טוקיו, בירת יפן, הפכה בשנים האחרונות לאחד המוקדים המשפיעים על עולם העיצוב. גם בלי להכיר את המגמות החמות של עולם האפנה, את רזי האסתטיקה היפנית המסורתית או את השילוב המרתק בין חדשני למסורתי באדריכלות העכשווית שלה, אי אפשר להישאר אדיש לחוויה הויזואלית המיוחדת שהיא מציעה.

שיטוט אקראי בטוקיו יפגיש אתכם עם עשרות סגנונות שונים, שמצליחים להתקיים בכפיפה אחת במקום ססגוני ומלא בהשראה. ילדות צעירות הלבושות באופנת רחוב אדג'ית, עם גרביים צבעוניות ותיקים במראה פופי, זקנים המחזיקים בגאדג'טים חדישים תוך כדי עיסוק במלאכות מסורתיות, בניינים אולטרה-מודרנים המשמרים עקרונות אדריכליים עתיקים, אנשי עסקים שתיק אוכל צבעוני מבצבץ מתיק המסמכים המהודר שלהם ועוד.

ביולי הקרוב, במסגרת ביוטי סיטי טוקיו, אירוע היופי של סופר-פארם, פיסה מהחוויה הזו תגיע אלינו לתל-אביב בדמות גרסה מוקטנת ומלהיבה של טוקיו בגני התערוכה.

בואו ליהנות מכל מה שיש לטוקיו להציע

במסגרת האירוע ולצד עשרות דוכנים של מותג טיפוח, יוקם גם מתחם ראשון ויחיד מסוגו בישראל למוצרים, מותגים, משקאות וטרנדים יפנים. במתחם ניתן יהיה למצוא פריטי אופנה ואקססוריז, כלי בית, מוצרי כתיבה ונייר, עיצוב פנים ועוד - כולם היישר מבירת הסטייל הבועטת. לצד פריטי הייבוא, ישלימו את האווירה התוססת והייחיודית עבודות יד ותכשיטים בעיצוב ישראלי וברוח יפנית.

אל תפספסו את פריטי האפנה של טונארי Tonari. בין הפריטים השווים תוכלו למצוא גרביים איכותיות ומיוחדות של אחת מחברות הגרביים הוותיקות והידועות ביפן, טאביו. הגרביים של טאביו מיוצרות בשיטה ייחודית שפותחה במפעלי החברה, תוך שימת דגש על טקסטיל ואריגה. טאביו מציעים הכל החל מגרבי ילדים, דרך גרבי ספורט מקצועי ובריאות ועד להמצאת פטנטים מתקדמים, כמו גרבי עקב המכילות שמנים שמופרשים ישר לעור כף הרגל. נוסף לגרביים של טאביו, יציגו טונארי בביוטי סיטי גם צעיפים, שמשיות אישיות, כובעים בעבודת יד וחולצות מודפסות. מחירים: 80-1,400 שקל.

מותג ייחודי נוסף שיתארח בגני התערוכה הוא המותג של המעצב היפני שינזי קאטו. המוצרים של קאטו כוללים ספלים, תיקים, בקבוקיים טרמיים, כלי כתיבה, ניירות אוריגמי, בובות מעוצבות וגופי תאורה. נוסף לקו העיצוב, יש למוצרים האלו תכונה נוספת במשותף, כולם משתייכים לקטגוריה עיצובית בשם "זאקה": "זאקה" הוא מונח יפני המשמש לתיאור פעולה של ייפוי חפצי יומיום ושיפור חייו והשקפותיו של אדם באמצעות הפעולה הזו. על מנת להיחשב ל"זאקה" על חפץ להיות אסתטי, רגיש, מעורר מחשבה ובעל משמעות.

קאטו עבד במשך שנים כמעצב ראשי בחברה לנייר, הוא פרש ממשרתו כדי להגשים חזון של יצירת עולם שהוא כה יפה ומשעשע, עד שכולם ירצו לשהות בו. נדמה שהמוצרים של קאטו, שתמיד מצליחים להעלות חיוך על השפתיים ולתבל את היומיום במעט השראה, מוכיחים שהוא הצליח בהגשמת החזון הזה. מחירים: 39-300 שקל.

מה עוד מחכה לכם?

נוסף למותג האפנה טונארי ולמותג העיצוב של שינזי קאטו, תוכלו למצוא במתחם תכשיטים של המעצבת לנה תירוש ושל המעצבת איריס גיא סופר, כלי כתיבה וציוד נלווה של המותג מידורי/ מר'ס, מוצרי נייר וגופי תאורה מבית היוצר של תות נייר וכמובן בר משקאות באווירה יפנית, בו תוכלו להנות מקוקטליים מיוחדים.

ביוטי סיטי טוקיו

מתי: ימים שלישי-שישי, 1-4 ביולי 2014, גני התערוכה בתל-אביב. חנייה בתשלום במקום. ניתן להגיע ברכבת לתחנת תל-אביב האוניברסיטה - מרכז הירידים

שעות הפעילות: ג'-ה' 10:00-23:00, ו' 10:00-17:00

מחיר: לקוחות לייף סטייל: כניסה זוגית חינם. הכרטיס יישלח בדואר; כרטיס זוגי בחינם בכל קנייה מעל 99 שקל בסניפי סופר-פארם (החל מ-19.6); ניתן לקנות כרטיס יחיד בקופת האירוע ב-20 שקלים, או כרטיס זוגי ב-30 שקלים

מוצרי נייר וגופי תאורה מבית היוצר של תות נייר  (באדיבות Shodo, TUT NIYAR)
מוצרי נייר וגופי תאורה מבית היוצר של תות נייר (באדיבות Shodo, TUT NIYAR)

  (באדיבות DCONCEPTSTORE)

מגוון מוצרי נייר ופופ של מארקס טוקיו (צילום: Marks Israel)
מגוון מוצרי נייר ופופ של מארקס טוקיו (צילום: Marks Israel)