הגברים של השנים האחרונות הפכו להיות מתוחכמים והרבה יותר מודעים למראה החיצוני. כיום לא מעט גברים משקיעים את מיטב כספם על מוצרי טיפוח ובישום ייעודיים וארון הטיפוח שלהם כבר לא מבייש כמו בעבר. לרוב שגרת הטיפוח של הגברים באה לידי ביטוי סביב המקלחת ובעת הגילוח וכוללת ניקוי עור הפנים, מריחת קרם פנים ייעודי וכמובן לסיום בושם עדכני כזה שיסובב הרבה ראשים אחריו.

"מאחר וכל אדם הוא עולם ומלואו ואין טעם אחיד ואין קונצנזוס והסכמה בענייני ניחוחות. קשה מאוד להגדיר מה הבושם המתאים למצב רוח מסוים, לגיל מסוים או לאירוע ספציפי. מה שלאחד יריח טוב, את האחר יכול פשוט לדחות. ומפה האימרה הידועה שעל טעם וריח אין להתווכח". אומרת איריס אגיב (מנהלת הדרכה של מותגי בישום דיזל, לנקום, איב סאן לורן, ראלף לורן וג'ורג'יו ארמני). לא כדאי לבחור בניחוח רק בגלל שהוא מריח טוב על החבר, האבא או האח. הבושם לעורך שלך לא בהכרח יריח זהה לאופן שבו הוא נקלט אצל אחרים.

אז איך בכל זאת בוחרים בושם?

מאחר ועוצמת הניחוח תלויה בריכוז תמצית הריח ועשויה להשתנות במזג אויר חום כאשר אנו מזיעים – מומלץ לשעות היום להשתמש באו-דה-טואלט מאותו הניחוח של האו-דה-פרפיום ואת האו-דה-פרפיום לשמור דווקא לערב ו/או לחורף. בחירת בשמי החורף משתנה באופן ניכר מבשמי קיץ, אם בקיץ אנחנו נוהגים להשתמש בבשמים קלילים ורעננים הרי שבחורף העדפות נוטות לבשמים שהם הרבה יותר חמים ועמוקים.

איך בוחרים בושם בהתאם לגיל?

ככל שאנו מתבגרים יותר יתאים לנו בושם עם ריח דומיננטי ו"כבד" יותר, ולצערים – יתאים בושם עם ריח קליל ורענן יותר. יש להתחשב גם בריחות שאר המוצרים בהם אנו משתמשים – שמפו, סבון גוף, קרם גוף וכו' כדי לא "להעמיס" יותר מדי ריחות שונים. לבושם המיועד ליומיום נבחר בריח קליל יותר מאשר בושם אותו אנו מייעדים לערב ולבילויים. לא רק סוג העור, גם גוון העור משפיע על הריח המתקבל בהתזת בושם על הגוף - לגוון עור בהיר מתאימים בשמים בעלי ריח מתקתק ולבעלי עור כהה יתאימו יותר בשמים בעלי ריחות אקזוטיים.

האזורים הנכונים להתבשם הם "נקודות הדופק" בגוף הם המקומות הנכונים ביותר להתיז בושם. נקודות אלה נמצאות בפרקי הידיים, בכפל הפנימי של המרפק, מתחת לתנוכי האוזניים, בתחתית הצוואר ומאחורי הברכיים. ככול שהעור שמן יותר הבושם יהיה חזק יותר ויישאר יותר על העור.

מחפשת בושם להביא כמתנה? במדינה כמו ישראל בשמים קלילים ורעננים הם מתנה שימושית יותר לרוב ימות השנה (איור: shutterstock)
מחפשת בושם להביא כמתנה? במדינה כמו ישראל בשמים קלילים ורעננים הם מתנה שימושית יותר לרוב ימות השנה (איור: shutterstock)

.

איזה בשמים חדשים אפשר למצוא על המדפים?

לקראת החגים מגיעים לחנויות עשרות בשמים חדשים לנשים - וגם לגברים. אספנו עבורכם את המותגים המובילים שהשיקו בשמים חדשים לאחרונה וערכנו השוואת מחירים.

1. NBA Lakers

הריח: קליל ומעניין

מההודעה לעיתונות: "הבושם החדש שואב השראתו מעולם המושגים הספורטיבי המזוהה עמה: גבריות, כוח, הישגיות, עוצמתיות, תעוזה, ריגושים ונוכחות בלתי מתפשרת"

מחיר: 80 שקל ל-100 מ"ל

2. Beckham - Classic

הריח: עדין וחושני

מההודעה לעיתונות: "דיוויד בקהאם, אייקון בינלאומי ומנהיג טרנדים, מהווה את התגלמות הגבריות של המאה ה-21. לא ניתן להתעלם מהפיתוי הכובש שלו, שנובע מיכולתו ללבוש את המראה הקלאסי עם הטוויסט המודרני. העולם צופה בכל פעולה שלו בהשתאות:

"אני רוצה לחשוב שיש לי מבט משלי, המשקף את מי שאני. הבושם החדש שלי, הוא ביטוי לסגנון שלי - ריח מודרני, גברי שאני מקווה שימשוך את כולם"

מחיר: 99 שקל (מחיר השקה) ל-90 מ"ל

3. JUSTcavally

הריח: עמוק ומסתורי

מההודעה לעיתונות: "ריח של פיתוי נישא באוויר. הריח מוכר באופן אינסטינקטיבי. לחלוטין מתחבר. אי אפשר להכחיש את הנוכחות, או, להתעלם. כמו נשיכת אהבה. המרדף החל. האם אתה משחק? תחושה של שלווה, מגע של חושניות. מעביר שיעור בסגנון, סטיילינג ופיתוי. נועז וספונטני, זה ריח הנעורים והחופש, כמו שיחה עם חבר טוב על הבר. מודע לקסמו. חי את החיים במלואם, ללא מעצורים. הוא אוהב לפתות ולהתפתות וחוגג את ריגוש המרדף. מחובר לצד החייתי שבו גם בסביבה עירונית ומתוחכמת"

המחיר: 199 שקל ל-90 מ"ל (מחיר השקה)

4. Ed Hardy Skulls & Roses For Men

הריח: עשיר וחצוף

מההודעה לעיתונות: "בעת פיתוח בשמי "גולגולות וניחוחות ורדים" לגברים ולנשים כאחד, תיארתי לעצמי אנשים המזדהים עם האמירה החזקה, הנועזת של האמנות שלי", אמר דון אד הארדי, האמן האגדי. "בדומה לגברים ונשים שלובשים קעקוע, את הבשמים שלי לובשים גברים ונשים שאינם מפחדים מהמקום בו הם נמצאים והמקום אליו הם הולכים".

מחיר: 199 שקל ל100 מ"ל

5. Trussardi My Land

הריח: קליל אבל מורגש

מההודעה לעיתונות: "מדבר על שייכות ושורשיות, על יחסי הגומלין שבין האדם לאדמת מולדתו. כשמו כן הוא – (האדמה שלי) הוא נועד להעביר את תחושת השייכות של האדם לשורשיו. הוא חושף את עולמם ההרפתקני של הגברים הנודדים במרחבים האורבאניים לאורכו ולרוחבו של הגלובוס ומתמצת את הקוטביות הרגשית שבין היציאה למסע ארוך לבין השיבה הביתה בסופו"

מחיר: 199 שקל (מחיר השקה) ל-100 מ"ל

6 Scuderia Club Ferrari

הריח: רענן ועוצמתי

מההודעה לעיתונות: "כמו טיול של בוקר בגינת תבלינים. נגיעה של מוסקט ותה ירוק מעשירה את לב הבושם. תווי החתימה מסתיימים באקורד עוטף וחושני עם תמצית פולי טונקה מתקתקים, ווטיבר רענן, עצים בהירים מחצי האי ערב ועץ הגאיאק האקזוטי מדרום מזרח אסיה. מעצבי הבשמים של פרארי בחרו להתמקד הפעם ברוח הצוות של נבחרת המרוצים האגדית, ולכדו את מהות הריגוש והאדרנלין של התחרות בעיצוב הבקבוק"

מחיר: 199 שקל ל-125 מ"ל

7. Freedom Sport Tommy Hilfiger

הריח: דומיננטי וספורטיבי

מההודעה לעיתונות: "ניחוח לגבר אשר לוקח את ההובלה - מיועד לגבר ששומר על בטחון ויציבות בתנועה. עם העדפה לניסיון ואוויר צח, הוא פורח כשהוא טעון אדרנלין, אך תמיד נשאר מחושב ושולט בעצמו. הגבר של פרידום מגלם את החיוניות בכל מקום, מאתגר את הים הפתוח ומגיע לפסגות של הרים מסולעים"

