>> הצטרפו ל-Xnet בפייסבוק

סירת הקאנו adhoc, בעיצובו של אורי לוין, היא כל מה שצריכים אוהבי המסעות בצאתם לשיט אגמים או חציית נהרות. זו לא עוד סירת קאנו: היא מתקפלת, נישאת על הגב וקלה להרכבה. הרעיון לפיתוח הסירה עלה בראשו של לוין (33) כאשר שהה במילאנו במסגרת חילופי סטודנטים, בשנה השלישית ללימודיו בבצלאל. האגמים של צפון איטליה הציתו את דמיונו, ומשם נולד והתגבש הרעיון לפרויקט הגמר שהוא הציג ב-2006. מאז והלאה, המשיך לוין לפתח ולשכלל את הרעיון עד למוצר הסופי שמוצג כאן. "לימים גיליתי שסירות מתקפלות הן ז'אנר שלם וגדול, והחלטתי לנסות לשפר בשלושה תחומים: משקל, גודל (כשהיא מקופלת) ומהירות הרכבה", אומר לוין, "אני חושב שהצלחתי".

הסירה מתקפלת לתוך תיק בגודל סטנדרטי למדי, שמידותיו הן 13X23X70X סנטימטרים, והיא שוקלת 4.1 קילוגרמים בסך הכל. הדבר מתאפשר בזכות חומרים שנבחרו תוך הקפדה על חוזק ומשקל: השלד מורכב ממוטות טלסקופיים עשויים סיבי פחמן, והבד המשמש כגוף הסירה הוא אראמיד, בד חזק המשמש למפרשים.

סרטון הדמיה של סירת הקאנו המתקפלת

עד לאחרונה עבד לוין בחברה העוסקת באנרגיה סולארית. במסגרת העבודה הוא זכה, יחד עם פרופ' עזרי טרזי, במקום הראשון בפרס עתיר 2009 בעבור המתקן הסולארי לייצור אנרגיה שהשניים עיצבו. המתקן, עשוי המראות, הוצג אשתקד במוזיאון העיצוב הלאומי של ארה"ב, והוא כבר נמצא בשימוש בקבוצת יבנה, שם הוא אמור לספק כשליש מתצרוכת החשמל של היישוב.

לפני שבועות ספורים פתח לוין סטודיו עצמאי לעיצוב, "צור" שמו, שעוסק בתחומים מגוונים: מוצרי צריכה, ריהוט, מוצרי השקיה, זיווד ועוד. "אחד הדברים שאני אוהב במקצוע זה שאתה יכול לפגוש הרבה מאוד תחומים וללמוד דברים חדשים כל הזמן", הוא אומר.