הקליפ החדש של דנה אינטרנשיונל לשיר "דינג דונג", שאיתו היא תעלה ביום חמישי על במת האירוויזיון, נוצר ועוצב בידי כמה מהאנשים העסוקים בתעשייה, כמו מעצב הפרסומות שמואל בן שלום, הספר מיקי בוגנים, הסטייליסט ראובן כהן והבמאי אורי שיצר. הם שמחו על ההזדמנות לצאת משגרת העבודה על פרסומות לטלוויזיה, ולרקום פנטזיה משוחררת מבריף של משרד פרסום. מה גם שהלקוח, או במקרה הזה לקוחה, נתנה להם להתפרע.

"הצוות של דנה פנה לבמאי אורי שיצר, שכבר עשה עם דנה את התוכנית 'יום בחיי', ולא היה להם קונספט מוכן לקליפ. הם בנו עלינו שנביא את הקונספט", מספר המעצב שמואל בן שלום, המנהל האמנותי של הקליפ. "לנו התחשק לעשות משהו שהוא לא שיווקי, לשם שינוי, ומאחר שנתנו לנו יד חופשית, הייתה לנו הזדמנות לחפש ויז'ואלים שמעניינים אותנו כבר הרבה זמן".

מלבד עבודתו בתעשיית הטלוויזיה, בן שלום הוא מעצב רהיטים ומוצר מוערך. בחלק השלישי של הקליפ מככבת ספה פרי יצירתו, בשם "פרה משוגעת". היא הוצגה בחודש שעבר במילאנו, באירוע העיצוב החשוב בעולם, והיתה גם חלק מהתערוכה "פוסט פוסיל", במוזיאון העיצוב חולון.

הבמאי שיצר ובן שלום חילקו ביניהם את העבודה: הראשון אחראי על הסיפור, השני אחראי לדימויים. האינסטינקט הראשון היה דימוי מלוכלך וגראנג'י, אבל הם העדיפו לוותר עליו. "הבנו שצריך להיות יותר 'גלאם'", אומר בן שלום. "חיפשנו סיטואציה שתזכיר פרסומות של קוסמטיקה או הלבשה". כדי להגיע לאשליה הפרסומית הזו, הם יצרו קליפ שכמעט אין בו תנועה - אוסף של תמונות סטילס, עם מעט זוויות צילום.

השראה: "סיפור אגדות, בין אם זה הנסיכה והעדשה ובין אם זו אגדה אחרת. לא התחייבנו לאגדה מסוימת – זה רק סיפור מסגרת, לא אחד לאחד. חיפשנו דימויים מעולם האמנות, ופחות מעולם העיצוב.

צבעוניות: "פסטלית. רצינו להוציא אותה אחרת, לא כמו שהוציאו אותה עד היום - כלומר נשית ורכה, ולא פאם פטאל עם סטים של שחור ואדום".

גובה: אחד הדברים הבולטים בקליפ הוא שדנה אינטרנשיונל כמעט לא נוגעת בקרקע. זה לא במקרה: הם רצו שהיא תהיה מוגבהת במהלך השיר כולו. בן שלום מתעסק לא מעט במוטיב של עננים (גם הספה שלו, "פרה משוגעת" שדנה יושבת עליה, מורכבת מעננים), ורק טבעי היה שעננים ובלונים יתחברו להגבהה של הזמרת לשמיים.

מה יצא: "עדיין דיוה, אבל יותר רכה ונשית. קצת שברירית אפילו, פגיעה. חוץ מה-C part, שהוא שונה מכל שאר הקליפ, ובמכוון".

לעבוד עם דנה אינטרנשיונל: "לא הייתה לה שום הערה לגבי הדימויים. היא מאוד אהבה אותם. על הלבוש היא יותר הקפידה - יש דברים שהיא אוהבת, יש כאלה שפחות, והיא יודעת איך היא אוהבת להיראות. דנה מאוד מקצועית, ובניגוד למה שאולי אפשר היה לצפות מדיווה, היא ממש לא מתנהגת כמו אחת כזאת. היא באה לעבוד, וברגע שהמצלמה עובדת - דנה עובדת".

חברת הפקה: "מיאלמה" בית הפקות. במאי: אורי שיצר, צלם: מנו קדוש, מפיקות: שוש מגורי כהן וליאורה יורק, ארט דיירקטור: שמואל בן שלום, איפור + שיער: מיקי בוגנים, סטיילינג: ראובן כהן, עורך: יאיר תמיר, בית פוסט: ג'רונימו, צלם סטילס: תום מרשק, צלם/עורך מייקינג אוף: עמיחי זלוטניק.

דנה אינטרנשיונל שאנחנו מכירים (צילום: פיני סילוק)
דנה אינטרנשיונל שאנחנו מכירים (צילום: פיני סילוק)