הבוקר השיקה חברת "פיטרו הכט" אולם תצוגה שכולו מוקדש למותג "Ralph Lauren Home", מבית מעצב האופנה ראלף לורן – הראשון מבין מעצבי העל לפתח גם קו לעיצוב הבית, אותו השיק ב-1983. המותג מציע רהיטים ופריטים משלימים בסגנון אמריקאי קלאסי ועשיר, שמשדרים יוקרה (ועולים ביוקר).

פיטרו הכט מציגים לראשונה את המותג בישראל, לאחר משא ומתן ממושך, בן שנתיים, עם הבעלים בארצות הברית. אולם התצוגה שהוקדש לקולקציה החדשה משתרע על פני 350 מ"ר, והושקעו בו שני מיליון שקלים. הוא עוצב בהתאם למפרט ספציפי שהועבר מארצות הברית והתייחס אפילו לעובי הקירות, סוג וגובה הפנלים, מספר הצבע בו נצבעו הקירות וסידור פריטי הרהוט.

מתוך 13 קולקציות בחרה בעלת פיטרו הכט, דלית שורצברט, בפריטים אייקוניים שתמיד עומדים למכירה בחנויות "ראלף לורן הום", לצד פריטים משתי קולקציות מתחלפות – "ברוק סטריט" הזוהרת והצבעונית, ו"קליפורניה רומנטיק", שנוצרה בהשראת נסיעות רומנטיות.

ספת עור שחורה. מ-87,920 שקלים
ספת עור שחורה. מ-87,920 שקלים

הקו העיצובי זוהר וכבד כאחד, עם שימוש רב בעץ מהגוני כהה, בדי ריפוד קלאסיים, פסי גימור מפליז ועבודת גילוף ידנית. התוצאה, בסגנון ניו אינגלנד, מתומחרת גבוה מאוד: הפריט הזול ביותר – מנורת קיר – עולה 1,600 שקלים, והיקר ביותר – מיטה זוגית מעור שחור ועץ מהגוני – עולה 116,000 שקלים.

''יש דרישה''

מעבר לשאלה אם הסגנון מתאים לבית הישראלי, מתבקש לתהות מי יוכל להרשות לעצמו רהיטים כאלה. בפיטרו הכט בונים על הקהל הקבוע שלהם: "המחירים לא יקרים סתם. זה Value for money", אמרה הבוקר שורצברט. "החומרים ורמת הגימורים, הגילופים והפיתוחים בעבודת יד – מהם נגזר המחיר".

רגע לפני הגזירות הכלכליות הצפויות, האם העיתוי מתאים?

"אני מאמינה שמי שלא מעז לא מתפתח. אין ספק שנדרש אומץ גדול להשקת מותג כזה. כשהתחלנו במגעים היו אלה ימי המהפכה החברתית. ובכל זאת היתה דרישה – מהלקוחות שלנו ומאדריכלים".

כורסת בד ועץ שחור. מ-30,320 שקלים
כורסת בד ועץ שחור. מ-30,320 שקלים

  • איפה: בית פיטרו הכט, רחוב מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח.

>> ורשת רהיטי היוקרה "פנטהאוז" פתחה החודש דווקא חנות זולה יותר