את המשרדים האלה – כמו שהם נראו "לפני" – כולנו מכירים. קירות אפרפרים ועגומים, קוביות (קיוביקל) גנריות שחותכות את החלל ללא חן, מטבח מגובב שלא עושה חשק לאכול (או לחתוך סלט בריאות), וצירופי צבעים חסרי מעוף. לא בדיוק המשרדים שגורמים למישהו לקפוץ מהמיטה בבוקר.

החברה ששכרה אותם עזבה, וחברה חדשה נכנסה אליהם: "וובפלס", שמשרדיה בדרום תל אביב, היא חברה צעירה שמתמחה בקידום אתרים באינטרנט ומעסיקה כ-60 עובדים, רובם מתחת לגיל 35. "חבורת צעירים וצעירות מוכשרים ויפים, דוברי שפות זרות, מכל העולם", אומרת טלי רוזנשטיין, מעצבת שעשתה לה בשנים האחרונות שם בתחום ה"הום-סטיילינג" (הלבשת בתים).

באחרונה התרחבו רוזנשטיין ושותפתה רקפת גולדפרב והחלו לעשות גם "ביזנס-סטיילינג" – הלבשה וסטיילינג לעסקים ולחברות. מנהלי וובפלס הגדירו להן את המשימה: "העבודה מתרכזת בעיקר מול לקוחות מחו"ל, כך שכמעט ואין במשרד אורחים או לקוחות שבאים לפגישות", מסבירה רוזנשטיין. "יחד עם זאת, הושם דגש רב על החלל, במטרה לעצב לעובדים סביבה נעימה ומזמינה".

המשרדים הישנים נהרסו, והחלל חולק מחודש. לאחר שנבנו הקירות החדשים החלה עבודת ה"הלבשה". רוזנשטיין וגולדפרב החליטו ללכת על קו "אלגנטי אך צעיר, בסגנון אקלקטי שמשלב רטרו ועכשווי". כך בחרו את פריטי הריהוט והדקורציה: "עשינו שימוש במגמות עכשוויות לצד קלאסיקות ואייקונים עיצוביים. חיפשנו רהיטים ישנים בסגנון סקנדינבי, שכיכבו בשנות ה-50-70 בתל אביב, שיפצנו וריפדנו אותם מחדש (בעזרת אנשי המקצוע של גלריית וינטג' בשוק הפשפשים). הוספנו פריטים שהם רפליקות של אייקונים כמו כיסאות הנדנדה של צ'רלס וריי אימס וספסל העץ של ג'ורג' נלסון, ופריטים עכשוויים לגמרי, כמו מראות בעיצוב פיליפ סטארק. חלק מהפריטים נרכשו ב'הביטאט', חלק ב'ווקסמן' שמתמחים בציוד וריהוט משרדי, וחלק בוצע על ידי נגר, לפי תוכניות שלנו. את גופי התאורה רכשנו ב'אס.טי.אור', הביטאט, ואת מנורות הרצפה העומדות רכשנו וחידשנו בשוק הפשפשים – שוב, בגלריית וינטג'".

על הקירות נתלו צילומי אווירה, שמייצגים את בירות העולם – פריז, לונדון, ברלין, רומא, קופנהגן – וכל צוות עובדים בחר תמונה שמייצגת את האזור שבתחום טיפולו.

הצהוב נותן את הטון (צילום: שי אפשטיין)
הצהוב נותן את הטון (צילום: שי אפשטיין)

אחד האלמנטים החוזרים והבולטים בעיצוב הוא הצבע הצהוב. "זהו גוון שמח, אופטימי וצעיר", מסבירה רוזנשטיין. "הוא מוסיף שמחת חיים לסביבת העבודה ומרענן כמו פלח לימון בכוס קולה. הוא מחייה ומחמם. מבחינה עיצובית חשוב היה לנו לאזן את החלל הקריר והנקי, שעוצב בגוונים בהירים ורגועים. יש שטוענים שצהוב מוסיף אנרגיה ואור, ולכן נכון לעשות בו שימוש בסביבת עבודה קוגנטיבית, כי הוא ממריץ ומעודד ריכוז".

רוזנשטיין מאמינה שלצבעים יש השפעה חזקה על התנהגות בני האדם: "הגוונים המומלצים לסביבות עבודה יהיו מתונים ורגועים, ללא ניגודים גדולים מדי. הצהובים ידועים כמשפרי ריכוז וזיכרון, ולכן רצינו לתת כתמים יפים של צהוב, אך בלי להשתלט - לרוב הסתפקנו בקישוט או אבזור, על הרקע הנייטרלי הבהיר של הקירות".

>> לבלוג החדש של טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב על ביזנס-סטיילינג

>> צהוב עז ושמח יקפיץ כל חלל רדום בבית: הטיפים של רונית כפיר