צילום: טל ניסים

התמונה הכי טובה שלי

14 צלמי אדריכלות בוחרים ומציגים את השיא האישי

עוד באדריכלות

סלינו בבתינו

כך תכניסו את המגע החם והזרוק של פריטי קש הביתה

לבלוג של רונית כפיר

תרגישו בבית

קנו עכשיו מתנות ואביזרים מעוצבים לבית מ- 30 שקל

שופינג לאשה

מעצב גרפי פרילאנס, מלמד וכותב פה ושם. אספן כפייתי של מגזינים, טי שירטים ואריזות מוזרות, ויודע כל הזמן שהייאוש נעשה יותר נוח בלונדון.

11.05.15, 13:331 תגובות

חולי אהבה מבית הספר גורן: כרזות חדשות לסרט האהוב שהופך להצגה

20 שנה אחרי צאתו של ''חולה אהבה בשיכון ג'' לאולמות הקולנוע, הוא הופך להצגה בתיאטרון הקאמרי. איך הייתה נראית הכרזה שלו כיום? הצצה לתערוכה שתיפתח בקרוב

20 שנה אחרי יציאתו לאקרנים של אחד הסרטים האהובים בתולדות הקולנוע הישראלי, "חולה אהבה בשיכון ג'", מעלה תיאטרון הקאמרי גרסה תיאטרלית של הסרט. לרגל המאורע, יצרו סטודנטים (שנה ג׳) במחלקה לתקשורת חזותית בבית הספר גורן (באקדמיית עמק יזרעאל) כרזות חדשות, כמחווה לסרט ההוא. הנה הצצה ראשונה לתערוכה, שתוצג החל מסוף החודש בחללי התיאטרון:

עיצוב: עיינה יהושע
עיצוב: עיינה יהושע / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: ליאור לי פז
עיצוב: ליאור לי פז / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: נועה מרקו / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: נועה מרקו / בית הספר גורן לתקשורת חזותית

כששבי גביזון ביים את הסרט ב-1995, מה שנראה בדיעבד כמו עידן התמימות, אף אחד עוד לא שמע על יוטיוב, טורנטים או ערוצי סטרימינג.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: נדב (12.05.15, 11:01)

הוסיפו תגובה >

26.04.15, 09:329 תגובות

האם זהו שער המגזין הטוב של 2015? השקופים של העיר, גרסת ניו יורק טיימס

באישון לילה הודבק תצלום-ענק של מהגר מאזרבייג'אן למרגלות בניין Flatiron, ואז צולם מלמעלה כדי להפוך לשער הגיליון של ניו יורק. המסר: כולנו הולכים בעיר, אך חלקנו שקופים

בסוף השבוע האחרון הצליח העיתון "ניו יורק טיימס" להדגים, שוב, מהו כוחו של שער מגזין מודפס. שיתוף פעולה עם אמן הרחוב הצרפתי JR הפך את מוסף סוף השבוע של העיתון לאייטם חם, שכנראה כל קהילת המעצבים והעיתונאים בעולם דיברה עליו.

זהו הגיליון השנתי על ניו יורק, והפעם הפרויקט הוא "ניו יורק הולכת" או "ללכת בניו יורק" (Walking New York). איך יוצרים ממנו שער אטרקטיבי? באמצעות התייחסות להולכים הבלתי נראים בכרך הגדול - אוכלוסיית המהגרים החדשים. המסר: מבחינת התושבים הוותיקים של העיר, זאת אוכלוסייה בלתי נראית. נשמע מוכר? הנה קמפיין ה"שקופים" בגרסת המגזין המוערך:

OdedBenYehuda_Xnet_NYTM_JR_00
השער של גיליון סוף השבוע האחרון.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אומן (27.04.15, 19:50)

הוסיפו תגובה >

13.04.15, 14:1112 תגובות

לא תמיד טלאי, לא תמיד צהוב, אך תמיד ברור, מבדל ומבודד

לסימן שהפך עם השנים לסמל של השואה יש 3 מרכיבים פשוטים ובסיסיים: צורת מגן דוד, צבע צהוב ומלה אחת: ''יהודי''. בקהילות ברחבי אירופה (ועד תוניסיה) נמצאו לו גרסאות שונות

