סיפור אמיתי: בית קפה, שישי בצהרים, בן של חברה שלי, זאטוט בן שלוש, ישב מול אמא שלו וניסה להזיז את התמונות בעיתון כמו באייפד.

כן, אני אחד ממעריציו המושבעים של מותג התפוח המפורסם (בעשור האחרון כבר רכשתי שלושה, ואין לי מושג מה זה אאוטלוק). פעם, זו היתה באמת נחלתם הכמעט בלעדית של אנשי העיצוב, אבל היום, כשאוזניות בצבע לבן הפכו לסמל סטטוס, וילדים בן 10 מורידים אפליקציות בהפסקה במקום לשחק בגוגואים, אפשר לגמרי להכתיר את מר סטיב ג’ובס כלאונרדו דה וינצ’י של העידן החדש.

לפני חודש וחצי נפתחה במוזיאון העיצוב בלונדון תערוכת רטרוספקטיבה של המעצב והטיפוגרף ההולנדי ווים קרוול, השבוע הושקה לראשונה בהיסטוריה של המוזיאון אפליקציית אייפון פרי עיצובו (0.56 פאונד).

וויליאם הנדריק קרוול, אחד המעצבים והטיפוגרפים המהפכנים של המאה האחרונה, היה מראשוני זרם העיצוב הטיפוגרפי הדיגיטלי עוד בשנות ה60, ובין עבודותיו המפורסמות תוכלו לראות את המיתוג והנראות של מוזיאון הסטדליק המפורסם באמסטרדם, הפונט: אלפבת', ועוד פוסטרים שהפכו לאייקונים עיצוביים. היום ווים קרוול הוא הבעלים של סטודיו בינלאומי מצליח למיתוג ועיצוב:Total Identity.

האפליקציה (שעון דיגיטלי, כמה מתבקש בהקשר של קרוול) היא למעשה מחווה טיפוגרפית לאחד הפונטים הידועים שעיצב קרוול: אלפבת. המוזיאון, לכבוד התערוכה, השיק סדרת מוצרים דיי רחבה, מפוסטרים מקסימים שמגיעים במארז מיוחד (25 פאונד מארזשל חמישה, או אחד ב12 פאונד), מאגים (18 פאונד), גליל נייר עטיפה (175 פאונד), תיקי בד (17 פאונד), ועד מגנטים קרמיים ייחודיים (3.5 פאונד האחד)כל הקודם זוכה.

מוזיאון העיצוב לא היה היחידי שחלק כבוד לאמן, מגזין העיצוב wallpaper* הקדיש שער מיוחד עם חתימה במהדורה מוגבלת (75 פאונד), והסטודיו הטרנדי Spin עיטר את קירות המוזיאון בהומאז’ לאסטטיקה הקרוולית:

אין ספק שהקשר בין קרוול לג’ובס איננו מקרי, המהפכה הטיפוגרפית שהוא חולל עומדת בקנה אחד עם העולם החדש על פי אפל. כמה מעיצוביו הפחות מפורסמים שחביבים עלי במיוחד, תהנו:

והפונט Alphabet המפורסם: