חלונות ראווה הם הפרצוף של החנות, הרושם הראשוני שאין הזדמנות שנייה לעשות, המחשוף הסקסי, הקול הקטן שמשכנע את הלקוח לחצות את מפתן הדלת או לחזור למחרת (כי חלונות ראווה עובדים בשביל החנות גם בלילה). מעצבים שמתמחים בעיצוב חלונות ראווה - מה שנקרא מסחור ויזואלי (visual merchandising) - נוהגים ליצור "סיפור" חדש מדי ארבעה חודשים (עבור הקולקציה העונתית), ולספר אותו בצורה חווייתית, שתלכוד את תשומת הלב של העוברים והשבים. אבל אין ספק שחגם הגדול של מעצבי חלונות הראווה בניכר הוא חג המולד, שיא עונת הקניות, שאז נרקמים הסיפורים הפרועים והדרמטיים ביותר מאחורי הוויטרינה. בבתי הכלבו והבוטיקים הוותיקים מדובר ביצירה מפוארת ומושקעת להפליא, שמסייעת למתג אותם כיעד חוויתי וחגיגי במיוחד לקניות החג, או סתם בשביל לקבל השראה. לרגל הכריסמס - מקבץ של חלונות ששווה לראות.

בכלבו הבריטי הוותיק ''הרודס'' (Harrods) בחרו לרתום את הכריסמס הזה לרכבת שקרונותיה הם שורת החלונות המקיפה את הבניין. צילום: Harrods

הנוף חולף על מסך ברקע. צילום: Harrods

אופנה גדולה מהחיים בסצינות עם אפיל קלאסי מיושן של תחילת המאה הקודמת. צילום: Harrods

צילום: Harrods

חלונות נוספים ששווה להרחיק בשבילם עד לונדון שייכים ל''ג'ון לואיס'' (John Lewis), בית כלבו נוסף ומכובד לא פחות. בווידאו תוכלו לראות את תהליך הבנייה של היצורים הממלאים את החלונות שלו:

מצעד של חיות חמודות-מוזרות, העשויות מפריטים שנמכרים בחנות. צילום: John Lewis

מה העניין של הרקע עם הנקודות? צילום: John Lewis

צילום: John Lewis

הכריסמס נראה מאוד דומה גם בבירתה של העולם החדש, ניו יורק. מתנות לחג הן דבק תרבותי רב-עצמה, וב''בלומינגדיילס'' (Bloomingdales) מצאו דרך לחגוג אותו עם חלונות מרהיבים סביב הנושא של "הכל עטוף". יש גם וידאו:

חלונות צבעוניים, שקופצים החוצה מהחזית הסולידית של הבניין. Bloomingdales ניו יורק

החלונות מעוצבים סביב נושא של אריזות מתנה, והרבה מהן. בכל חלון ממוסגרת סצינה ממקום אחר בעולם, שהמשותף להן היא בהלת קניות בניחוח רומנטי

וקצת יותר מקרוב. הרבה מאוד נצנצים לרגל החג

ואחרי כל הקיטש הזה חלון קצת אחר - Henri Rendel בניו יורק ידועים בחלונות המושקעים שלהם. השנה הם העמידו בחלון החג משתה של שחקנים הוליוודיים מזדקנים, במחווה מלאת הומור שמוהלת את מתיקות החג והופכת אותו מעט קל יותר לעיכול

Merry Christmas