בפירות, ירקות, הייטק ופרסי נובל אנחנו אומנם מובילים, אבל יש דברים שמגיעים אלינו באיחור של כמה חודשים, או במקרה של קניות אונליין - שנים. שתי סיבות יש לפיגור שלנו בתחומים מסוימים, ואחת מהן היא החשדנות הישראלית המפורסמת. לקח קצת זמן עד שהאמיצים שבינינו העזו לשחרר את מספר כרטיס האשראי שלהם לרחבי הרשת ומאגרי ה"גודיז" הידועים כאתרי הקניות הבינלאומיים שכולנו מכירים היטב כגון אמזון ואי-ביי. וגם אז אנחנו משקשקים קצת, כי לפעמים אין לדעת ממי באמת קונים את המוצרים, הרבה מהאתרים לא עושים משלוחים מחוץ לארה"ב ואירופה, ומקרים ספורים של זיופים שנחשפו לא עזרו גם הם. מצד שני, המבחר העצום, הקלות הבלתי נסבלת וגם, כן, המבצעים המצוינים שקיימים באונליין, בסופו של דבר הכריעו את הצרכן הים תיכוני.

במחקר שהתפרסם לאחרונה בארה"ב , קטגוריית הקוסמטיקה היא הקטגוריה עם שיעור הצמיחה הגדול ביותר בזירת קניות האונליין, אבל בישראל, על אף שנשים רבות מגלות עניין רב בזירת השופינג המקוונת, עדיין קיים מחסום מלבצע רכישות באתרים מחו"ל. עניין עלויות שילוח גבוהות, חוסר ודאות לגבי עלויות שקלרור ממכס ומיסים בהגעה לישראל, הרתיעה ממערך שירות שאינו נמצא בארץ וקנייה באתרים שאינם בעברית, משאירים נשים רבות בחרדה מפני רכישה אונליין.

לאחרונה הושקו בארץ שני אתרים ישראליים למהדרין - Guilty ו-MAC Online. האם הם יכולים להציע אלטרנטיבה למחירים האטרקטיביים שמציע האתר הפופולארי לקניות קוסמטיקה אונליין - סטרוברי-נט? בדקנו והשווינו.

________________________________

כתבות נוספות שיעניינו אותך בערוץ היופי

קארין ארד בודקת מוצרים חדשים: מה לקנות ועל מה לוותר?

תפרנו לך תיק: איך לקנות מוצרי טיפוח שמתאימים לך - ולחסוך

אילו סוגי תוספות שיער קיימים בשוק, כמה הם עולים ולמי יתאימו?

מה כדאי לאכול, לשתות ולמרוח כדי להילחם בעור היבש בפנים?

__________________________________________

Guilty

גילטי , שהושק לפני כמה שבועות, הוא פלטפורמת אונליין נוחה ובטיחותית לרכישה של קשת מותגים רחבה. צוות האתר אוסף מדי יום את מיטב מוצרי הקוסמטיקה של המותגים הפופולאריים, בארץ ובעולם. למעלה מ-40 מותגי קוסמטיקה, מותגי "מאס מארקט" ומותגים סלקטיביים, קוסמטיקה מקצועית ומסחרית, ישראליים ובין לאומיים, רבי מכר שלא ניתן להשיג בארץ, וכן קטגוריה נרחבת ומקצועית במיוחד של אביזרי יופי, במחירים אטרקטיביים המתעדכנים מדי יום. בין המותגים שניתן למצוא את מוצריהם בגילטי: Estee Lauder, Nars, Shu- Uemura, Gigi, Smashbox, Ofra, Paul Mitchell ועוד.

שפה: עברית, למעט יצרנים ושמות מותגים שמיוצרים בחו"ל.

הרשמה וטפסים: חד פעמי, באמצעות מייל או פייסבוק. בנוסף, אם משלמים בכרטיס אשראי, צריך להקליד אותו מחדש כל פעם, מטעמי בטיחות.

ייעוץ יופי: האתר מציע לגולשות תכנים בנושאי טרנדים, מגמות בעולם היופי, עצות טיפוח ועוד. בקרוב ייפתח גם בלוג שבו 4 דמויות וירטואליות יספקו עצות, וינהלו שיח על עולמות הטיפוח, האיפור, הציפורניים והשיער.

משלוחים: קיימות 3 אפשרויות שילוח, תוך מעקב 24/7 אחר הגעת המשלוח אל הלקוחה:

1. איסוף עצמי - חינם

2. דואר רשום - שירות שילוחים מוזל ב-15 שקל (או בחינם ברכישה בסך 300 שקל ומעלה)

3. Fedex עד הבית - שירות VIP ב-39 שקל (או בחינם ברכישה בסך 300 שקל ומעלה)

הנחות: המון. יש הנחה קבועה של 10%, ופעמיים בשבוע עולות הנחות נוספות.

מבצעים: האתר מתעדכן מדי יום עם מבצעים כדאיים, ומגוון את היצע המוצרים המוצעים בו, לפי השקות המוצרים הרלוונטיות בארץ ובעולם, ולפי הטרנדים החמים בזירת הקוסמטיקה.

שירות לקוחות: לרשות הלקוחות מעמיד האתר צוות המעניק שירות אישי באמצעות מייל או בשיחת טלפון. ניתן להתייעץ לגבי התאמת מוצרים, וכן לקיים שיחות שירות שלאחר קניה, במייל או בשיחת חינם 1-800-5000-47.

אספקה: מרבית המוצרים באתר מוכנים למשלוח תוך 4 ימי עסקים, ובכל מקרה, הזמנות יגיעו לא יאוחר מ-10 ימי עסקים.

דוגמיות: כמעט בכל הזמנה יישלחו עם המוצרים גם דוגמיות חינם - בעיקר של טיפוח ובישום.

החזרת מוצרים: כל לקוחה יכולה להחזיר הזמנה שהתקבלה בתוך 14 יום מיום קבלת ההזמנה, בלי שתידרש להסבר, ותקבל את מלוא כספה בחזרה.

תשלום: ניתן לבצע רכישות באמצעות כל כרטיסי האשראי וגם ב-PayPal או לחילופין להשלים את הרכישה בשיחת טלפון עם שרות הלקוחות.

מכס (VAT): אין תוספת מכסים כלשהם, כי הכל, גם המוצרים שנקנו בחו"ל, נשלחים ללקוח מהמחסנים בארץ.

חוויית משתמש: נעימה וקלה. פשוט למצוא את המוצרים, האתר מעוצב ברור ונעים לעין. מצד שני הקנייה תלויה בעיקר במה שיש במלאי כרגע, ופחות במה שהלקוח מחפש. הקניה מונחית מבצעים, ומלאת הפתעות מאחר והמלאי משתנה תדיר והמבצעים מתעדכנים כל הזמן.

MAC Online

מותג האיפור מאק מבית קבוצת החברות אסתי לאודר השיק ממש לאחרונה את אתר הקניות אונליין בישראל. האתר מדמה את חווית הקניה בסניפי חנויות הרשת: המוצרים מקובצים לפי קטגוריות והיצע המוצרים זהה לזה שבחנויות. באתר ניתן יהיה לרכוש חלק מהקולקציות במהדורה מוגבלת לפני השקתן בחנויות הרשת, וקולקציות אונליין שיימכרו בבלעדיות רק באתר. במרץ 2014 יושק אתר M-COMMERCE המותאם לטלפון הנייד.

שפה: עברית.

הרשמה וטפסים: פעם אחת, ואז נכנסים עם סיסמה.

ייעוץ יופי: באתר קיימים מספר כלים אשר מסייעים ללקוחות להתאים אישית את בחירת המוצר - למשל, השוואת גוונים או כלי לבחירת גוון המייק-אפ בעזרת מאתר המייק-אפים; סרטוני וידאו בהדרכת סיניור ארטיסט (אומני איפור בכירים) של מאק מהעולם ומתחת לכל סרטון תוצג רשימת המוצרים בה השתמש המאפר בסרטון. לסרטונים מצורף קובץ PDF שמפרט שלב אחר שלב את האיפור שהוצג בסרטון, שניתן להדפסה. בעתיד צפויים גם משובי לקוחות על ידי דירוג ומתן חוות דעת באתר וייעוץ אונליין.

משלוחים: חינם בשלושת החודשים הראשונים לפעילות האתר, ואחר כך משלוח חינם בכל קנייה מעל 200 שקל. בהזמנה עד 200 שקל עלות דמי המשלוח תעמוד על 15 שקל. חשוב לזכור שברוב המקרים, החשבון לא ירד מתחת ל-200 אם קונים שני מוצרים ומעלה.

הנחות: אין (כמו בחנויות)

מבצעים: אין (כמו בחנויות)

שירות לקוחות: שירות הלקוחות בעברית, ופעיל בימים א'-ה' בין השעות 9:00 ל-17:00. ניתן לפנות לשירות לביצוע הזמנה טלפונית (1-800-200-350), לעזרה ולהתאמה של מוצרים או לבעיות טכניות שונות.

אספקה: תוך 3 ימי עסקים, עם שליח עד הבית או למקום העבודה מיום ביצוע ההזמנה. אין אפשרות לקבל משלוח בדואר. לאזורים מרוחקים כגון רמת הגולן, יישובי הערבה ויישובי ים המלח, ההתחייבות לאספקה הינה תוך 5 ימי עסקים.

דוגמיות: אין

החזרת מוצרים: ניתן להחליף או להחזיר מוצר מכל סיבה שהיא תוך 14 יום על-פי החוק באמצעות רשת החנויות או באמצעות משלוח הפריטים בדואר בחזרה למשרדי מאק אונליין, ולקבל החזר כספי או מוצר חלופי.

תשלום: בכרטיסי אשראי. בעתיד יתאפשר תשלום באמצעים וירטואליים.

