התנאים הזמינו התפרעות: הדייר הוא סטודנט רווק בן 23, שגר בקומת המרתף בבית הוריו, 100 מ"ר שטחה. בניגוד למי שמעצב את ביתו בשלבים מאוחרים יותר של החיים, הוא יכול היה להתעלם משיקולים פרקטיים וללכת עם הפנטזיה שלו, בלי חשבון. את מעצבת הפנים שני רינג פגש בדירתה הססגונית, שבה ביקר במסגרת אירועי "בתים מבפנים" בתל אביב. מיד ידע שהיא זו שתעצב את דירתו מחדש, בבוא היום. חודשים רבים מאוחר יותר, דירת המרתף חסרת החן הפכה לחלל מלא דימיון וצבע, עם גדר ודשא מלאכותי בסלון ובחירות אחרות שאפשר אך לתאר כהיפך המוחלט מסולידי. נקודת הפתיחה היתה הפנטזיה שביקש לממש: דירה שבה ירגיש בפנים כמו בחוץ, אתגר מעניין ביוחד לנוכח העובדה שהיא כמעט חסרת חלונות – אור ואוויר חודרים פנימה רק באמצעות שתי חצרות אנגליות, שתוחמות את הדירה משני צדיה. גווי כחול וכתום עזים, בהם נצבעו קירות הדירה בפנים ובחצרות, ושימוש באלמנטים כמו סבכת גדר שמפרידה בין הסלון למטבח ודשא מלאכותי במקום שטיח – סייעו בטשטוש הגבולות שעליו חלם בעל הדירה. דלת הכניסה של הדירה נפתחת למסדרון, שמשמאלו חדרי השירותים והרחצה ומימינו חלל המטבח, פינת האוכל והסלון. בסוף המסדרון ממ''ד שהפך לחדר ארונות, ולידו חדר השינה. חצר אנגלית אחת נמצאת בצד הסלון, והשנייה, שבה ברכת ג'קוזי עגולה, מאירה ומאווררת את חדר השינה וחלל פינת האוכל.

מנורת קיר במסדרון (''יאיר דורם'') (צילום: Hadrien Daudet)
מנורת קיר במסדרון (''יאיר דורם'') (צילום: Hadrien Daudet)

את אזור הכניסה הגדירה רינג באמצעות הצבע הכתום, שבו נצבעו הקירות והתקרה. על רצפת המסדרון נפרש שטיח אוריינטלי צר. גם המטבח כתום – אבל "מסגרת" כחולה מפרידה בינו לבין המסדרון (ראו תמונה למעלה), ובינו לבין פינת האוכל. אל הקיר הכתום הוצמדו ארונות מטבח תחתונים לבנים ("איקאה"), שמעליהם משטח בוצ'ר ואריחים לבנים פשוטים ורבועים. הארונות קיבלו טוויסט באמצעות ידיות יצירתיות – מזלגות שנקנו בשוק, עוקמו והוברגו (ביצוע עבודות מיוחדות: ששי מזור). במקום ארונות נוספים או מדפים נתלו על הקיר שמונה סלסלות, שמספקות פתרון אחסון קליל ("גלוריה מונדי").

  (צילום: Hadrien Daudet)

מול הארונות הוצב ''אי'' (סנדרה סנדלווד, פלורנטין), שנצבע בסגול ועליו הונח משטח עץ תואם לזה שבמטבח ("איקאה"). סביב האי הוצבו כסאות גבוהים ("ביתילי") ומעליו נתלתה נברשת דרמטית ("ביתילי"). את המגירות שלו מעטרות ידיות שהוכנו מכפיות ארוכות.

דפי תווים ישנים הודבקו על הקיר (צילום: שני רינג)
דפי תווים ישנים הודבקו על הקיר (צילום: שני רינג)
גם קיר פינת האוכל קיבל טוויסט מיוחד: רינג והדייר מצאו בשוק הפשפשים חוברות תווים ישנות ופירקו אותן. דפיהן הודבקו על הקירות ונצבעו בלקה שקופה (ששי מזור). הקיר שהתקבל מהדהד את שטיח הטלאים, שעליו הונח שולחן אוכל בסגנון אבירים ("IDesign"). סביב השולחן הוצבו כסאות צבעוניים מעץ, בלבן, תכלת-טורקיז, אדום וצבע עץ טבעי ("פיק אפ"). מעל תלויה נברשת בסגנון בקתות ציידים ("one bedroom"). וילונות אטומים באדום – צבע שחוזר גם בכסאות וגם בשטיח – יכולים לחצוץ בין החוץ לפינת האוכל.
הסלון ''לפני''. שטיח בגוון דשא (צילום: שני רינג)
הסלון ''לפני''. שטיח בגוון דשא (צילום: שני רינג)
החלל ''אחרי''. דשא מלאכותי וצבעוניות נועזת (צילום: Hadrien Daudet)
החלל ''אחרי''. דשא מלאכותי וצבעוניות נועזת (צילום: Hadrien Daudet)

רינג החליטה להגדיר – ולמעשה לגדר – את הסלון באמצעות סבכת עץ לבנה שנקנתה בחנות לחומרי בניין והוצבה בחצי עיגול. רצפת הסלון חופתה בדשא מלאכותי רך כשטיח, ועליו הוצבו רהיטי קש מרופדים לבן, שתאומיהם נמצאים בחוץ, בחצר האנגלית. גם הם הוקפו בשבכה לבנה מעוגלת. כך יצרה רינג חלל אחד עגול, חלקו בפנים וחלקו בחוץ.

המעבר בין הסלון לאזור המטבח ופינת האוכל מתבצע דרך שער תיאטרלי ברוחב 130 סנטימטרים, שנפער בסבכה. "הגדר, שמגיעה עד גובה התקרה, יוצרת הפרדה ויזואלית ותוחמת את הסלון מבלי לבנות קיר", מסבירה רינג. הקירות נצבעו בכחול, כמו קירות החוץ. על קיר אחד נתלה מסך טלוויזיה ועל הקיר שמולו שלושה ראשי אייל לבנים מחרסינה ("קארה דיזיין") משקיפים על פינת העבודה והמדיה.

  (צילום: Hadrien Daudet)

את הרהיטים לפינה זו תכננה רינג ממשטחים עץ בסיסיים לתעשייה, בעקבות בקשתו של הדייר לשלב פריטים לא יקרים ולא שגרתיים. את הסלון משלימים ערסל ישיבה שנתלה מהתקרה, ספסל ושולחן קפה מבמבוק דחוס, שמתאימים לבחירה העיצובית ברהיטים מחומרים טבעיים (כל רהיטי הסלון – ''קנה קש''). וילונות אטומים בגוון חום מספקים האפלה מוחלטת, לטובת צפייה בסרטים ("אקספרס דיזיין").

למעלה: חדר השינה ''לפני''. למטה: ''אחרי'' (צילום: שני רינג)
למעלה: חדר השינה ''לפני''. למטה: ''אחרי'' (צילום: שני רינג)

מבואה קטנה בסופו של מסדרון הכניסה מובילה אל חדר השינה, אל הממ"ד שהפך לחדר ארונות ולחדר הרחצה. התקרה וקיר אחד של חדר השינה נצבעו בכחול רויאל, ויתר הקירות בלבן. לבקשת הדייר, רצפת החדר הוגבהה והמזרון, בגודל שני מטרים על שניים, שוקע בה חלקית. פרקט עץ אלון "ממשיך" מהרצפה, עוטף את במת המיטה ו"מטפס" גם על הקיר מאחוריה, ליצירת ראש מיטה. משני צידיה הונחו ארגזי תפוזים ישנים שנקנו בשוק הפשפשים והוסבו לשידות לילה.

מעל ראש המיטה נתלה חלק מדלת ישנה ומקושתת, שנמצאה בחנות שמוכרת דלתות מפירוק. היא נלקחה לשיוף וצביעה, והחלקים החסרים בה לא הושלמו בכוונה תחילה. את החדר משלימים וילונות לבנים, שטיח וגוף תאורה עומד מעץ. חלון הוויטרינה יוצא לחצר המ שותפת גם לפינת האוכל, שבה ג'קוזי בנוי.

הממ''ד ''לפני'' (צילום: שני רינג)
הממ''ד ''לפני'' (צילום: שני רינג)
נצבע סגול והפך לחדר ארונות (צילום: Hadrien Daudet)
נצבע סגול והפך לחדר ארונות (צילום: Hadrien Daudet)

הממ"ד שהוסב לחדר ארונות נצבע בסגול, והותקנה בו מערכת ארונות מודולרית בלבן ("איקאה"). גם רצפתו חופתה בדשא מלאכותי. הדייר קיבל את מה שרצה: למרות שבדירה לא נעשו שינויים מבניים בכלל, "הלבשתה" מחדש שינתה את אופיה מהקצה אל הקצה.

>> לאתר של שני רינג.

עוד דירות רווק מעניינות:

>> 46 מ''ר מתוכננים היטב בפלורנטין

>> מתיחת פנים רעננה אך סולידית ברמת אביב

>> ודופלקס גברי, מלא הומור ושיק בברזיל