צילום: טל ניסים

ללמוד כמו מלך

בי''ס ''קינג סולומון'': מבחוץ שגרתי, מבפנים עולם אחר

עוד בערוץ האדריכלות

צילום: טננבאום חזן

קפיצת מדרגה

גרמי מדרגות מפתיעים מהודו עד ביירות וסיציליה

לבלוג ''שפיץ''

מ- 25 שקל

הוסיפו קצת צבע לבית עם מתנות מעוצבות ואקססוריז שווים

שופינג לאשה

מעצב גרפי פרילאנס, מלמד וכותב פה ושם. אספן כפייתי של מגזינים, טי שירטים ואריזות מוזרות, ויודע כל הזמן שהייאוש נעשה יותר נוח בלונדון.

05.03.15, 09:460 תגובות

22 סיבות להצביע: כרזות התעמולה הישנות מקבלות גרסאות עכשוויות

22 מעצבים מקומיים (עם שחקנית חיזוק עולמית) מביאים גרסה עדכנית לפוסטרים הנוסטלגיים ממערכות הבחירות של פעם. כל אחד קיבל אות לפי שמו הפרטי

רגע לפני הבחירות, קבוצה של מעצבים מקומיים (וכוכבת בינלאומית אחת) תציג פרשנות לכרזות תעמולה פוליטיות בתערוכה ״אלפבית של בחירות״. אולי גם זה יסייע להעיר את ישראל מהנמנמת שבה היא שרויה. לכבוד האירוע הזמנתי את אברהם קורנפלד, אחד מאוצרי התערוכה, לשיחה קצרה על עיצוב, פוליטיקה והרבה נוסטלגיה. 

OdedBenYehuda_Xnet_AAA_15
מתוך כרזת התערוכה, איור: עומר הופמן, עיצוב לוגו: חן מכבי

את התערוכה ״אלפבית של תעמולה״ אצרו קורנפלד ולימור יוסיפון, אנשי קבוצת אאא, שפנו ל-22 מעצבים, מאיירים וטיפוגרפים וביקשו מהם פרשנות עדכנית ל-22 כרזות תעמולה ישראליות מן העבר. לפני עידן הצילום, כשעדיין לא היה ניתן להציג כראוי את המועמדים, נאלצו מעצבי כרזות התעמולה לעבוד עם מה שיש, וכך הוצגו בגאון אותיות הפתקים שממתינים לבוחרים בקלפי.

 

...להמשך קריאה

15.02.15, 11:038 תגובות

בחירות 2015: האם לכל המפלגות לא נשאר כסף לשלם למעצבים גרפיים?

הסרטונים ניצחו, המיתוג מת: למה מרצ נבהלת מעצמה, איך זה שליברמן אדום והרצוג כחול, מדוע הליכוד לא נותן כבוד ללוגו המפורסם שלו, ומי המצטיינים במיתוג נכון לעכשיו?

מדינת ישראל נכנסת לישורת האחרונה של בחירות 2015. חגיגה לדמוקרטיה, ובעיקר מסיבת "קרחנה" למשרדי הפרסום והמיתוג. חודש לפני היום הגדול, ניגשתי לבדוק איך נראים מיתוגי הקמפיינים של המפלגות הבולטות, ונדמה שכמעט כולם משקפים את הלך הרוח העכשווי במדינה, עם אותה נוסחה פשוטה: תהיה ימני, דבר בסלנג נמוך, הכר את תרבות הריאליטי, תן את אותו פונט (אקסטרה בולד-סנ-סריפי-נוטה-קדימה), ואל תפספס את הצבע: כי השנה, הכחול הוא בכלל תכלת זרחני. למקומות, היכון, רוץ.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אביב (אתמול, 13:04)

הוסיפו תגובה >

28.01.15, 13:551 תגובות

מה עניין שמיטה לישראל של 2015? שאלה טובה עם תשובות מעניינות

התערוכה ''מה שבע'', שתיפתח בשבוע הבא בבית אבי-חי, מוכיחה עד כמה המושג העתיק ''שמיטה'' רלוונטי לימינו ומציגה שלל פרשנויות פוליטיות, חברתיות ורוחניות

מוזר להחליט בשנת 2015 על תערוכה שנושאה הוא דווקא ״שמיטה״. אחת ההמצאות המבריקות של היהדות, שמטרתה הייתה לתת לאדמה לנוח ולהתחזק בכל שנה שביעית; כמה אנשים יודעים היום מהי שמיטה? מהי עבודת אדמה? ומה זה לנוח?