מכס: אין. ההזמנות רק בתוך הארץ.

חוויית משתמש: מאד מאורגנת ומסודרת והמוצר מגיע אלייך במהירות שיא, בדרך כלל אחרי יממה. אפשר למצוא בקלות את כל מה שיש בחנות גם בחנות האונליין בלא יותר משלושה קליקים. מצד שני, רצוי להגיע עם היכרות מוקדמת עם מוצרי החברה. האתר מאד נוח לקניה חוזרת של מוצר שמוכר לך, פחות למוצרים חדשים, אלא אם כן את במצב רוח אקספרימנטלי, ולא אכפת לך להתעסק עם בירוקרטיה של החזרות מוצרים.

סטרוברי- נט (Strawberrynet)

מה זה? סטרוברי-נט הואאתר להזמנת קוסמטיקה, בשמים, ומוצרי איפור מכל העולם. המוצרים הינם מקוריים ונשמרים בטמפרטורה מבוקרת וקיימים באתר עשרות ומאות חברות שאי אפשר למצוא בארץ.

שפה: בניגוד לאתרי בינלאומיים שבהם שפת האתר היא לרוב אנגלית, ענייך שמסבך את חווית הרכישה עבור לקוחות רביםף סטרוברי-נט ישראל הוא אתר בעברית.

הרשמה וטפסים: אין (הפרטים נשמרים במערכת באמצעות כתובת המייל בלבד)

ייעוץ יופי: אין

משלוחים: לכל העולם, חינם, מלבד בשמים. משלוח שכולל רק בשמים יחוייב בדמי משלוח שעלותם 10% מסך ההזמנה, אלא אם כן ההזמנה תכלול מוצר שאינו בושם - במקרה כזה, המשלוח יהיה חינמי.

הנחות: תמיד. האתר מציע תוכנית נאמנות שבמסגרתה ככל שתזמינו יותר, ההנחה הקבועה שלכם תעלה ביחס ישר: הזמנה ראשונה (חוץ מהמתנה ללקוחות חדשים) מזכה אתכם במתנת הצטרפות, ההזמנה השניה היא 1% הנחה וכן הלאה עד שתגיעו להנחה קבועה.

מבצעים: מבצעים והנחות משתנים תוכלו למצוא בכל זמן נתון. לפני תחילת הקניה, בדקו.

שירות לקוחות: בעברית. במייל או בטלפון חינמי להונג קונג.

זמן הגעת הזמנה: מלבד בשמים, הנחשבים סחורה מסוכנת ולכן לגבי שילוחם קיימות תקנות מיוחדות - כל המוצרים יגיעו עד 14 ימי עסקים.

דוגמיות: לפעמים, עם ההזמנה.

החזרת מוצרים: מלבד בשמים, שכאמור יש עליהם הגבלות של החוק האווירי הבינלאומי למשלוח, כל המוצרים ניתנים להחזרה במידה וקיימת בעיה.

תשלום: בכרטיסי אשראי מכל הסוגים ואמצעי תשלום וירטואליים. בנוסף ניתן לבצע הסדרי תשלום מיוחדים כגון הזמנת תשלום והמחאה בנקאית, במייל הזה

מכס: לפעמים. מצד שני, במידה וחויבתם, מובטח לכם החזר מלא מהאתר, שכן הם עצמם לא מחויבים לשלם אותו.

חוויית משתמש: קשה לתאר את הבלגן בעיניים, את אי הסדר, וגם את שגיאות הכתיב שיש באתר. העיצוב נוראי ולא הכי נוח, והקניה מונחית מבצעים בלבד. מצד שני, למציאות זולות - זה המקום האידאלי, במיוחד אם לא אכפת לך לחכות 14 יום.

השוואת מחירים

סומק כפול של חברת Nars, יעלה לכם בסטרוברי 158.50 שקל, ובגילטי הוא יעלה לכם 216 שקל (במקום 240 שקל).

מצד שני, את המוצר הפופולארי ביותר של חברת Urban Decay הלא היא ה- Naked3palette, לא תוכלו למצוא בסטרוברי בכלל (נכון לרגע זה) ובגילטי, אתר המוכוון פופולאריות של מוצרים) יקפידו להזמין אותו ולהחזיק אותו במלאי. אגב, הוא יעלה לכם 285 שקל (במקום 375 שקל).

מוצרי מאק, למרבה ההפתעה, זולים יותר באתר הרשמי שלהם. סומק pro longwear עולה 81 שקל (למילוי בפלטה) באתר מאק הרשמי, ובסטרוברי נט, 103.50 שקל (גילטי לא מחזיקים מוצרי מאק במלאי בנתיים). מצד שני, אם אתם לא קורבנות אופנה מוחלטים, תמיד אפשר למצוא בסטרוברי-נט מוצרים יחידים, כאלה שכבר לא מוכרים בחנויות של מאק מזמן, או בלי קופסה, או שסתם נפלו מהמשאית, שיחסכו לכם בין 20 ל-50 אחוז מהמחיר המקורי.