קטלוג טרנדים באיפור, הוא משהו שאתה מצפה לראות מחברת איפור גדולה, שמאפריה מסתובבים מאחורי הקלעים של התצוגות הגדולות בסיזיפיות והנאה שאין קץ לה. ההפתעה מגיעה אלינו הפעם דווקא מכיוון לא צפוי למדי: כאן בבית, בתל אביב, קם לו קטלוג טרנדים באיפור פרי פיתוחו ויצירתו של ירין שחף, אמן איפור שחי ונושם את התחום עוד לפני שנולדנו בכלל.

  (צילום: הילה אלקיים, איפור: ירין שחף)

כגודל ההפתעה גודל הציפיה ושחף, כהרגלו יודע לספק את הסחורה היטב היטב: החל ממארז מושקע ואופנתי, דרך קטלוג שכולל מראות איפור מעוררי דמיון ומחשבה, המבוססים על השראות מגוונות ושונים אחד מהשני באופן מובהק, כזה המאפשר להרחיב את דמיונו של המתבונן לאופקים חדשים.

האינסטינקט הבסיסי שלנו כישראלים "לפרגן" ליוזמות מקומיות תוך צקצוק ציני בלשון הוא אך טבעי, אבל אחרי שתגמר הלרלרת, ניתן להודות כי מדובר באומץ לב לא קטן בכלל ובתעוזה של אדם אחד שחי, נושם, אוכל וחולם איפור 24/7, שהעז להעמיד את עצמו בשורה אחת עם חברות איפור גדולות שיוצרות מראות טרנדיים לחורף לקיץ ומה לא. ואם בטרנדים עסקינן, הרי שגם בעניינם אנו יודעים את האמת ש"רצה" במסדרונות משרדי הקולוריסטים בחברות הנחשבות: כולם ממציאים את עצמם מחדש רק שהשנה, הירוק הינו ירוק מאד והכתום הוא קצת יותר עז, והלבן - הלבן נותר חיוור אבל מוגש לנו עם נגיעות של בז' בהברקת שמנת. יחי ההבדל.

  (צילום: הילה אלקיים, איפור: ירין שחף)

בחיי המקצועיים הספקתי להיות מוזמנת ונוכחת בלא מעט אירועי טרנדים ולסקור לא מעט קטלוגים כדי להבין שאין חדש תחת השמש: הטרנד הנוכחי של השפתון הורוד, יהפוך עד מחר לחדשות של אתמול, ואילו מחר יככבו שפתי הניוד כבשורה הבאה תחת השמש ואם אחרי כל אלה בא אמן איפור ישראלי ואיגד את כל האג'נדה הזו לקטלוג אחד. לא תתנו לו בכבוד?

אדריכלות, מאגיה, המזרח הרחוק, תרבות הזן וענף היוגה - היו רק חלק ממקורות ההשראה של ירין שחף בבואו ליצור את הקטלוג הנוכחי. התוצאה מרהיבה ושובה את העין, גם אם ברור לנו שחלק ניכר מהאיפורים שמציג שחף ברמת התוצאה אינם כה "לבישים", בלשון המעטה.

  (צילום: הילה אלקיים, איפור: ירין שחף)

חלף חודש מאז שהושק קטלוג הטרנדים של ירין שחף. במהלך הזמן הזה שאלתי חברים, קולגות ותלמידים שלי- מה דעתם על הויזו'אלים, על היוזמה ועל היומרנות. התגובות נעו בין התפעלות רבתי לבין התפעלות מצודדת אך על דבר אחד היו כולם תמימי דעים: לירין שחף יש אומץ. והרבה.

היה זה ניטשה שאמר פעם "אדם אינו צולל לתוך המים להציל טובע בהשתוקקות כה רבה, כמו בשעה שנוכחים במקום רבים אחרים שאינם מעיזים להסתכן." גם בתחום האיפור אנו עדים לאחרונה לשלל "אחרים שלא מעיזים להסתכן" כאלה שמוציאים לוקים, מפציצים בסטטוסים, מלרלרים על הקולגות, אך בעיקר יושבים על הגדר לראות מה יעשה האחר. שחף אינו כזה ומעולם לא הייתה זו דרכו. כמו תמיד הוא מוכיח שאיפור זה המגרש הביתי שלו, שם הוא כמו דג, שם הוא שוחה הכי טוב שבעולם, שם הוא מוביל וקובע מגמות וכן- שם הוא גם מגלה את אותו אומץ ותשוקה לקפוץ לתוך המים, ביודעו שכל האחרים מסוגלים רק להביט מהצד.