מחיר: 169 שקל ל-100 מ"ל

8. מרצדס

הריח: רענן ואלגנטי

מההודעה לעיתונות: "הגבר של מרצדס-בנץ הוא אינדיבידואליסט, מצליחן ובעל חוש טוב לסגנון, כריזמה ותחכום. ההצלחה היא החותם שלו, בעסקים, אבל לא רק. בסגנון החיים שלו יש מקום גם למפגשים חברתיים אלגנטיים ופעילויות ספורט. והוא תמיד בעניינים - מתמצא בטכנולוגיות חדשות, דורש את האיכות הגבוהה ביותר ומאמץ את סגנון החיים המוקפד והסטייליסטי, בלי להתנצל על ההצלחה, בלי להיכנע לטרנדים. בשבילו? רק הטוב ביותר. יש לו ביטחון, הוא מוכשר, ומחפש אחר שלמות בכל פנייה"

מחיר: 261 שקל ל-120 מ"ל

9. Tous Man Intense

הריח: נמרץ ואינטנסיבי

מההודעה לעיתונות: "העיניים שלנו נפגשות לזמן קצר, המסיבה מלאה באנשים ובכל זאת ניתן לראות אותו בכל פינה. לא ניתן להסיר את העיניים ממנו, לא ברור מהיכן הוא בא, מבטו מסתורי, הוא מקרין אופי חזק. הוא כריזמטי...ומכובד, כובש בנוכחותו... כל כך גברי!!!"

מחיר השקה: 250 שקל ל-100 מ"ל

10 Ermenegildo Zegna Uomo

הריח: בטוח ועוצמתי

מההודעה לעיתונות: "קומפוזיציה מרטיטה של טבע וחדשנות, שילוב של מסורת ויוקרה, אדם וטבע. מיועד לגבר השאפתן, המנהל חיים מלאי תשוקה ונושא באחריות לגורלו. הוא המאסטר של כל מה שהוא בוחר לעשות. הנוכחות הממגנטת שלו קורנת ומפתה לא פחות מתופעת טבע"

מחיר: 279 שקל ל-100 מ"ל

11 Mont Blanc Legend Intense

הריח: רענן ואינדיווידואלי

מההודעה לעיתונות: "ניתן לספר את אותו סיפור יפהפה בדרכים רבות, זו שאלה של סגנון וחומר. ההבדלים המדוייקים ההופכים את הגבר לבלתי נשכח ואת הבושם לבלתי ניתן לחיקוי. בדומה לעט שמשקף את כתב היד, כך מטביע הבושם החדש את קווי האישיות על הסביבה, המסמלת עולם גברי בעל נוכחות מרשימה ונאמן לאלגנטיות העכשווית"

מחיר: 361 שקל ל-50 מ"ל

12 KenzoHomme Sport Extreme

הריח: עשיר וקריר

מההודעה לעיתונות: "התפרצות של רעננות מוחצנת, אקסטרים בהתנהלותו הספורטיבית, עם קריצה ייחודית לגבר שנולד ספורטיבי. הוא אינו מתאמץ... אינו מעמיס על עצמו. הוא ספורטיבי מלידה. הוא בורך בכך! יכול להיות שהוא אתלטי... אבל הוא אינו לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי.. מה הספורט האקסטרים שלו?...מנוחה!!"

מחיר: 300 שקל ל-100 מ"ל

13 Gentleman Only

הריח: עשיר ויציב

מההודעה לעיתונות: "קיים מועדון ללא דלתות מהגוני כבדות... ללא משרד קבלה מפואר... מועדון בו החברים הנבחרים הם אלמונים.... המתנהלים במעגל לא רשמי ובינלאומי, מועדון של ג'נטלמנים מרחבי העולם כולו. לא ניתן לרכוש מנוי, לבקש או להבטיח חברות בו.

מועדון בו הגברים מתאמנים באומנות הג'נטלמניות! את הגברים ניתן לזהות מיד במבט על גזרת הז'קט שלהם או החיוך בצדי הפה... מראה מעורר בטחון או על ידי יד מושטת לפתיחת דלת עבור אישה חולפת לצדם. אין חשיבות למקום בו נולדו או מה מקור הממון שלהם, הם דומים בגישה שלהם. הגברים השייכים לקבוצת האחווה הזו, קשורים האחד לשני בגישה לאסתטיקה ולנימוסים טובים. הם חוצים את העיר, הכפר, חוף הים או פסגת ההר, ביום ובערב. הם אלגנטיים תחת כל תנאי!"

מחיר השקת הבושם: 300 שקל ל-100 מ"ל

14 Polo Red

הריח: כבד ומפתה

מההודעה לעיתונות: "מעצב העל ראלף לורן, מרחיב את קולקציית בשמי פולו ומשיק את פולו רד- בושם בניחוח גברי השואב השראתו מאהבתו למכוניות ולמהירות ומגלם את התחושות העמוקות שהן מעניקות – ריגושים, תעוזה, דחף פנימי ועוצמתיות"

מחיר: 416 שקל ל-75 מ"ל

15 Diesel Fuel For Life Spirit

הריח: חי ורענן

מההודעה לעיתונות: "האם אתה מוכן לחיות את החיים באינטנסיביות? האם אתה מוכן לגלות את מה שלא נחקר ולהיכנס לעולם סקסי, גברי ומתריס? מותג הבישום הבינלאומי דיזל, במחוות כבוד לגברים המחוספסים המבטאים בחופשיות את האני הפנימי שלהם, משיק בושם גברי ובלתי נשכח המזמין למסע אל עולם רב היבטים וממדים ומלא חיים. גבר של פיול פור לייף ספיריט – מגדיר מחדש את מהות הגבריות החדשה, רבת המימדים המסוגל לשלב ולאמץ לחיקו את הניגודים הגלויים לעין המגדירים את האמת שלו. גברים מתוחכמים ומחוספסים, רגישים ומלאי שמחת חיים. דיזל פיול פור לייף ספיריט – השתמש בו בזהירות..."

מחיר: 464 שקל ל-75 מ"ל

16 Bentley

הריח: חושני ויוקרתי

מההודעה לעיתונות: "ניחוח אשר באופן וודאי יוכל לגרום לסנסציה בעולם הבישום. הבושם נוצר במיוחד עבור הגבר הקוסמופוליטי, בעל ביטחון עצמי, אינדיבידואליסט, גבר מצליחן, המסופק רק מהטוב ביותר"

מחירים: 425 ש"ח ל-100 מ"ל או-דה-פרפום

17 Fan di FENDI Pour Homme Acqua

הריח: מורכב ועוצמתי

מההודעה לעיתונות: "הוא עוזב את הבמה. זה הזמן לברוח... לכמה ימים של שמש וחופש בגן עדן... יקום עם אסתטיקה משלו. מים... שמים כחולים... ים איטלקי בצבע טורקיז.... איפשהו... בין שמים למים... התפרצות של אור כחול... הקסם מתחיל לפעול... המים של פנדי כמו משב של רוח מרעננת... שם נרדף לחופש והרפתקה איטלקית... בדיוק כמו הגבר עצמו, מתוחכם ונינוח! לא ניתן לעמוד בפניו. כמו לצלול למי האוקיאנוס עם גווני הכחול העמוק והחושני..."

18 Gucci - Made to Measure

הריח: כבד ועשיר

מההודעה לעיתונות: "כאיש העולם על גינוניו המלוטשים, זה גבר שלדעתו יש משקל: אנשים אחרים פונים לשיפוטו באופן טבעי. גם בשגרת יומו הרגילה, הוא מתבלט בהמון עם חליפה גוצ'י ובניחוח הקלאסי. כאשר הנסיבות מחייבות, גיבורנו האנין שואף להתבלט עם משהו שנתפר במיוחד למידותיו ולדרישותיו. בשביל העידון האולטימטיבי, מלאכת המחשבת האיטלקית ותשומת הלב המוחלטת לפרטים"

מחיר: 619 שקל ל-90 מ"ל

19. Yves Saint Laurent L'Homme Parfum Intense

הריח: כבד ועשיר

מההודעה לעיתונות: "איב סאן לורן משיק את הבושם החדש לגבר - ל'הום פרפיום אינטנס" פרשנות חדשה ועוצמתית של ל'הום" הבושם האייקוני לגבר. בושם לגבר המסמל הבטחה לכריזמה בשיאה ומדגיש כל היבט של גבריות מהודרת בעלת עוצמת משיכה ופיתוי"

המחיר: 610 שקל ל-100 מ"ל