צורת מגן דוד, צבע אחד מובהק, ומלה אחת: “יהודי”. אלה שלושת המרכיבים, כה מדוייקים ופשוטים, שיצרו את מה שהפך עם השנים לאייקון של השואה. בדיקה באוסף החפצים של מוזיאון ״יד ושם״ מעלה תמונה מורכבת יותר; אותו טלאי צהוב שנועד לזהות, לבדל ולבודד את היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה - לא תמיד היה צהוב, לעיתים חסר כיתוב. מתברר שבין קהילות אירופה השתנו הפרטים. הנה גלגוליו השונים של הסמל הטרגי: 

OdedBY_Moshe_BenYehuda_badge_Poland
הטלאי הצהוב שענד סבא שלי, משה-פישל (הורן) בן-יהודה, מהעיר פיוטריקוב שבפולין. צילום: עודד בן יהודה

בקיץ האחרון, כשב''זארה'' השיקו חולצת פסים שעליה מגן דוד צהוב, העולם געש. באותו רגע הבנתי שלטלאי הצהוב יש כבר תפקיד של ״לוגו״ - סמל פשוט, קליט, זכיר, כזה שמספר את הסיפור באופן התמציתי והמדוייק ביותר.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: מכבי ת''א קיבלו אצלי כמה נקודות עכשיו (14.04.15, 20:19)

הוסיפו תגובה >

31.03.15, 20:403 תגובות

שוויון זכויות לפירות וירקות מכוערים מועמד לפרס עיצוב השנה בלונדון

הקמפיין ששינה את הרגלי הצריכה בצרפת מתמודד על הפרס הנחשק לצד שטרות נורווגיים, מיתוג סקוטי וספר שווייצרי. אך האם העיצובים המובילים במוזיאון הבריטי הם דווקא הולנדים?

זו השנה השמינית שמוזיאון העיצוב של לונדון מכריז על "העיצובים הטובים בעולם", שהיא תחרות המובילה לתערוכת זוכים. ביום רביעי האחרון (25.3), בחללים הנעימים של המוזיאון הקטן בגדה הדרומית של התיימז, נפתחה התערוכה Design of the year 2015. השנה התמודדו 76 עבודות בשש הקטגוריות הקבועות: אדריכלות, תחבורה, עיצוב דיגיטלי, עיצוב תעשייתי, אופנה ועיצוב גרפי - שבו אני מתמקד. מהשטרות המהפכניים של נורווגיה ועד למיתוג הרדיקלי לביאנלה של גלזגו, אלו הפיינליסטים שאחד מהם יזכה בתואר הנכסף: 

snohetta_1000_back

עולם הים: סדרת השטרות החדשים של נורווגיה 

השקת השטרות החדשים של נורווגיה (ובעקבותיהם גם עיצוב חדש לדרכון) הייתה האירוע המדובר בעיצוב הגרפי השנה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: שרי (17.04.15, 08:28)

הוסיפו תגובה >

18.03.15, 16:1526 תגובות

לא עכשיו מחליפים: V15, למרות הכישלון, היא מהלך מיתוגי מרתק

איך התבצע הקמפיין העיצובי הכי נועז ומרענן במערכת הבחירות של 2015? הצצה לספר המותג של V15 חושפת כיצד הוא תוכנן ונעשה (ותעורר את השאלה מדוע הוא לא עבד)

לסיכום בחירות 2015, אני מכריז בזאת על המנצחת המובהקת שלי - רק שהיא בכלל לא התמודדה לכנסת. V15, שצצה כטורנדו משום מקום, הציגה קמפיין חזק, נועז, ובעיקר עדכני מבחינה עיצובית.

מה לא כתבו עליהם; שיצחק הרצוג מממן אותם, שהם ממנים את הרצוג, שטייקונים אמריקאים עומדים מאחוריהם, שזו בכלל קונספירציה של הבית הלבן להפלת נתניהו. אם נשים את כל הספקולציות בצד ונבחן את V15 במדדי עיצוב, שיווק ופרסום, זהו אחד ממהלכי המיתוג המרתקים שנרשמו בזירה הפוליטית שלנו. משום מקום, בתוך כשלושה חודשים, היא הצליחה להפוך לתופעה המדוברת ברחובות. שום מפלגה לא הצליחה לעשות את מה שחבורה של צעירים מתל אביב עשתה בשלושה חודשים (וצריך להגיד ביושר שהמאמץ לא הצליח להשיג את המטרה שלו). וכן, עם לא מעט כסף. זה חלק המשחק.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יעל (02.04.15, 08:27)

הוסיפו תגובה >

05.03.15, 09:464 תגובות

22 סיבות להצביע: כרזות התעמולה הישנות מקבלות גרסאות עכשוויות

22 מעצבים מקומיים (עם שחקנית חיזוק עולמית) מביאים גרסה עדכנית לפוסטרים הנוסטלגיים ממערכות הבחירות של פעם. כל אחד קיבל אות לפי שמו הפרטי

רגע לפני הבחירות, קבוצה של מעצבים מקומיים (וכוכבת בינלאומית אחת) תציג פרשנות לכרזות תעמולה פוליטיות בתערוכה ״אלפבית של בחירות״. אולי גם זה יסייע להעיר את ישראל מהנמנמת שבה היא שרויה. לכבוד האירוע הזמנתי את אברהם קורנפלד, אחד מאוצרי התערוכה, לשיחה קצרה על עיצוב, פוליטיקה והרבה נוסטלגיה. 

OdedBenYehuda_Xnet_AAA_15
מתוך כרזת התערוכה, איור: עומר הופמן, עיצוב לוגו קליגרפי: חן מכבי

את התערוכה ״אלפבית של תעמולה״ אצרו קורנפלד ולימור יוסיפון, אנשי קבוצת אאא, שפנו ל-22 מעצבים, מאיירים וטיפוגרפים וביקשו מהם פרשנות עדכנית ל-22 כרזות תעמולה ישראליות מן העבר. לפני עידן הצילום, כשעדיין לא היה ניתן להציג כראוי את המועמדים, נאלצו מעצבי כרזות התעמולה לעבוד עם מה שיש, וכך הוצגו בגאון אותיות הפתקים שממתינים לבוחרים בקלפי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: הבאסטר (14.03.15, 11:33)

הוסיפו תגובה >

15.02.15, 11:038 תגובות

בחירות 2015: האם לכל המפלגות לא נשאר כסף לשלם למעצבים גרפיים?

הסרטונים ניצחו, המיתוג מת: למה מרצ נבהלת מעצמה, איך זה שליברמן אדום והרצוג כחול, מדוע הליכוד לא נותן כבוד ללוגו המפורסם שלו, ומי המצטיינים במיתוג נכון לעכשיו?

מדינת ישראל נכנסת לישורת האחרונה של בחירות 2015. חגיגה לדמוקרטיה, ובעיקר מסיבת "קרחנה" למשרדי הפרסום והמיתוג. חודש לפני היום הגדול, ניגשתי לבדוק איך נראים מיתוגי הקמפיינים של המפלגות הבולטות, ונדמה שכמעט כולם משקפים את הלך הרוח העכשווי במדינה, עם אותה נוסחה פשוטה: תהיה ימני, דבר בסלנג נמוך, הכר את תרבות הריאליטי, תן את אותו פונט (אקסטרה בולד-סנ-סריפי-נוטה-קדימה), ואל תפספס את הצבע: כי השנה, הכחול הוא בכלל תכלת זרחני. למקומות, היכון, רוץ.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אביב (05.03.15, 13:04)

הוסיפו תגובה >

28.01.15, 13:551 תגובות

מה עניין שמיטה לישראל של 2015? שאלה טובה עם תשובות מעניינות

התערוכה ''מה שבע'', שתיפתח בשבוע הבא בבית אבי-חי, מוכיחה עד כמה המושג העתיק ''שמיטה'' רלוונטי לימינו ומציגה שלל פרשנויות פוליטיות, חברתיות ורוחניות

מוזר להחליט בשנת 2015 על תערוכה שנושאה הוא דווקא ״שמיטה״. אחת ההמצאות המבריקות של היהדות, שמטרתה הייתה לתת לאדמה לנוח ולהתחזק בכל שנה שביעית; כמה אנשים יודעים היום מהי שמיטה? מהי עבודת אדמה? ומה זה לנוח?

התערוכה החדשה ״מה שבע״, שתיפתח בשבוע הבא בבית אבי-חי בירושלים, ביום האדמה היהודי, ט״ו בשבט (4.2) - תעסוק במושג ״שמיטה״. את התערוכה אצר המעצב יוסי למל, ומשתתפים בה מעצבים, אנשי פרסום ואמני וידאו. 

OdedBenYehuda_Eitam_Xnet
עיצוב: איתם טובול

״עזיבה, ויתור, נטישה; כן נקרא בתורה החוק בדבר הפסקת כל עבודה חקלאית בשדות וכן הוויתור על חובות בכל שנה שביעית״, כותב אבן שושן במילונו המפורסם תחת המילה ״שמיטה״. כאתאיסט שלא מאמין בחוקי התורה, אני תוהה על קיומה היום של מצוות השמיטה, ועל האדפטציות העכשוויות שלה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יולנדה (19.02.15, 10:20)

הוסיפו תגובה >

29.12.14, 21:4411 תגובות

הניצחון הברור של הפרינט: השערים הטובים ביותר של המגזינים ב-2014

מפוטין עד המטוס המלזי, מקרדשיאן עד שוקולד: עודד בן יהודה וצוות מומחים - ענת קציר, ציפה קמפינסקי, איל דה לאו, רועי רוב וג'וליאן אשנר - עם השערים הבלתי נשכחים של השנה

חד, פשוט ומסקרן - שער של מגזין הוא חלון ראווה. בזכותו ניקח את המגזין ליד כשאנו עוברים בקיוסק, נחליט לצלול פנימה כפי שאנו מחליטים להיכנס לחנות - וכמובן, הרבה בזכותו נחליט לשלוף ארנק ונרכוש את הגיליון. שער מגזין הוא חור הצצה של דלת קסמים לעולם של סיפורים, דימויים ורגעים שנאספו לחוברת מודפסת. הוא אמצעי ללכידת קשב, הוא מספר לנו סיפור מהיר של שניות בודדות, והוא כלי כוחני: בהינף מדפסת הוא יכול להרוס אנשים מסוימים, לרומם אנשים אחרים, ולהכתיב קו מחשבה והלך רוח של ציבור שלם. גם בעידן האינטרנט, כוחו עצום ומיד יבואו עשרות הוכחות לכך.

שער של TimeOut לונדון / נובמבר 2014
כוחו של דימוי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: לי-היא (31.12.14, 16:09)

הוסיפו תגובה >

03.12.14, 15:4212 תגובות

הבקיעו שער: המיטב של שערי המגזינים האמריקאיים לשנת 2013

דבר אחד אי אפשר לקחת מהעיתונות המודפסת - את כוחו של השער. איזה צילום ייחקק בזיכרון ולמה הבחירה בצילום הסקסי מאכזבת כל כך? בקרוב: Xnet בוחר את מיטב השערים של 2014

החיבוק המעורסל במיטה של ג׳ון ויוקו, דמי מור בחודש תשיעי, הנערה האפגנית תכולת העיניים במבט חודר, ג׳יימי לין גרומט מניקה בחזה חשוף את בנה בן השלוש, אנדי וורהול פורץ מתוך פחית המרק ״קמפבל״, והתחת של קים קארדשיאן כמובן, הם חלק קטן מרשימה מפוארת של שערי מגזינים שהפכו לאייקונים. רשימה של רגעים מצולמים שנחקקו במוחנו, של בחירות מדוייקות שעשו עורכים, צלמים, סטייליסטים וכותבים. בכל שנה בחודש דצמבר איגוד עורכי המגזינים האמריקאיים בוחר את השערים הטובים ביותר של השנה שחלפה (באופן מוזר, הם בדיליי של שנה).

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: ר (14.03.15, 07:44)

הוסיפו תגובה >

YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות Radware האתר פועל ברשיון אקו"ם מרכז המבקרים ספרים אלקטרוניים ידיעות מנויים AllJobs BigDeal WinWin R1 - ראש אחד One כלכליסט MYnet Ynet
ברצוני לקבל ניוזלטר ועדכונים אודות פרסומים ומבצעים באתר. קראתי ואני
מסכים לתקנון ולמדיניות הפרטיות של האתר
ברצוני לקבל ניוזלטר ועדכונים אודות פרסומים ומבצעים באתר. קראתי ואני מסכימ/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר.