רוב חבריי הפרילנסרים בטח יסכימו אותי, שלפתוח סטודיו לעיצוב זה חתיכת כאב ראש. בכל שני וחמישי אני קם בבוקר ושואל את עצמי בזעקה השמיימה: "למה?!" אבל אחרי שנה שבה עבדתי מהבית, כלומר מהחדר שלי, כלומר מכיסא שהיה צמוד למיטה שהיה צמוד לשולחן קטן עם מסך שעומד על מדפסת, ואחרי שכבר מצאתי שיטות (שלא ניכנס אליהן בשלב זה, או בכלל) שאני לא אמצא את עצמי בשבע בערב עם הבגדים מהלילה הקודם, הסטודיו שפתחתי הוא ללא ספק הדבר הכי חכם שעשיתי בקריירה הלא מאוד ארוכה שלי.
מחר (יום ג', 6 בדצמבר) יעביר המעצב הניו יורקי הנחשב, יאן ווילקר, הרצאה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. תחת הכותרת "120 חודשים של עבודה", ההרצאה תעסוק בחוויה של ניהול והקמת סטודיו לעיצוב. איפה היית לפני חמש שנים?!
בשנת 2000, וילקר וחברו האיסלנדי האג'לטי קארלסון, שניהם בוגרי מדרשו של מעצב העל סטפן סאגמייסטר, הקימו בלב מנהטן סטודיו קטן לעיצוב וקריאייטיב בשם הפשוט karlssonwilker. הסטודיו, היצירתי עד כאב, נחשב היום לאחד המסקרנים, הנועזים והנחשקים בעולם.
לפני כמה שנים הם פירסמו את הספר "tellmewhy", שהפך אותם למרצים מבוקשים ברחבי העולם. הספר מתאר את שגרת יומם במשך 24 חודשים, כשותפים לסטודיו.
יש קווים מאפיינים בעבודה של וילקר וקארלסון, שהפכו עם הזמן לחתימה העיצובית של הסטודיו שלהם. העיצובים מושתתים על דימויים גרפיים משוננים, שאיתם הם ממש מציירים חללים ובונים קומפוזיציות. עם צבעוניות לא שגרתית וטיפוגרפיה מינימליסטית, התוצאות שמתקבלות חזקות ומסקרנות. אין פלא שארסנל הקליינטים שלהם הוא חלומו הרטוב של כל מעצב. מהמוזיאונים הניו יורקיים MOMA והגוגנהיים, דרך מותגי אופנה כמו פומה ודיזל, וכלה ב-MTV ובמעצמת הרהיטים Vitra.
חשובלצייןשגםארגוניםללא מטרות רווח נמנים עם אותם לקוחות נחשקים. לפני כמה חודשים, יחד עם מגזין DAZED & CONFUSED ובחסות המותג mini cooper של BMW, הושק קמפיין אופנה שמציג מעצבים צעירים ולוהטים שנבחרו בקפידה, כמו: Tomislav Mostecak, Paul Stafford, Jaeyeon Lee, Zi Kim, Paul Stafford ועוד.
עבודה מעניינת נוספת שלהם היא מיתוג ועיצוב החלל של "המוזיאון לדימוי הנע" בניו יורק, The Museum of the Moving Image, או בשמו המקוצר (כמו כל מוזיאון בעולם), ה"מומי".
חלק לא קטן מהעבודות שהסטודיו מפיק הן מארזי מוזיקה וספרים מתוחכמים:
השנה, לרגל השיפוץ של חנות הרהיטים של ויטרה (vitra) בניו יורק, השניים בנו חלל אלטרנטיבי זמני בשםunder construction, כשהחפצים והאלמנטים כולם נלקחו מתוך אתרים וחללים בבנייה.
עוד לקוח צנוע הוא המגזין האמריקאי TIME, שנתן ל-karlssonwilker לעצב באופן חד-פעמי את הגיליון הבא - כל הכתבות, והשער גם. בקטנה.
ב-16 בדצמבר תיפתח במוזיאון ישראל התערוכה הקבוצתית "חוקרים במופלא: גישות חדשות בעיצוב", שבה יציג וילקר - יחד עם עוד 30 מעצבים גרפיים בינלאומיים - חלק מעבודותיו. הנוכחות חובה. אתמול הוא כבר השיק סדנה בת חמישה ימים במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, בשם "Process", שעוסקת בתהליך העבודה של מעצב גרפי. תוצאות הסדנה יוצגו ביום חמישי הקרוב מהשעה 10 בבוקר במחלקה.