מן הסתם, הקונות הכי החזקות", הוא אומר, ומסביר כי הרשת פונה במובהק לנשים ולילדים (55 אחוז ו-35 אחוז, בהתאמה). הגברים זוכים רק במחלקת נעליים מצומצמת. לצד אלה יש גם מחלקת אביזרים לא גדולה, הכוללת משקפי שמש, תיקים וארנקים.

ימים ספורים לפני פתיחת החנות, עשור נשמע אופטימי. הוא עצמו חובב נעליים מושבע המחזיק בארון כ-170 זוגות בממוצע, שזוכים לארח מדי עונה 25 זוגות נוספים. לדבריו, השוק הישראלי מוכן לרשת נעליים גדולה. "השוק בישראל הוא שוק מטורף", הוא מסביר. "ישראלים אוהבים לקנות. אך אם בעבר הם רכשו יותר, היום הם מרשים לעצמם פחות". עם זאת, לדבריו השחיקה בשכר הממוצע לא פגעה בהרגלי הצריכה אלא יצרה מקום לגידול עבור רשתות דיסקאונט כמו Payless. "היום אנשים מעדיפים לרכוש שלושה-ארבעה זוגות נעליים במחיר של זוג אחד".

חנות Payless. חושבים בגדול
חנות Payless. חושבים בגדול

הסניף בפתח תקווה הוא חלק מקומת המותגים החדשה שנפתחה השבוע בקניון. לא הלוקיישן לפאשניסטה המקומית, שתעדיף ללכת יחפה מאשר להרחיק עד פתח תקווה, או לחלופין – לנעול נעליים לא ממותגות. אך סיור בחנות חושף אוסף נעליים רחב שיכול להתאים לנשים רבות. כמו רשתות נעליים מסחריות אחרות דוגמת טו גו או גלי, גם כאן תמצאו תרגומים נגישים למגמות העונתיות, כמו נעלי רוקי עם עקב שעם ופתח פיפטואו, או טרנד סנדלי הגלדיאטור שעדיין מבצבץ לקול תרועות ההמון. מחלקת הגברים אופנתית פחות, אך יש בה מספר לא מבוטל של נעלי סניקרס נאות לגברים במחיר 120 שקל לזוג.

המחלקה המוצלחת ביותר היא זו של הילדים, המספקת אפשרויות הנעלה זולות ואופנתיות (עם רישיונות לסדרות ולסרטים של דיסני) במחיר מצחיק של 69 שקל לזוג נעליים. כחלק מהרצון למשוך קהל רב, עשור מספר כי בחנות יתקיימו מבצעים כבר מיומה הראשון, כמו BOGO: Buy One, Get One – ברכישת זוג אחד, תקבל את הזוג השני בחצי המחיר. "וזה בתחילת העונה", הוא מציין.

מחירים: נשים וגברים 230-80 שקל, ילדים 160-60 שקל, אביזרים 120-40 שקל.

להשיג ברשת Payless.