המבול הפנימי

הסלון בקליפ החדש של גלעד כהנא לא באמת מוצף מים גואים. חודשים של עבודה נדרשו לארבעה בוגרים טריים של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל כדי להשיג את האפקט האפוקליפטי. כך הם עשו זאת

מערכת xnet

|

23.01.13 03:38

לשימוש הכתבה בלבד קליפ גלעד כהנא
לשימוש הכתבה בלבד קליפ גלעד כהנא (צילומי ''In Love With TV''. יום צילומים אחד, חודשים של עבודה על האפקטים הממוחשבים)
לשימוש הכתבה בלבד קליפ גלעד כהנא
לשימוש הכתבה בלבד קליפ גלעד כהנא (אחת הסקיצות בתהליך העבודה. המים שמציפים את הבית מסמלים את עולמו הפנימי הגואה של כהנא, שעתיד להטביעו כליל)
 

בקליפ החדש של גלעד כהנא, "In Love With TV", שעלה לשידור באחרונה בערוץ 24, יושב כהנא מול מסך הטלוויזיה, לא נע מהספה גם כשמים מתחילים לשטוף את הסלון סביבו ומטביעים את החדר כולו, במפגן משכנע של מבול אפוקליפטי. החדר לא באמת הוצף, כמובן, ועל עבודת האנימציה הזו אחראים ארבעה בוגרים טריים של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל - גלי גנות, מיכאל לירן, אלון חצרוני והילה נועם. וכך הם מספרים:

 

"בתום הלימודים בבצלאל בער בנו הרצון ליצור קליפ. בעקבות עבודה משותפת קודמת עם להקת הג'ירפות נוצר קשר עם גלעד כהנא, שבאותם ימים סיים לעבוד על אלבומו החדש "Bad Love". לאחר שנבחר השיר "In Love With TV" ניסינו לרדת לעומקם של המילים והצלילים, במטרה לפתח רעיון ויזואלי מסקרן ומרענן שיבטא את מהות השיר.

 

איור: אלעד רחמין
לשימוש הכתבה בלבד קליפ גלעד כהנא (איור: אלעד רחמין)

 

"בחנו רעיונות שונים ומשונים: תלייה של כהנא ושל נינט טייב (שעושה קולות לשיר) הפוכים מעץ היה אחד מהם. רעיון אחר כלל אנשי בוץ מהבילים. לבסוף בחרנו להתמקד ברעיון של מבול גדול, בראשיתי, המגיע בעקבות חטא, במטרה לשטוף ואף למחוק את הנגע. השאיפה שלנו הייתה לייצר טרגדיה אישית שתתרחש בין כתלי הבית, מין גאות פנימית. המים שמציפים את הבית מסמלים את עולמו הפנימי הגואה והמוצף של כהנא, והם עתידים לעלות ולהטביעו כליל.

 

אוקי, רעיון היה לנו, אבל איך מציפים בית? קודם כל בעזרת הרבה דמיון. בימי הצילומים אפשר היה לשמוע לא פעם את המשפט "דמיינו שפה יהיו מים", או "המים יגיעו עד הגובה הזה" וגם "עכשיו אנחנו בתוך המים". את המים המציפים את הבית שתלנו מאוחר יותר בעזרת אפקטים ממוחשבים. למזלנו צוות ההפקה הנהדר היה בעל דמיון מפותח ביותר. אבל לא הכל נעשה 'על יבש' ובמהלך הצילומים גלעד ספג באומץ התזות של מים כהים שמהלנו בקפה, לצורך חיזוק האפקטים הממוחשבים. מאוחר יותר הפכו התזות מים זעירות מתוך בקבוק להתפרצות סוחפת, שפיכה של מים מגיגית למפל שוצף והטבעה של קלטת וידאו באקווריום למדוזה ארסית.

 

צילום: אלון לוצקי ומיכאל לירן
קליפ גלעד כהנא תקשורת חזותית בצלאל (צילום: אלון לוצקי ומיכאל לירן)

 

יום הצילומים הבודד היה רק תחילתה של עבודה מפרכת: נדרשו חודשים רבים עד שהצלחנו להפגיש את הדמיון עם המציאות, ורק לאחר שהעלינו שוב ושוב את הרף הגענו לתוצאה שביטאה באופן המדויק ביותר את שאיפותינו: לבטא תחושות של פחד גואה, סערות פנימיות ואימתה של הריקנות המתפשטת ומכלה כל מה שנקלע בדרכה''.

 

עסקו במלאכה: 

  • בימוי והפקה: גלי גנות ומיכאל לירן
  • תסריט: מיכאל לירן, גלי גנות, אלון חצרוני והילה נועם
  • עריכה: גלי גנות
  • צילום: אלון לוצקי
  • צילומי השלמה: מיכאל לירן
  • תאורן: אורי בורג
  • פוסט ואנימציה: אלון חצרוני
  • ארט: הילה נועם

 

בזמן שחלף מאז צילומי הקליפ הקימו גלי גנות ומיכאל לירן את "סטודיו דיבוק". אלון חצרוני הוא מעצב ואנימטור עצמאי והילה נועם היא מאיירת. צפו בפרויקט האחרון של "סטודיו דיבוק" - סרטון חדש שמוקרן לפני כל סרט ב"סינמטק", ומשווה להנחיות הרגילות (לכבות טלפונים וכו'), אווירה של סרט הוליוודי גדול מהחיים

 

 

>> לאתר של "סטודיו דיבוק"

 

עוד מאחורי הקלעים:

>> מה הופך את המסיבות של שירזי לבלתי נשכחות

>> איפה צילמו את ''סקייפול''

>> איך עוצבה התפאורה של ''הערת שוליים''

>> ואילו פריטים מרכיבים את הסט של ''העור שבו אני חי''

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד