מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

הרחבה העצומה שבין הבניינים החדשים במתחם פיבקו מכוסה בדק עץ, המשתרע בין רחוב מעון (מצפון) לדרך שלמה (מדרום). הדק רחב הידיים הותקן כרצפה צפה, מוגבה מהקרקע:

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

את הוויכוח על עמידותו של הדק בתנאי מזג האוויר הישראלי:

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

סובלנותו לצרכיהם של חיות המחמד:

מתחם פיבקו, 8 בדצמבר 2014

מתחם פיבקו, 8 בדצמבר 2014

ולטיפול האופייני של תושבי השכונה בשאריות מזון אורגניות:

מתחם פיבקו, 8 בדצמבר 2014

מתחם פיבקו, 8 בדצמבר 2014

נשאיר להזדמנות אחרת. הפעם נתרכז בספסלים, הפזורים לצד העצים הצעירים על הדק:

מתחם פיבקו, 28 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 28 בינואר 2015

הספסלים המיוחדים עשויים יציקת בטון, ונטועים על עמודי ברזל בקרקע:

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

הרעיון העיצובי: שילוב של עץ ובטון, נראה מעניין ובהחלט אסתטי, לפחות כשהודגם בפעם הראשונה:

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

קורות העץ זורמות במעלה הבטון, ויוצרות, בכיוון השני, מעין מגלשה קטנה אל הדק. נעים לעין. אלא שאחרי ההדגמה, הרעיון פגש את החיים:

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתברר שקורות עץ לא ממש אוהבות לזרום:

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

והחיבור שלהן אל הספסלים בעייתי. מלפנים:

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 9 באוקטובר 2014

מאחור:

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 25 באוקטובר 2014

מהצד:

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

וגם מלמטה:

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מכיוון שהבעיה יצרה פתחים ומרווחים לא מתוכננים בין הספסלים לדק:

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

מתחם פיבקו, 8 בנובמבר 2014

היה לאן להשליך את קופסאות הסיגריות הריקות וכוסות הקפה ששתו כל אלה ששברו את הראש על מציאת פתרון. כן, יגעת ומצאת, תאמין. כעבור זמן הסתמן רעיון:

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

מתחם פיבקו, 30 באוקטובר 2014

שהתברר כפתרון אפשרי:

מתחם פיבקו, 13 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 13 בינואר 2015

אם כי כרוך בניסור של המון קוביות עץ:

מתחם פיבקו, 28 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 28 בינואר 2015

אבל המאמץ, כידוע, משתלם. ובסוף זה עבד:

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

אחרי שיבוץ הקוביות, נתקעו בהן ברגי חיזוק והחזון העיצובי הושלם:

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

גם אם לא ממש כמתוכנן. התוצאה הסופית לא אחידה מבחינה צבעונית וגם לא מבחינה מבנית (חדי עין יכולים להבחין שרצועת העץ הדקה ביותר במשטח מורכבת פעם מצד ימין הקצר, ופעם מצד שמאל הארוך):

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 29 בינואר 2015

אבל מה לרחובות שלנו ולאחידות? מבחינתם, דווקא מתקבל על הדעת שכל ספסל יפגוש את קורות העץ בדרכו הייחודית:

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 201

הרחובות שלנו מורגלים בגימורים רשלניים:

רחוב שטרן, 16 בינואר 2015

רחוב שטרן, 16 בינואר 2015

רחוב פלורנטין, 26 בספטמבר 2014

רחוב פלורנטין, 26 בספטמבר 2014

כך שהם לא ממש מתרגשים ממילוי מרווחים מאולתר:

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

ומחיבורים לא הכי מדויקים:

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מצד שני, ממתחם שמבוצע על ידי המגזר הפרטי, ונחשב "שדרוג", קשה לקבל ברגים נשמטים:

מתחם פיבקו, 13 בינואר 2015

מתחם פיבקו, 13 בינואר 2015

או קורה שנסדקת עוד לפני שכף רגל דרכה עליה:

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מצד שני, אם להיות אופטימית, ייתכן שזו דרכו של המתחם להתחבר אל הסביבה שנכפתה עליו:

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

מתחם פיבקו, 4 בפברואר 2015

כתמים זו הרי המומחיות שלנו.

האם הספסלים נעשו בהשראת ספסלי הבטון של היי-ליין במנהטן? כי שם אין בעיה

ומדוע לא מצליחים לשמור על העץ בבניינים שמוקמים בישראל?