שבוע העיצוב במילאנו הוא המקום שבו מותר להתפרע ולחקור את הגבולות הדקים ממילא בין עיצוב, אמנות ומסחר. כולם - אמנים צעירים, מעצבים בעלי שם ויצרניות רהיטים ואביזרים לבית - משתדלים להותיר רושם על קהל המבקרים עמוס-הריגושים. בין לבין הם מחליפים כרטיסי ביקור ומנשנשים בהשקות ומסיבות. הנה כמה דוגמאות:

פסיפס אופנתי

היריד הוא כר נרחב להצגת שיתופי פעולה מכל הסוגים: חברות מסחריות, שמעוניינות למצב את עצמן כשוחרות עיצוב ויצירתיות, שוכרות מעצבים כדי להכין עבודה לביתן שלהן, ואחרות משתפות פעולה עם מעצבים מתחומים אחרים כדי למשוך תשומת לב ולהרחיב את גבולות העיסוק שלהן עצמן. דוגמה לסוג השני נראתה ביריד הרהיטים, כשמעצב האופנה כריסטיאן לקרואה בא להציג את עבודות הפסיפס שלו עבור חברת המוזאיקה האיטלקית Sicis.

לקרואה, שעשה מעין הסבה מקצועית מאופנה לעיצוב מוצר (בקבוקים של אוויאן, בין השאר), עיצב כעת קו של רהיטים עטורי פסיפס: כיסאות, שולחנות, מנורות ושטיחים ברוח הפסיפסים הקדומים. קשה לטעות בתרומתו הפוסט-מודרנית של המעצב הוותיק: צבעוניות חזקה, נועזת, כנסייתית משהו, עם נגיעות של קיטש. עם זאת, הוא הדגיש כי חשוב היה לו לא רק להדהד את ההיסטוריה המונומנטלית שהרהיטים מתייחסים אליה - אלא גם לשמור על נוחות המשתמשים.

הציפורים

רלף מרטיין ומוניקה חורדיין הם סטודיו דריפט, באמסטרדם. עם כמה מיצגים גדולים בחלל החדר, שניתן להם במסגרת תערוכת ונטורה למבראטה, הם מציגים עבודה אלגנטית ושנונה מאוד, שמסתכלת על הטבע ומנסה להגיד משהו על ההתנהגות האנושית. עשרות שפופרות זכוכית תלוית כמו מובייל מהתקרה ויוצרות מבנה, שמחקה להקת ציפורים. "תחשוב על חמישים ציפורים שעפות בשמיים", אומר מרטיין, "אף אחת מהן לא רוצה להיות באמצע".

השניים, שיגיעו לארץ בדצמבר, דגמו את מבנה התעופה של להקת ציפורים, ויצרו את אותה אנרגיה באמצעות תאורה: בתקרה נמצאים חיישנים רגישים לתנועת הקהל, שמפעילים נורות לד שנמצאות בתוך השפופרות, וכך התאורה הפתאומית והעדינה יוצרת את הדינמיקה. "אנחנו אוהבים לעשות דברים זעירים ואז להגדיל אותם למקסימום האפשרי", אמר.

כך זה נראה:

  • עוד דיווחים משבוע העיצוב במילאנו - כאן.