התערוכה החדשה ״מה שבע״, שתיפתח בשבוע הבא בבית אבי-חי בירושלים, ביום האדמה היהודי, ט״ו בשבט (4.2) - תעסוק במושג ״שמיטה״. את התערוכה אצר המעצב יוסי למל, ומשתתפים בה מעצבים, אנשי פרסום ואמני וידאו. 

OdedBenYehuda_Eitam_Xnet
עיצוב: איתם טובול

״עזיבה, ויתור, נטישה; כן נקרא בתורה החוק בדבר הפסקת כל עבודה חקלאית בשדות וכן הוויתור על חובות בכל שנה שביעית״, כותב אבן שושן במילונו המפורסם תחת המילה ״שמיטה״. כאתאיסט שלא מאמין בחוקי התורה, אני תוהה על קיומה היום של מצוות השמיטה, ועל האדפטציות העכשוויות שלה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יולנדה (19.02.15, 10:20)

הוסיפו תגובה >

29.12.14, 21:4411 תגובות

הניצחון הברור של הפרינט: השערים הטובים ביותר של המגזינים ב-2014

מפוטין עד המטוס המלזי, מקרדשיאן עד שוקולד: עודד בן יהודה וצוות מומחים - ענת קציר, ציפה קמפינסקי, איל דה לאו, רועי רוב וג'וליאן אשנר - עם השערים הבלתי נשכחים של השנה

חד, פשוט ומסקרן - שער של מגזין הוא חלון ראווה. בזכותו ניקח את המגזין ליד כשאנו עוברים בקיוסק, נחליט לצלול פנימה כפי שאנו מחליטים להיכנס לחנות - וכמובן, הרבה בזכותו נחליט לשלוף ארנק ונרכוש את הגיליון. שער מגזין הוא חור הצצה של דלת קסמים לעולם של סיפורים, דימויים ורגעים שנאספו לחוברת מודפסת. הוא אמצעי ללכידת קשב, הוא מספר לנו סיפור מהיר של שניות בודדות, והוא כלי כוחני: בהינף מדפסת הוא יכול להרוס אנשים מסוימים, לרומם אנשים אחרים, ולהכתיב קו מחשבה והלך רוח של ציבור שלם. גם בעידן האינטרנט, כוחו עצום ומיד יבואו עשרות הוכחות לכך.

שער של TimeOut לונדון / נובמבר 2014
כוחו של דימוי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: לי-היא (31.12.14, 16:09)

הוסיפו תגובה >

03.12.14, 15:4211 תגובות

הבקיעו שער: המיטב של שערי המגזינים האמריקאיים לשנת 2013

דבר אחד אי אפשר לקחת מהעיתונות המודפסת - את כוחו של השער. איזה צילום ייחקק בזיכרון ולמה הבחירה בצילום הסקסי מאכזבת כל כך? בקרוב: Xnet בוחר את מיטב השערים של 2014

החיבוק המעורסל במיטה של ג׳ון ויוקו, דמי מור בחודש תשיעי, הנערה האפגנית תכולת העיניים במבט חודר, ג׳יימי לין גרומט מניקה בחזה חשוף את בנה בן השלוש, אנדי וורהול פורץ מתוך פחית המרק ״קמפבל״, והתחת של קים קארדשיאן כמובן, הם חלק קטן מרשימה מפוארת של שערי מגזינים שהפכו לאייקונים. רשימה של רגעים מצולמים שנחקקו במוחנו, של בחירות מדוייקות שעשו עורכים, צלמים, סטייליסטים וכותבים. בכל שנה בחודש דצמבר איגוד עורכי המגזינים האמריקאיים בוחר את השערים הטובים ביותר של השנה שחלפה (באופן מוזר, הם בדיליי של שנה).

