פרויקט הגמר של לירון גדסי, בוגרת המסלול לעיצוב גרפי במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, נראה כאילו הוא שייך דווקא למחלקה לעיצוב תעשייתי. מתברר שהסטודנטים במחלקה קיבלו חופש פעולה גדול בעבודות הגמר שלהם, וגדסי, כמו אחרים, השתמשה בו.

גדסי, רוכבת קטנוע נלהבת ממוצא תימני, החליטה לשלב בין שתי אהבות גדולות שלה – המסורת שעל ברכיה גדלה והקטנוע שלה. בפרויקט הגמר שלה, שנקרא "קסדת קרקוש" , היא "תרגמה" את ברדסי תימן למוצר מודרני, שמתפקד בחיי היום יום כ"אקססוריז" שלה, כהגדרתה: הקסדה.

גדסי השתמשה במוטיבים של תכשיטים, עטרת פנינים וארנומנטים תימניים מסורתיים, בשלוש קסדות מעוטרות, כשהמרשימה מביניהן היא "קסדת הכלה". לדבריה, הקסדה מתאימה למסורת מבחינה זו שהיא מסתירה את פני האישה ואת עיניה, אך בעצם היותה אביזר שמשדר עוצמה וגבריות יש מסר פמיניסטי ברור.

  • מנחה: תמר מניץ

>> לכל הכתבות על תערוכות הגמר של בתי הספר לעיצוב 2011 – כאן