"מיליארד סינים לא טועים", קובעת המימרה השחוקה. לפחות בתחום ההנעלה היא מוכיחה את עצמה, אם לשפוט לפי מידת ההצלחה שלה זוכה בשנים האחרונות חברת הנעליים "Feiyue", שהחזירה לחיים נעל ספורט שרווחה בסין במחצית הראשונה של המאה ה-20. "Feiyue" פתחה החודש חנות דגל ראשונה בפריז, בלב הרובע ה-11 הצעיר והשוקק. את החנות עיצב האדריכל הצרפתי ז'אן גיום מתיו ברוח המוצר: קווים נקיים ופשוטים, הרבה אור, שימוש בחומרים גולמיים ויצירת תחושה של פתיחות ונגישות.

"Feiyue" רכשה ב-2006 את הזכויות לייצור הנעל ההיסטורית בשם זה, שרווחה בסין לפני שמונים ותשעים שנה. מדובר בנעלי בד ספורטיביות שיוצרו בשנגחאי, והיו במשך עשרות שנים נעלי הספורט הפופולריות במדינה. כיום החברה מייצרת לא רק נעליים תחת המותג הזה, כי אם גם פריטי לבוש (שחלקם מוצעים למכירה בחנות) ואביזרים נלווים אחרים, ביניהם אפילו מכונות פינבול.

משמעות השם בסינית היא "לעוף קדימה", וזה גם מה שקרה לחברה הצרפתית מאז שהשיקה את הקולקציה הראשונה ב-2006. הקו שהיא מובילה שואב השראה מהנעל המקורית, אך משלב השפעות מערביות אורבניות. הנעליים זכו במהרה להצלחה ולקהל מעריצים, ואם בהתחלה קהל היעד של "Feiyue" היה גברים צעירים בלבד, מאז התרחב הספקטרום בעזרת עיצובים שמתאימים גם לנשים, למבוגרים ולילדים.

חנות הדגל, שנפתחה ליד כיכר הבסטיליה, באזור גדוש בתי קפה, ברים וגלריות, ניצבת בפינת רחוב ובולטת מיד במינימליזם שמאפיין אותה: נדמה שהיא שייכת יותר לרובע ה"מארה", השוכן לא הרחק מכאן. הנעליים מסודרות בקפידה על פלטפורמות לבנות, באופן שלא מאפיין בדרך כלל את התצוגות המרושלות-בכוונה של סניקרס, ומעליהן מוטבע בגדול הלוגו המוזהב של החברה.

אלא שגולת הכותרת נמצאת במקום שנסתר מן העין: מתחת לאדמה. עובדי החנות בלבד זכאים ליהנות מהעיצוב הייחודי של המחסן, שנמצא במרתף. זהו חדר מקומר דמוי כספת, המשובץ כולו בקופסאות נעליים. מראה שאולי נועד להבהיר כי בחברה מנסים להצטיין בכל דבר, גם אם הצרכנים לא נחשפים אליו.

''המעצב תפס את המהות''

"ז'אן גיום מתיו הצליח לתפוס את המהות של ‘Feiyue’ ולתרגם אותה לעיצוב פנים", אומר אוליביה בוקה, מנהל השיווק של החברה. "חתיכות לבנות מינימליסטיות שיוצרות אווירה מעודנת, והיא שמעניקה את תשומת הלב לקולקציה; חלונות גדולים שמאירים את המקום ומזמינים עוברי אורח להיכנס פנימה; וכמובן – מרתף שמפתיע את כל מי שמצפה לחלל אחסון מסורתי".

גם הבחירה ברובע ה-11 אינה מקרית. "הוא הבחירה המושלמת ל-'Feiyue'", סבור בוקה. "אזור צעיר, אבל לא רק של סטודנטים אלא גם של משפחות ואנשי מקצוע צעירים. יש כאן שילוב ייחודי של מקומות טרנדיים וחנויות מעצבים, שהופך את האזור לאטרקטיבי. החלל הקטן בפינת הרחוב היה המקום המושלם לפתוח בו את החנות הראשונה של החברה, והעניק אפשרויות עיצוביות רבות".

הוא מבהיר שהחברה עדיין מאמינה כי הדרך הטובה ביותר מבחינתה היא למכור את מוצריה דרך חברות גדולות, כמו "Agnes b" למשל. עם זאת, הוא לא פוסל הקמת חנויות נוספות, "שעשויות בהחלט להיחנך בשנים הקרובות".