היפנים הם מסתוריים, שלא לומר ממש מוזרים: הם ישנים במגירות, יש להם גיישות, ובואו לא נשכח מי המציא חיית מחמד ממוחשבת. תחשבו רגע כמה זה משונה. אבל לא באנו למתוח ביקורת: בואו רק נסכם שהתרבות היפנית מאד שונה מהתרבות המערבית שאנחנו מכירים, ואחד ההבדלים הבולטים הוא בתפיסת היופי שלהם.

תעשיית היופי היפנית המשגשגת מלאה במוצרים שלא תמצאו אצלנו, ומותאמים לדימוי הגוף היפני באופן ספציפי. גם הן אוהבות להיות רזות, אבל למשל בניגוד לבחורות בעולם המערבי, היפניות אובססיביות על עור כמה שיותר לבן וצח, ולכן תחום תכשירי ההלבנה שלהם הוא אחד המפותחים בעולם.

היפניות הן חובבות גדולות של גאדג'טים משוכללים לפנים ולגוף, ובעלות נטייה להתעסקות עצומה עם מבנה העין. בעיית הביוטי הנפוצה ביותר ביפן היא עיניים קטנות מדי (המצוי) בניגוד לעיני בובה ענקיות (הרצוי), וחד העפעף ("מונו ליד").

בניגוד לעפעף המערבי שמורכב משני חלקים שביניהם שקע (שקע העין) ליפניות יש עפעף לגמרי חלק. אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביפן הוא הגדלת עיניים וחלוקת עפעף. זו הסיבה שהיפנים המציאו את התכשיר המשונה "דבק עפעפיים". כן כן, מה שאתם שומעים, וגם עוד כל מיני מלכודות מוות שעוטים על חלקים של הפנים כגון מסאז'ר לשדיים כדי לשמור עליהם מוצקים או משקפיים רוטטים נגד קמטים, קליפסים לאף כדי להצר אותו:

רתמה לפנים כדי למתוח אותן:

דבק עפעפיים:

תגידו מה שתגידו, מוזרים ככל שיהיו המכשירים הללו, השמועה מספרת שהם עובדים, וידוע שהיפנים יודעים מצוין מה הם עושים. אחרת איך תסבירו את העובדה שמותגי יופי ועיצוב יפניים זוכים לכל כך הרבה כבוד בעולם המערבי, נחשבים איכותיים - ומחירם בדרך כלל בהתאם? החלקה יפנית, מיצובישי, סושי - כל מה שניסינו, עובד. אז עד שיגיעו לפה הגאדג'טים המשוכללים, בואו נתרפק על מה שכבר יש לנו פה - החל בימאמוטו, המשך בשסיידו וכלה באיסי מיאקי וקנזו - מותגים יפנים משובחים שתוכלו למצוא על מדפי סופר-פארם:

Shiseido

חברת שסיידו הוקמה בשנת 1872 ברובע בטוקיו, כבית מרקחת ראשון בסגנון מערבי. ב-1950 החלה שסיידו לשווק את מוצריה מחוץ לגבולות יפן, תחילה במזרח הרחוק ולאחר מכן באמריקה ובאירופה, ובסוף שנות ה-80 בעולם כולו. הגישה ההוליסטית היא חלק בלתי נפרד ובאה לידי ביטוי בכל המוצרים וגם בחזון הראשוני, ובשם החברה. "שסיידו" בסינית עתיקה פירושו 'טיפוח אוצרות האדמה המאפשרים ומקדשים חיים, ומביאים לערכים חדשים'. קצת ארוך, אבל הבנתם את הרעיון.

איפור

1. Perfect Rouge

מי שלא מכירה את השפתונים של שסיידו לא יודעת מה היא מפסידה. פורמולה מלאת לחות ובלתי מורגשת לצד צבעים לבישים ומדוייקים שמתאימים לכל אחת ואחת. לשפתון החדש נוסף גם פיגמנט שמתפזר בצורה אחידה על השפתיים, והוא עמיד יותר ובוהק יותר. אפילו האריזה, שעוצבה ארגונומית לאחיזה הנוחה ביותר, היא בצורה פרח הקמליה, ועל הקצה, שמתאים בול למריחת ליפסטיק בלי להתאמץ חרוטות המילים Shiseido/Tokyo/Ginza, המסמלות את המקום בו נולד המותג.

מחיר: 200 שקל

2. מייק אפ Radiant Lifting Foundation

זהו מייק אפ הפועל בטכנולוגיה אופטית ועובד עם קרני האור המשתקפות בעור כפי שצלם משתמש ברפלקטורים מחזירי אור בצילומי פורטרט: כהויות וצללים נעלמים מיד ומשווים לעור מראה קורן, זוהר, מוצק, צעיר ומלא יותר - קמטי הבעה, כהויות סביב לשפתיים, עיניים ואף נעלמים והעור מקבל גימור חלק וצעיר יותר. המרקם קליל, אוורירי ובלתי מורגש על העור, ועדיין, הכיסוי שלו בינוני וניתן לבניה עד כיסוי מלא, ומכיל נוגדי חמצון ומקדם הגנה SPF15.

מחיר: 349 שקל

טיפוח

סדרת Benefiance Wrinkleresist 24

סדרת אנטי אייג'ינג לטיפול בעור בוגר, להגנה ומניעת קמטים ל-24 שעות. הסדרה הושקה ב-1996 ומאז היא בגידול ופיתוח מתמיד. שיטת ה-Photo wrinkle system הינה פיתוח בלעדי לשסיידו והמרכז לחקר ביולוגי של העור בהארוורד

3. Day Cream SPF 15 בשני מרקמים

קרם לחות והגנה ליום נגד הזדקנות המספקים הגנה אפקטיבית נגד הנזקים הנגרמים מקרני UV ונזקי סביבה נוספים. לאחר השימוש ניתן לראות ירידה דרמטית בהופעת הקמטים והקמטוטים יחד עם עליה ברמת הלחות - גם בתנאי אקלים קיצוני, למשך 24 שעות (היעילות הוכחה בבדיקת מעבדה).

מחיר: 630 שקל

4. קרם עיניים Intensive Eye Contour Cream 15m

פתרון מתקדם לטיפול בכל 5 סוגי הקמטים סביב לעיניים (בקצה הפנימי, מתחת לעין, במניפת העין, על העפעפיים, ומתחת לשקיות) יחד עם תשובה מושלמת לטיפול במניעת יובש. קרם עיניים בעל טכנולוגיית פטנט כפולה, המטפל במניעת קמטים עתידיים ושיפור קמטים קיימים.

מחיר: 550 שקל

שיזוף

5. Quick-self-tanning gel

ג'ל שקוף, מהיר ואפקטיבי במיוחד לשיזוף עצמי מהיר של הפנים והגוף. מורחים ומספיגים, וכעבור שעה בלבד מתחיל להתקבל גוון ברונזה עמוק, טבעי וזוהר. מריחת הג'ל קלה, מענגת, קרירה ומרעננת. הג'ל נספג מייד ומותיר את העור משיי חלק ושזוף יותר, עם תחושת קרירות מרעננת ולא דביקה, ושמירה על לחות העור.

מחיר: 99 שקל

6. Sun Protection Compact Foundation

מייק-אפ קומפקט להגנה מהשמש עם SPF30 במרקם פודרה להחלקת העור, הסתרת פגמים והגנה מסיבית מפני הנזקים של קרינת UVA + UVB. המראה המתקבל על העור טבעי, חלק, נטול ברק והמוצר ניתן לשימוש בעזרת ספוגית לחה או יבשה.

מחיר: 99 שקל

Issey Miyake

7. בושם Pleats Please של איסי מיאקי

בדיוק לפני 20 שנה הטיל איסי מיאקי פצצה לעולם האופנה, כשהצליח לפתח בד קפלים, פליסה, ששומר על קלפיו ההדוקים גם אחרי שנלבש. הטכניקה, שעושה שימוש בגיהוץ דחוס, ובד-בבד מאפשרת לבגד לנוע בחופשיות – זכתה לתהילת עולם. קולקציות שלמות נבנו סביב הבד, ב-80 גוונים צעירים ושמחים, שהוצגו בחנויות הצעירות שנשאו את השם Pleats Please. עכשיו משיק המעצב את הבושם Pleats Please כמחווה לתנועה החופשית, לפרץ הרגשות, לעולם של תנועה דינאמית.

הבושם Pleats Please נוצר על ידי הבשם הנודע אוֹרֶליַן גִּישַר, ומהווה מקבץ של זר פרחים קליל ומלא שמחת חיים שנועד ללכוד את הקלילות מלאת השמחה, נקטר של אושר, שמזמין לטעם מתענוגות החיים. ההשראה הראשונית לניחוח הייתה האור, שהוא אלמנט בסיסי ומהותי בעולמו של איסי מיאקי: גווני גוונים של צבעים מלאי אור ואחריו מגיע הרעיון האנכי, השתקפות של מבנה הקפל אליו מתווספת התנועה של הקפלים עם הגוף. כמו בד הפליסה, גם הבקבוק מעניק פרשנות למראה הקפלים. הפקק מעוצב בצורת עלי גביע של פרח, דמות מופשטת ועדינה של קפלים המסמלת פרחים לבנים. שילוב בין גווני הורוד לכתום במניפות של עלי כותרת וקווים המרמזים על קפלים. הלוגו מוטבע על גבי האריזה, וגם חלק מאותיותיו נראות מקופלות.

מחיר: 50 מ"ל מחיר השקה: 249 שקל (מחיר מלא 449 שקל), 100 מ"ל מחיר השקה: 349 שקל (מחיר מלא 629 שקל)

בושם l’Eau d’Issey לאישה ולגבר של איסי מיאקי

איסי מיאקי משיק מהדורת קיץ מיוחדת, צבעונית ומרעננת בניחוח פירות אקזוטיים בהשראת חופשת קיץ חלומית,בניחוח פירות אקזוטיים ובהדפס כוכבי ים משובבים של כחול וורוד העוטפים את הבקבוקים, עיצובים המעוררים חשק להניח בצד את שיגרת היומיום ולברוח לנופש על שפת בריכה קרירה עם שייק פירות טרופים. הבקבוק שומר על צלליתו המוכרת של החרוט האייקוני, וכעת נחשף פן עיצובי חדש ומשעשע - דמויות כוכבים וסוסוני ים בסגנון פופ ארט קליל, המוטבעים על הזכוכית.

8. בושם l’Eau d’Issey לאישה

l’Eau d’Issey לאישה מורכב מניחוחות מרעננים ומתקתקים של פירות קיץ אקזוטיים וחושניים: ליצ'י, פסיפלורה ווניל המותירים חותם מפתה בניחוח משכר.

מחיר: 299 שקל

9. בושם l’Eau d’Issey לגבר

l’Eau d'Issey pour homme לגבר – ניחוח קייצי ורענן, מורכב משילוב של תווים עשירים: פירות אקזוטיים המעניקים חושניות, עצים לניחוח גברי ועוצמתי ואשכולית אדומה לרעננות מתמשכת.

מחיר: 279 שקל

Yohji Yamamoto

הקולקציה המצומצמת של סיפורי האהבה הריחניים Her Love Story & His Love Story של מעצב העל יוז' ימאמוטו, מגיעים גם הם לארץ, וימכרו בסופרפארם:

10. Her Love Story

הריח העדין הזה הוא התוספת החדשה לאוסף ניחוחות יוז'י ימאמוטו. נגיעות נוצצות של לימון וברגמוט, פלפל ורוד עם תערובת עשירה של ורדים, אפרסק ויסמין, עם בסיס חושני של פצ'ולי ומושק. ריח מפתה, נשי ובלתי נשכח.

11. His Love Story

תווים עמוקים ועשירים של אגוז מוסקט והל עם גרניום ועץ אלמוג יוצרים ניחוח גברי נמרץ המתפתח באיטיות חושף אישיות מורכבת, מלאת רגישות ואופי שובב.

Kenzo

12-15. משקפי השמש של קנזו

בשורה אופנתית נוספת מתרחשת במחוזותינו: סופר פארם תשווק בישראל משקפי שמש וראיה של קנזו במגוון רחב של צבעים ועיצובים, קלאסיים וטרנדיים, לפי חזון המותג - איזון בין צבעים ומוטיבים המחברים בין המזרח והמערב. הבשורה העוד יותר נחמדה היא שהם יעלו חצי מחיר מבשאר העולם - רק 499 שקל לעומת 1,000 או 1,200 שקל.

16. Kenzo Homme Night For Him

הבושם החדש לגברים המפתים שאינם לוקחים את עצמם ברצינות, הם רחוקים מסטריאוטיפים, סגנונם הוא סגנון הפיתוי שנשים אוהבות, מצחיק, נוגע ללב, יצירתי, מקסים ומשעשע. הניחוח נפתח בסגנון אוריינטלי בהתפרצות של אשכוליות תוססת, הל ועלי כוסברה, לב הבושם מומרץ עם גרניום, אקורד של מנגו ולענה, ונסגר בתו בסיס חושני של וטיבר, טונקה ותמצית עץ הגאייקה.

מחיר: 300 שקל

17. L'eau Kenzo2 For Her

החיבור הרוחני והפיזי בינו לבינה מתבטא גם בצורה הגלית של בקבוקי הזכוכית - כשמצמידים אותם יחד, הם הופכים לאובייקט אחד, והניחוח מימי, פירותי, פרחוני-נשיות עדינה ותוססת בניחוח אוורירי. הבושם נפתח בנקטר אגסים וגרידת לימון, ממשיך עם תו אמצעי פרחוני של שושן, פרזיה ופרח הלוטוס ונסגר בתוי בסיס של ארז ומושק לבן.

מחיר: 250 שקל

18. L'eau Kenzo2 For Him

בושם בניחוח ארומאטי לימוני ,המשדר רעננות עם גבריות מוצקה, ביטוי חדש לחיים מלאי אנרגיה ותוססים, רגעים בהם המים מהווים השראה לפיתוי ושותפות לדבר עברה.

הניחוח נפתח בג'ינג'ר, אשכולית, תפוז מריר, התו אמצעי הוא לוונדר וערער ולסיום תמציות ווטיבר, ארז ואשוח.

מחיר: 250 שקל