בפוסט הקודם דיברנו על אריזות מעוצבות, והתחלנו עםאריזות קונדומים. הפעם נתאים את הנושא לפסח, שהרי כולנוו נדרשים לארבע כוסיות לפחות. מי שהיה לאחרונה בחנות יין, חווה בוודאי את התסכול הנובע מההיצע הגדול ומהצורך לבחור. גם היצרנים הבינו את המכשול הזה, ואנו רואים בשנים האחרונות מגמה של עיצוב תוויות כגורם מבדל על המדף. לא בטוח שתצליחו למצוא את הבקבוקים האלה על המדף בחנות הקרובה לביתכם, אבל אולי בפעם הבאה, כשתצטרכו לבחור יין, תכניסו גם את הגורם הזה למערכת השיקולים שלכם בבחירת יין.

Black Label הוא יין אוסטרלי. היקב משתמש בתווית שעל הבקבוק כדי להדגיש את שם המותג: כשמביטים בצד אחד של הבקבוק, התווית הלבנה מנוגדת לשמו השחור של היין; כשמסובבים את הבקבוק מופיע הכיתוב באופן קריא, בצבע המתאים. רעיון פשוט וגאוני. רק שלא ינסו לעשות את זה ביין אדום.

BYO (ראשי תיבות של Build Your Own, שהוא משחק מלים על BYO - Bring Your Own - קיצור נפוץ באוסטרליה, שמשמעותו "מותר לך לבוא למסעדה עם בקבוק יין מהבית) הוא מותג אוסטרלי נוסף עם יצירתיות עטורת פרסים. לכל בקבוק מצורפת תווית דביקה עם חלקי-פנים שונים, שבעזרתם הצרכן מעניק לכל בקבוק זהות שונה. בראש הפוסט אפשר לראות פרצופים שונים שעוצבו על הבקבוק.

על הבקבוק של Buddy Mulled מאנגליה מופיעה סקאלת מצבי רוח, בהתאם לכמות היין שבה השקיתם את גופכם ונפשכם, מתחילים בברכת איחולים ומסיימים בכריסמס - כיאה לבקבוק שנוצר כמתנה לחג.

למעלה ולמטה דוגמאות של תוויות המעניקות רעננות מושלמת לשולחן החג. העליון נוצר כמוצר קונספט, והתחתון מבית Septiembre הארגנטינאי.

ואם הדוגמאות הקודמות עסקו בקיץ ואביב, הבקבוק למעלה מכניס אותנו לאווירת סתיו עם נדידת הציפורים.

חושבים לשלוח למכר בחו"ל מתנה? לבקבוק הזה של חברת Grateful Palate Importsכבר יש כרטיס עלייה למטוס

בקבוק B Frank (תהיה אמיתי) מבקש מכם להשלים את המשפט: "אני שותה את הבקבוק הזה איתך רק כי"

Matsu מספרד מציג את שלושת הדורות שעבר היקב - כל בקבוק עם טעמו ומראהו הייחודי.

את הזווית הישראלית תורם לנו סטודיו נייןעם עבודת קונספט שעדיין ממתינה ליצרן שירכוש אותה - תווית עם שסע במרכזה, המדמה טיפה זולגת או ברומטר לכמות היין בבקבוק.

המעצבת הרוסייה Nadie Parshina יצרה את הקונספט שנראה שלמעלה, הממחיש כיצד אריזה יודעת לספר סיפור. החיות המופיעות על הבקבוקים נכחדות והולכות, אי-שם בחצי האי קרים, והעיצוב בא כדי להתריע ולעורר מודעות לבעיה.

יין מנהלים, כך נקרא היין הזה, ולא קשה להבין מדוע.

לעוד 100 תוויות יין מעוצבות לחצו כאן.