מותג בגדי הים הוותיק גדעון אוברזון זוכה העונה למתיחת פנים בעזרת מעצבת חדשה: קרן גסנר בת ה-30. אל הנעליים הגדולות שהותיר אחריו אוברזון נכנסה גסנר בחמש וחצי השנים האחרונות – תחילה כסטאז'רית בבית האופנה גדעון אוברזון ובהמשך כיד ימינו של המעצב בקו בגדי הים, שהפך ב-2003 לחלק מקבוצת מותגי גוטקס מודלס.

קיץ 2011 היא העונה הראשונה של גסנר כמעצבת הראשית של המותג. "יש מורשת מאוד גדולה מאחוריי", היא אומרת כמעט בהכנעה. "זהו מפעל חיים של גדעון אוברזון והיתה חשובה לי מאוד הלמידה של המותג. לא יכולתי לעשות מה שאני רוצה, אלא לשמר את העבר. בגדי הים של אוברזון הם לא בגדי ים שטוחים. יש בהם עומק ורובד נוסף".

מורשת היא מילת מפתח בתעשיית האופנה השנה. בתי אופנה בעלי עבר עשיר כמו ברברי, גוצ'י ומיסוני מבקשים העונה לנסח עידן של עיצוב עכשווי ברוח המורשת המפוארת של כל אחד מהם: החל ממודעות הקמפיין ועד לחזרה אל דגמים בעלי ערך נוסטלגי וסנטימנטלי. בבית גדעון אוברזון המקרה שונה. למרות טענתה של גסנר כי עבדה בצמוד לארכיב היצירה של אוברזון, התוצאה הסופית חיוורת. מי שנכח בתצוגות האופנה המפוארות של המעצב, זוכר קבוצות בגדי ים עשירים בהדפסים וקבוצות צבע ויטאליות. אלו נפקדו העונה לטובת קבוצת הדפסים חלשה ונטייה לבגדי ים חלקים המעוטרים באורנמנטים.

לדברי גסנר, השינוי נובע מדרישת הלקוחות ולא מתוך ניסיון להוזיל עלויות. "במרוצת השנים היתה השתלטות של הדפסים ומקומם של בגדי הים החלקים פחת", אומת גסנר. "במקביל היתה דרישה של הלקוחות לבגדי ים חלקים, ולכן נעשה גידול במחלקה זו. כמו כן, הוספנו לכל קבוצה חלקה אביזרים משלימים כמו פרחי לייקרה בתלת ממד וחיתוכי לייזר. זו פרוצדורה טכנית שלמה".

שלושה סיפורי השראה המרכיבים כ-150 דגמים (צילום: יניב אדרי)
שלושה סיפורי השראה המרכיבים כ-150 דגמים (צילום: יניב אדרי)

בפרזנטציה שהתקיימה הבוקר חשפה גסנר קולקציה מסחרית, שאין ספק כי הותאמה לפלח נשים רחב מקבוצה סוציו-אקונומית בינונית ומעלה. אחד האלמנטים הבולטים בקולקציה הוא פיתוח טקסטיל חדשני, למשל בבגדי חוף העשויים 100 אחוז פוליאסטר (בניגוד לפריטי המשי הקודמים) ובבד לייקרה בצפיפות גבוהה שעליו הדפס פויל מבריק המדמה לו מראה של שעוונית דקה ואלסטית. כמו כן, גסנר הוסיפה מוטיבים משברי קריסטלים של סברובסקי וחיתוכי לייזר.

בקולקציה שלושה סיפורי השראה עיקריים המרכיבים יחד קרוב ל-150 דגמים, חלקם בכמה קומבינציות של צבע. בין הדגמים הבולטים ניתן למצוא בגד ים שלם בצבע שחור עם אלמנט של חצי פפיון המעוטר בפס אבני סברובסקי, דגם יפה של ביקיני בהדפס לאופרד בצבעוניות של כחול ולבן המשולב בנקודות ודגם חלק בכחול עם אורנמנט במראה פנינה שבו ניתן להשחיל את שלושה חוטי הקשירה.

קולקציית הבכורה של גסנר במותג מבטיחה. הבנתה במבנה גוף האישה ו"חיתוכו" על ידי גזרות בגדי הים מסתמנות כאופציה נוחה ואלגנטית לנשים הפוקדות את חופי הים ומדשאות הבריכות בישראל. עם זאת, נדמה כי צפויה לה עבודה רבה בפיתוח ההדפסים והעטיפה הוויזואלית של המותג. המורשת של אוברזון מפוארת מדי כדי לדלל אותה בדגמים פשטניים.

מחירים: בגדי ים 550-450 שקל, בגדי חוף 400-300 שקל.

להשיג ברשתות המשביר החדש לצרכן, גליק ובחנויות בגדי הים.

שורה תחתונה

מדד האיכות: טובה מאוד. גדעון אוברזון הוא מותג יוקרה בינלאומי, ולכן יש הקפדה על תפירה איכותית ובנייה אמינה של הגזרות.

מדד השיק: בינוני. קולקציית קיץ 2011 לא תיזכר כמובילה אופנתית בשוק.

למי מתאים: לנשים עם כיס עמוק שמחפשות בגד ים תומך.

כמה לבזבז? 500 שקל. טווח המחירים המצומצם לא משאיר בידייך אפשרויות רבות.