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: מאיה (14.12.14, 14:20)

הוסיפו תגובה >

16.11.14, 15:482 תגובות

קלאסיקות ישראליות של ספרי ילדים מאוירים עומדות למכירה פומבית

ישן מול חדשן, הספר ממשיך להיות רלוונטי מאי פעם: שיתוף פעולה מסקרן בין הוצאת ''פינגווין'' למעצבים ומפתחים עכשוויים, וספרים ישראליים ישנים שמשקלם בזהב

נוסטלגיה עם ניחוח רומנטי של פעם, אל מול חדשנות ויצירה לא קונוונציונלית, עומדים במרכזם של של שני אירועים עם מכנה משותף אחד: ספרים. האחד, תחת חסותו של בית המכירות הפומביות ״קדם״, יהיה נחלתם של חובבי אספנות, ספרות ילדים ואיור; השני יהיה מנת חלקם של אנשי החזון והיצירה, באירוע ההשקה של yourfry של הוצאת הספרים הבריטית ״פינגווין״, אירוע שיתקיים בשנקר, ויצו חיפה, אוניברסיטת בן גוריון והאוניברסיטה העברית.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: ד"ר שפיץ (18.11.14, 15:35)

הוסיפו תגובה >

14.10.14, 16:352 תגובות

תמונה אחת שווה אלף לירות שטרלינג: האינסטגרם בקמפיינים מסחריים

בעוד שמשתמשי האינסטגרם מנסים לחקות את הנראות ואת סגנונם של מגזיני לייף סטייל, השפה הצילומית של הרשתות החברתיות מחלחלת לעולם הפרסום, בשלושה קמפיינים חדשים

בעוד שאצלנו שולי הדרכים הפכו עם השנים לבליל נוראי של צבעוניות פסיכדלית, המלווה בטקסטים צעקניים ולוגואים ענקיים שתוקפים מכל עבר, מנהרות הרכבת התחתית בלונדון - על קרונותיה - הם פסטיבל פרסומת ענק וגדוש ביצירתיות. שלושה קמפיינים של מותגים מקומיים - Habitat, Lidl ו-Three Mobile - שעלו בחודש האחרון בבירת הממלכה, לכדו את תשומת לבי בגלל המכנה המשותף שלהם: שפה צילומית שמושפעת ולקוחה מתרבות הרשתות החברתיות והאינסטגרם.

הדוגמנים מצולמים במראה של ״השכנים שלי מלמטה״, כאילו לא דוגמנים, והסט בנוי בסטיילינג של לא-תיכננו-שתבואו-לצלם-היום: כביכול לא מאוד מוקפד, והפלאש המוגזם כאילו הופעל לגמרי במקרה. הביטאט, ענקית הרהיטים הוותיקה, מנסה להיראות כמו הדבר הכי מגניב בשטח, ולשדר צעירות ועדכניות.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: בואו נתקדם, בואו (19.10.14, 15:04)

הוסיפו תגובה >

21.09.14, 12:346 תגובות

זאת הייתה המלה שהייתה: מעצבים גרפיים מסכמים את תשע"ד

פרויקט ''תכתבו ותחתמו'': מעצבים בוחרים מלת-מפתח, מושג או קלישאה שנקלטו בעיניהם בשנה החולפת וממשיכים להדהד בתודעתם - ויוצרים מהם כרזה. מיוחד ל-Xnet

סיכום שנה הוא חשבון נפש. מד הדופק שלנו על מה שהיה, ומראה עדינה למה שיכול להיות. צילומים ותמונות, קטעי וידאו, מוזיקה - כולם מקבעים אירועים, רגעים וזיכרונות בתודעה המשותפת. רגע לפני שתשע״ד חולפת מהעולם, הבלוג מקדיש את סיכום השנה שלו למלה הכתובה. מעצבים גרפיים התבקשו לבחור ביטויים, ניבים שגורים, ניסוחים, סלנג רחוב, קלישאות שגורות או צירופי מלים שמסמלים את מה שאירע להם - אולי גם לנו - את השנה שחלפה. פרויקט ״תכתבו ותחתמו״ הראשון יוצא לדרך, והנה העבודות וההסברים של המעצבים:

אברהם קורנפלד (אאא), "אש":

 

"צוק איתן היה האירוע הבולט בתשע״ד, והמלה 'אש' נכחה בה בצורה משמעותית. ספגנו ותקפנו בכל החזיתות: אש מהאוויר, מהים, מהקרקע ואפילו מתחת לקרקע.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: נטלי (30.09.14, 21:55)

הוסיפו תגובה >

15.09.14, 07:1418 תגובות

המיתוג של דאעש: כך מקבעים ''מדינה שבדרך'' בתודעה העולמית

סרטוני הזוועה של ''המדינה האיסלאמית'' הם חוד החנית של מסע תעמולה יעיל, שצורב בתודעה את מטרותיה ומגייס מאמינים. שם, צבע, סמל וכתובת - כך נבנה המותג

עוד מעט יתחילו סיכומי השנה שחלפה. בעולם זה יקרה לקראת ינואר, כשהבלוגרים והמגזינים יכריזו על הקמפיינים ומהלכי המיתוג הכי מוצלחים שהתרחשו, אבל לי יש כבר זוכה בלתי מעורער. דווקא בעידן המולטי-טכנולוגי שבו אנו חיים, דלות החומר וצבע אחד חזק עומדים מאחורי ארגון הטרור המתוקשר ביותר בעולם בשנה האחרונה. ״המדינה האיסלאמית בעיראק ובשאם״ (דאע״ש) הוכיחה, במסע הרג מעורר חלחלה, שהשחור הוא השחור החדש.

הפגנות ה״אביב הערבי״ ו״מחאות הטוויטר״, ששטפו לפני שלוש שנים בלבד את המזרח התיכון, נמחקות מהתודעה על רקע הטרור המבעית של "המדינה האיסלאמית", ולא מדובר בתופעה שנולדה במרחב הווירטואלי, אלא בשטח הפיזי ממש.

עולם המיתוג והשיווק מתייחס, לא מהיום, למדינות ולערים כאל מותגים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: עןדד (19.09.14, 23:51)

הוסיפו תגובה >

27.08.14, 16:062 תגובות

אלף גון וצבע: לונדון כבר מתקשטת לקראת פסטיבל העיצוב בספטמבר

שתי טעימות צבעוניות לקראת שבוע העיצוב בלונדון: מיצב שיציג אלף משטחים של גוונים, ותערוכה של צילומים גיאומטריים מרהיבים של קארל קליינר, בשיתוף מותג התאורה Flos

כמה שעות אחרי שהכתבה על קמפיין הצבעים של טמבור עלתה לאוויר, קיבלתי עדכון על שני פרויקטים מרתקים שיקחו חלק בשבוע העיצוב של לונדון, שייפתח באמצע ספטמבר - שניהם מחווה לעולם הצבעים. הפרויקט ״10 שנים של צבע״ הוא שיתוף פעולה מרתק של הסטודיו הבריטי לעיצוב GILES MILLER, יחד עם GLOBAL COLOR RESEARCH, שמתמחים במגמות של צבעים. השניים יציגו מיצב גדול ומולטי-צבעוני באחד האזורים הכי טרנדים של בירת הממלכה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: tal (30.08.14, 20:22)

הוסיפו תגובה >

YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות Radware האתר פועל ברשיון אקו"ם מרכז המבקרים ספרים אלקטרוניים ידיעות מנויים AllJobs BigDeal WinWin R1 - ראש אחד One כלכליסט MYnet Ynet
ברצוני לקבל ניוזלטר ועדכונים אודות פרסומים ומבצעים באתר. קראתי ואני
מסכים לתקנון ולמדיניות הפרטיות של האתר