צילום: עומר בן צבי

לימין שור

עבודת הגמר הכי אוהדת למתנחלים מגיעה מקיבוצניק

עוד מעצבים

באדיבות HIT  מכון טכנולוגי חולון

סוס נדנדה לגדולים

גרסאות מלהיבות לדחליל, לסוס נדנדה ולאורלוגין

עוד בוגרים 2015

בית חם

מגוון אביזרים מקוריים לבית, עכשיו עד 62% הנחה

קליק לשופינג

מעצב גרפי פרילאנס, מלמד וכותב פה ושם. אספן כפייתי של מגזינים, טי שירטים ואריזות מוזרות, ויודע כל הזמן שהייאוש נעשה יותר נוח בלונדון.

26.07.15, 09:2425 תגובות

גלי צה״ל, מה ש(לא) קורה עכשיו: הלוגו החדש של התחנה הצבאית

האם לוגו בינוני באמת יכול להזיק לתחנה מצליחה שהיא מותג ישראלי? אולי לא, אבל הוא בוודאי לא עוזר להתאים את עצמה למאה ה-21, כמו שהיא רוצה. משלושה ייצא אחד

מדינה שתחנת הרדיו הפופולרית שלה שייכת לצבא היא לא בדיוק מופת לדמוקרטיה או לקידמה, אבל אני מעדיף לחשוב על גלי צה''ל כמו מקבילה משונה ל-BBC הבריטי: תחנת הרדיו הצבאית מצליחה להישאר קול משמעותי ונשמע מעל גלי האתר של ישראל 2015, והיא גם מותג שמצליח להישאר מדויק, רלבנטי, אינטליגנטי, עדכני בתכניו ובארסנל שיריו. צבאית אבל לא תמיד ממלכתית, היא מצליחה לחבר באופן קוסמי חיילים וחיילות צעירים עם אושיות התרבות המקומית.

לפני שבוע נחשפה (בטעות) שלישיית לוגואים, שהתחנה שוקלת לאמץ אחד מהם כסמליל (לוגו) החדש שלה. די התפלאתי למראה הלוגואים, ותהיתי על הקשר בין מהותו של מותג לבין נראותו הגרפית, ובשאלה עד כמה לוגו גרוע יכול כבר להזיק למותג כה חזק. הנה רשמיי:

Odedbenyehuda_Xnet_GLZ_000

שלושת הלוגואים המועמדים הם לא גרועים. הם רק בסדר.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: נטע תא (27.07.15, 20:06)

הוסיפו תגובה >

15.07.15, 20:220 תגובות

איך הגיעו ילדים לקוקפיט? כך מושכים את הדור הצעיר לבחור חברת תעופה

ילדים ונוער הם קהל חלומי לכל עסק שמביט אל העתיד, אבל ''פגאסוס'' הטורקית לוקחת את המשימה ברצינות עם קמפיין מבריק. וגם: 10 סרטוני הבטיחות המצחיקים בתבל

פעם חשבתי, שכמו מלונות בוטיק שבוחרים לא להכניס ילדים מתחת לגיל 10, צריך להמציא טיסות למבוגרים בלבד, בלי ילדים ותינוקות. איזו פריווילגיה נשארה לציבור הרווקים מלבד העונג לעלות למטוס בלי 10 תיקים שעולים אותם, בלי בכי בדציבלים שרק לווייתנים מבינים, ובלי הנקות במושב הסמוך (מקרה אמיתי שקרה לצדי לפני שבועיים). טוב, לפני שאני מקים עלי את כל מכריי, על זאטוטיהם, חברת התעופה הטורקית "פגאסוס" הגשימה לכם חלום: לפני חמש שנים, חברת הלואו-קוסט שינתה אסטרטגיה והחליטה לפנות לילדים. כי אין כמו קהל נאמן ששבוי מגיל צעיר כדי להשביח את המותג לטווח ארוך. אז לכבוד עונת הנסיעות, הנה קווים לדמותו של המהלך המתמשך הזה:

OdedBenYehuda_Xnet_L05
״האם אתה מוכן לטוס כמו גיבור על?

 

...להמשך קריאה

07.06.15, 16:0011 תגובות

כאן חונים בכיף: האם המיתוג החדש של סלופארק יעזור לה מול פנגו?

הממתגים של האפליקציה לא ניסו להמציא את הגלגל מחדש, אלא להעלות חיוך על פניהם של הנהגים - גם כשהם שועטים במסע המפרך אחר מקום חניה פנוי

"סלופארק" ומתחרותיה מציעות פתרון קל לתשלום על חניה באופן אינטרנטי ואינטראקטיבי. האפליקציה הסלולרית, שדרכה ניתן לשלם על חניות לצד מדרכות או בחניונים עירוניים, החליפה את תווי החניה שהוצמדו פעם לחלון הרכב. כשנתקלתי לא מזמן בסרטון אנימציה חביב של "סלופארק", הופתעתי מהשינוי וחשבתי שהחברה יוצאת כנראה לאקזיט. צבעוני, תזזיתי, משועשע ומעודכן בשפה העכשווית של מיתוגי רשת. רק הלוגו נראה מנותק מהשפה העיצובית. בימים אלה הושק המיתוג החדש של סלופארק, ואז הכל התחבר. 

Cellopark video product from Awesome Tel Aviv on Vimeo.

ב-2010, כשבניידים החכמים שלנו האפליקציות עדיין לא היו כאלו חכמות, סלופארק שהצטרפה למתחרה הוותיקה והגדולה שלה, פנגו, שכבר פעלה בשוק שלוש שנים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: שרונצ' (09.06.15, 10:19)

הוסיפו תגובה >

28.05.15, 16:394 תגובות

מעצבים בפולנית: תרגילים בהשראת הסצינה המוערכת ממרכז אירופה

סצינת העיצוב הפולנית, שמושכת בשנים האחרונות הרבה תשומת לב, הגיעה החודש לבצלאל: חמישה מעצבים ומאיירים הציבו לפני הסטודנטים אתגרים שמוצגים בתערוכה חדשה

ספטמבר האחרון, שבוע העיצוב הלונדוני בעיצומו, וב-Tent המפורסם של היריד התגודדות מחשידה גורמת לי להתקרב לעבר מה שישאיר אבק לכל הסקנדינבים והיפנים מסביב - Designing Polska, המתחם הפולני. כבר כמה שנים שסצינת העיצוב הפולנית העכשווית מושכת תשומת לב בעולם. ממגזיני לייף-סטייל שתופסים מקומות נחשקים על מדפי החנויות המתמחות, דרך בתי עיצוב שזוכים בפרסים ובמכרזים בינלאומיים, ועד ההכתרה, לפני חודשיים, של העיר ורוצלב (הרביעית בגודלה בפולין), כבירת העיצוב לשנת 2016, בידי הגרדיאן הבריטי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יהושע (05.06.15, 18:20)

הוסיפו תגובה >

11.05.15, 13:331 תגובות

חולי אהבה מבית הספר גורן: כרזות חדשות לסרט האהוב שהופך להצגה

20 שנה אחרי צאתו של ''חולה אהבה בשיכון ג'' לאולמות הקולנוע, הוא הופך להצגה בתיאטרון הקאמרי. איך הייתה נראית הכרזה שלו כיום? הצצה לתערוכה שתיפתח בקרוב

20 שנה אחרי יציאתו לאקרנים של אחד הסרטים האהובים בתולדות הקולנוע הישראלי, "חולה אהבה בשיכון ג'", מעלה תיאטרון הקאמרי גרסה תיאטרלית של הסרט. לרגל המאורע, יצרו סטודנטים (שנה ג׳) במחלקה לתקשורת חזותית בבית הספר גורן (באקדמיית עמק יזרעאל) כרזות חדשות, כמחווה לסרט ההוא. הנה הצצה ראשונה לתערוכה, שתוצג החל מסוף החודש בחללי התיאטרון:

עיצוב: עיינה יהושע
עיצוב: עיינה יהושע / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: ליאור לי פז
עיצוב: ליאור לי פז / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: נועה מרקו / בית הספר גורן לתקשורת חזותית
עיצוב: נועה מרקו / בית הספר גורן לתקשורת חזותית

כששבי גביזון ביים את הסרט ב-1995, מה שנראה בדיעבד כמו עידן התמימות, אף אחד עוד לא שמע על יוטיוב, טורנטים או ערוצי סטרימינג.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: נדב (12.05.15, 11:01)

הוסיפו תגובה >

26.04.15, 09:329 תגובות

האם זהו שער המגזין הטוב של 2015? השקופים של העיר, גרסת ניו יורק טיימס

באישון לילה הודבק תצלום-ענק של מהגר מאזרבייג'אן למרגלות בניין Flatiron, ואז צולם מלמעלה כדי להפוך לשער הגיליון של ניו יורק. המסר: כולנו הולכים בעיר, אך חלקנו שקופים

בסוף השבוע האחרון הצליח העיתון "ניו יורק טיימס" להדגים, שוב, מהו כוחו של שער מגזין מודפס. שיתוף פעולה עם אמן הרחוב הצרפתי JR הפך את מוסף סוף השבוע של העיתון לאייטם חם, שכנראה כל קהילת המעצבים והעיתונאים בעולם דיברה עליו.

זהו הגיליון השנתי על ניו יורק, והפעם הפרויקט הוא "ניו יורק הולכת" או "ללכת בניו יורק" (Walking New York). איך יוצרים ממנו שער אטרקטיבי? באמצעות התייחסות להולכים הבלתי נראים בכרך הגדול - אוכלוסיית המהגרים החדשים. המסר: מבחינת התושבים הוותיקים של העיר, זאת אוכלוסייה בלתי נראית. נשמע מוכר? הנה קמפיין ה"שקופים" בגרסת המגזין המוערך:

OdedBenYehuda_Xnet_NYTM_JR_00
השער של גיליון סוף השבוע האחרון.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אומן (27.04.15, 19:50)

הוסיפו תגובה >

13.04.15, 14:1112 תגובות

לא תמיד טלאי, לא תמיד צהוב, אך תמיד ברור, מבדל ומבודד

לסימן שהפך עם השנים לסמל של השואה יש 3 מרכיבים פשוטים ובסיסיים: צורת מגן דוד, צבע צהוב ומלה אחת: ''יהודי''. בקהילות ברחבי אירופה (ועד תוניסיה) נמצאו לו גרסאות שונות

צורת מגן דוד, צבע אחד מובהק, ומלה אחת: “יהודי”. אלה שלושת המרכיבים, כה מדוייקים ופשוטים, שיצרו את מה שהפך עם השנים לאייקון של השואה. בדיקה באוסף החפצים של מוזיאון ״יד ושם״ מעלה תמונה מורכבת יותר; אותו טלאי צהוב שנועד לזהות, לבדל ולבודד את היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה - לא תמיד היה צהוב, לעיתים חסר כיתוב. מתברר שבין קהילות אירופה השתנו הפרטים. הנה גלגוליו השונים של הסמל הטרגי: 

OdedBY_Moshe_BenYehuda_badge_Poland
הטלאי הצהוב שענד סבא שלי, משה-פישל (הורן) בן-יהודה, מהעיר פיוטריקוב שבפולין. צילום: עודד בן יהודה

בקיץ האחרון, כשב''זארה'' השיקו חולצת פסים שעליה מגן דוד צהוב, העולם געש. באותו רגע הבנתי שלטלאי הצהוב יש כבר תפקיד של ״לוגו״ - סמל פשוט, קליט, זכיר, כזה שמספר את הסיפור באופן התמציתי והמדוייק ביותר.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: מכבי ת''א קיבלו אצלי כמה נקודות עכשיו (14.04.15, 20:19)

הוסיפו תגובה >

31.03.15, 20:403 תגובות

שוויון זכויות לפירות וירקות מכוערים מועמד לפרס עיצוב השנה בלונדון

הקמפיין ששינה את הרגלי הצריכה בצרפת מתמודד על הפרס הנחשק לצד שטרות נורווגיים, מיתוג סקוטי וספר שווייצרי. אך האם העיצובים המובילים במוזיאון הבריטי הם דווקא הולנדים?

זו השנה השמינית שמוזיאון העיצוב של לונדון מכריז על "העיצובים הטובים בעולם", שהיא תחרות המובילה לתערוכת זוכים. ביום רביעי האחרון (25.3), בחללים הנעימים של המוזיאון הקטן בגדה הדרומית של התיימז, נפתחה התערוכה Design of the year 2015. השנה התמודדו 76 עבודות בשש הקטגוריות הקבועות: אדריכלות, תחבורה, עיצוב דיגיטלי, עיצוב תעשייתי, אופנה ועיצוב גרפי - שבו אני מתמקד. מהשטרות המהפכניים של נורווגיה ועד למיתוג הרדיקלי לביאנלה של גלזגו, אלו הפיינליסטים שאחד מהם יזכה בתואר הנכסף: 

snohetta_1000_back

עולם הים: סדרת השטרות החדשים של נורווגיה 

השקת השטרות החדשים של נורווגיה (ובעקבותיהם גם עיצוב חדש לדרכון) הייתה האירוע המדובר בעיצוב הגרפי השנה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: שרי (17.04.15, 08:28)

הוסיפו תגובה >

18.03.15, 16:1527 תגובות

לא עכשיו מחליפים: V15, למרות הכישלון, היא מהלך מיתוגי מרתק

איך התבצע הקמפיין העיצובי הכי נועז ומרענן במערכת הבחירות של 2015? הצצה לספר המותג של V15 חושפת כיצד הוא תוכנן ונעשה (ותעורר את השאלה מדוע הוא לא עבד)

לסיכום בחירות 2015, אני מכריז בזאת על המנצחת המובהקת שלי - רק שהיא בכלל לא התמודדה לכנסת. V15, שצצה כטורנדו משום מקום, הציגה קמפיין חזק, נועז, ובעיקר עדכני מבחינה עיצובית.

מה לא כתבו עליהם; שיצחק הרצוג מממן אותם, שהם ממנים את הרצוג, שטייקונים אמריקאים עומדים מאחוריהם, שזו בכלל קונספירציה של הבית הלבן להפלת נתניהו. אם נשים את כל הספקולציות בצד ונבחן את V15 במדדי עיצוב, שיווק ופרסום, זהו אחד ממהלכי המיתוג המרתקים שנרשמו בזירה הפוליטית שלנו. משום מקום, בתוך כשלושה חודשים, היא הצליחה להפוך לתופעה המדוברת ברחובות. שום מפלגה לא הצליחה לעשות את מה שחבורה של צעירים מתל אביב עשתה בשלושה חודשים (וצריך להגיד ביושר שהמאמץ לא הצליח להשיג את המטרה שלו). וכן, עם לא מעט כסף. זה חלק המשחק.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אזרח (26.05.15, 21:36)

הוסיפו תגובה >

05.03.15, 09:464 תגובות

22 סיבות להצביע: כרזות התעמולה הישנות מקבלות גרסאות עכשוויות

22 מעצבים מקומיים (עם שחקנית חיזוק עולמית) מביאים גרסה עדכנית לפוסטרים הנוסטלגיים ממערכות הבחירות של פעם. כל אחד קיבל אות לפי שמו הפרטי

רגע לפני הבחירות, קבוצה של מעצבים מקומיים (וכוכבת בינלאומית אחת) תציג פרשנות לכרזות תעמולה פוליטיות בתערוכה ״אלפבית של בחירות״. אולי גם זה יסייע להעיר את ישראל מהנמנמת שבה היא שרויה. לכבוד האירוע הזמנתי את אברהם קורנפלד, אחד מאוצרי התערוכה, לשיחה קצרה על עיצוב, פוליטיקה והרבה נוסטלגיה. 

OdedBenYehuda_Xnet_AAA_15
מתוך כרזת התערוכה, איור: עומר הופמן, עיצוב לוגו קליגרפי: חן מכבי

את התערוכה ״אלפבית של תעמולה״ אצרו קורנפלד ולימור יוסיפון, אנשי קבוצת אאא, שפנו ל-22 מעצבים, מאיירים וטיפוגרפים וביקשו מהם פרשנות עדכנית ל-22 כרזות תעמולה ישראליות מן העבר. לפני עידן הצילום, כשעדיין לא היה ניתן להציג כראוי את המועמדים, נאלצו מעצבי כרזות התעמולה לעבוד עם מה שיש, וכך הוצגו בגאון אותיות הפתקים שממתינים לבוחרים בקלפי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: הבאסטר (14.03.15, 11:33)

הוסיפו תגובה >

YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות Radware האתר פועל ברשיון אקו"ם מרכז המבקרים ספרים אלקטרוניים ידיעות מנויים AllJobs BigDeal WinWin R1 - ראש אחד One כלכליסט MYnet Ynet
ברצוני לקבל ניוזלטר ועדכונים אודות פרסומים ומבצעים באתר. קראתי ואני
מסכים לתקנון ולמדיניות הפרטיות של האתר
ברצוני לקבל ניוזלטר ועדכונים אודות פרסומים ומבצעים באתר. קראתי ואני מסכימ/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר.