לבית האופנה הצרפתי "הרמס", שמדגים בהצלחה מהו טעם טוב וכיצד רוכשים אותו בהרבה כסף, יש כנפיים גדולות. הן גורמות למותג הנודע לעוף מעבר לשמלות, כפפות ועניבות, ולהציע תפיסה רחבה יותר של סגנון חיים – למי שיכול לשלם. במקרה הבא, לעומת זאת, כולם נהנים מההשראה בחינם.
באופן כללי, חלונות הראווה של חנויות הדגל של "הרמס", בערים מרכזיות בעולם, הם שיעור מרתק בעיצוב. המשוטטים בכיכר דאם באמסטרדם, תיירים ומקומיים, נהנים בזמן האחרון מחלונות הראווה של החנות שממוקמת בבית הכל-בו המפורסם "ביינקורף" (de Bijenkorf), אחד הידועים באירופה. ב"הרמס" שכרו את שירותיה של המעצבת ההולנדית קיקי ואן אייק, שכבר כיכבה כאן לא פעם, וביקשו ממנה לברוא תצוגה כיד הדמיון הטובה עליה. ואן אייק גם עיצבה את חלונות הראווה בחנות "הרמס" במילאנו, לכבוד שבוע העיצוב (עדכונים שוטפים של Xnet משבוע העיצוב - כאן).
נקודת המוצא, החליטה ואן אייק, תהיה הסיסמה של "הרמס" השנה: "מתנת הזמן" (Gift of time). בחמש ויטרינות שונות, היא בנתה עולם פנטסטי וסוריאליסטי שמבוסס על דמויות דו-ממדיות בסצינות שונות, על רקע של תפאורה הצבועה בצבעי מים. למעשה, היא מציגה בכל ויטרינה פרשנות אחרת של מושג הזמן.
"זמן הפך לדבר יקר יותר ממה שהוא היה פעם", מסבירה ואן אייק. "זהו התכשיט הכי גדול שיכול להיות לאדם. מדוע לא לשחק בו, ולהציג את ההיבטים השונים שלו? זה תלוי בדרך שבה אתה מביט בו, והכל קשור בתפיסת הזמן שלך".
עם הרבה שעונים, ארנבים וכובעים, האסוציאציה האוטומטית היא "עליזה בארץ הפלאות" של לואיס קרול. יהיה מי שייזכר בציורים של דאלי, ויהיה מי שילחש לעצמו שהג'וינט היה ממש חזק הפעם.
ועוד 3 הברקות של Hermes
הם יצאו בדיוק לפני שנה, לראשונה, בקו רהיטים. הוא נחשף בשבוע העיצוב במילאנו, בתוך ביתן יוצא דופן ומרתק שאותו בנה – מנייר, עץ וקרטון - האדריכל היפני שיגרו באן.
הרבה דמיון אפשר היה למצוא גם בחדר התצוגה הזה של "הרמס", שאותו פירסמנו השנה ב-Xnet – לא דומה לשום דבר שחנויות אופנה נוהגות להציע. מומלץ להציץ בתמונות, הלסת כבר תיפול מעצמה.
והנה עוד חלונות ראווה מרהיבים של בית האופנה, הפעם בעיצובה של קבוצת "ננדו" היפנית, לחנויות ביוקוהמה ובטוקיו. ההשראה היא יער עצים.
ההפתעות הסודיות בין התעלות. היכנסו | צילום: שאטרסטוק |