עוד לא הספקנו להתרגל אל קרמי ה-BB
וכבר מגיעים אלינו קרמי ה-CC שלא מקבלים אפילו מאה ימי חסד, כי באופק קרמי ה-DD כבר מחממים מנועים. קראתם נכון. ה-BB קרם, אותו מוצר שעשה לראש ממשלתנו שירות אזכורים טוב בתזמון מעולה, הרבה יותר מכל תעמולה אחרת, הושק בישראל רק במהלך השנה שעברה והוצג כ"דור החדש" של הקרמים שמסוגלים לשלב יתרונות של איפור עם תועלות של טיפוח.
בה בעת, חברות הקוסמטיקה כבר התכוננו באופק עם הדבר הבא שהתבשל בפייפ-ליין: קרמי ה-CC, שיודעים לשלוט גם על הגוון של עור הפנים ולתקן אותו אם צריך. כעת מסתבר, שגם תקופת ה-CC עלולה להיות קצרה במיוחד ולו רק בגלל העובדה שיש כבר גם קרמי DD באופק, המאיימים להגיע גם אלינו.
אז מה בסך הכל קרה? קרם ה-BB קם על יוצרו או במילים אחרות - חברות הטיפוח והלקוחות שייחסו להשקת קרמי ה-BB אקט של אסקפיזם, הבינו עד מהרה כי לא רק שטעות בידם אלא כי מדובר בהזדמנות שיווקית פנטסטית "לחנך" את דור הנשים לצרוך מוצר חדש, שלא היה קיים עד כה בריטואל הטיפוח שלהן. כך הומצא לו לאחר כבוד הטרנד והז'אנר של "קרמי האלף-בית", קטגוריה שהפכה לרשמית בעולם הטיפוח הבינלאומי, מניבה לנו לא מעט המצאות ואף צפויה להביא אלינו עוד הפתעות בעתיד.
למי שלא בקי בתחום, הנה קצת סדר בבלאגן:
דרך ארוכה עשה קרם ה-BB
מאז הוכרז באופן רשמי כמוצר המחמד של חברות הטיפוח בשנה שעברה. ה-BB Cream (ראשי תיבות של Blemish Balm), פותח במקור בגרמניה של שנות השישים, אך נותר בסטטוס רדום משהו, עד שבשנת 2012 יצא לאור וקיבל את הבמה הראויה לו. מאז שהושק, נדמה כי כל חברת איפור או קוסמטיקה המכבדת את עצמה עשתה כל שביכולתה כדי שגם לה יהיה קרם BB משלה. המוצר מציע שילוב אולטימטיבי של בסיס לאיפור (פריימר) יחד עם מייק-אפ ובנוסף תועלות טיפוחיות ממש כמו בקרם המשולב במסנן קרינה לצרכי הגנה מפני נזקי השמש. לאחר מריחתו, מותיר קרם ה-BB את עור הפנים כשהוא רווי וזוהר.
אך השמחה על בואו של קרם ה-BB היתה ללא ספק מוגבלת בזמן: שנת 2013 הביאה איתה בשורה שהפכה באחת את קרם ה-BB לחדשות של אתמול: קרם ה-CC (ראשי תיבות של Coverage Control או Color correction), שמהווה גרסה עדכנית משודרגת של קרם ה-BB יחד עם תועלות נוספות, הושק בתחילת השנה ונהיה הדבר הלוהט הבא בתחום הטיפוח האיפורי.
קרם ה-CC מכיל את אותם אלמנטים ותועלות שקיימים בקרם ה-BB אולם בנוסף לכך, הוא גם יודע להעניק כיסוי לפגמי עור ברמה קצת יותר גבוהה: החל מהפורמולה עצמה, שמכסה ברמה של מייק-אפ, מה שמייתר את השימוש בו, דרך היכולת להאיר ולפזר אור על קמטים וקמטוטים וכתוצאה מכך לעדן את המראה שלהם באופן משמעותי ולהעניק זוהר. את כל זה עושה קרם ה-CC בעזרת טקסטורה חכמה ודקיקה במיוחד, שלא מורגשת כמעט על עור הפנים עם מריחתה.
באופן טבעי, כל מי ששמע (כולל אני) על קרם ה-CC שאל בבדיחות הדעת "אז מה הדבר הבא - קרם DD"? אז זהו שכן, המציאות לעתים עולה על כל דמיון ולפיכך מרוץ האלף-בית ממשיך: קרם ה-DD (ראשי תיבות של Daily Defence) הינו קרם בטקסטורה עשירה מאד ורבת עוצמה שברוב המקרים מיועדת למריחה על הגוף. הקרם מלחח את העור, מונע היווצרות של סימני מתיחה, ואפילו נלחם בפצעים ופצעונים, מרכך עור סדוק ויבש ברגליים ומעדן אדמומיות בעור. בעולם כבר ניתן גם למצוא קרמי DD ייעודים שמספקים בנוסף לתועלות הרגילות גם אפקט של שיזוף ללא שמש, או לחלופין - הגנה מפני שמש ועוד.
למרות הצפי שקרמי ה-DD ישתלטו על שוק הטואלטיקה וטיפוח הגוף, מסתבר שיש מי שחושב אחרת: חברת הטיפוח לציפורניים JULEP הודיעה בשבוע שעבר כי היא צפויה להשיק בקרוב מייק-אפ וקונסילר מסוג DD תחת ראשי התיבות “Dynamic do-all" או במילים אחרות, מוצר שישלב את תועלות ה-BB קרם, יחד עם תועלות ה-CC קרם.
נקודת המוצא של חברות הטיפוח בבואן לפתח את קרמי האלף-בית הינה כי בעידן של היום לאף אחד אין זמן להשתמש בשלושה קרמים שונים. בעידן של היום, רוב האוכלוסייה מאותגרת על ידי הצורך לעשות מספר דברים בעת ובעונה אחת, מה שדורש מרוב האנשים להפגין יכולת מולטי טאסקינג בהרבה תחומים ברמה גבוהה. כל זה מותיר לאישה הממוצעת מעט מאד זמן וסבלנות לטפח את עצמה, ולכן זו הסיבה שגם עולם הטיפוח והאיפור עבר לקרמים שממלאים כמה וכמה פונקציות במוצר אחד.
אז מה היה לנו? קרם מעולה מסוג A פלוס שנקרא BB. בוגרי ה-BB יוכלו למצוא בישראל בקרוב את קרמי ה-CC וכולם ללא יוצא מן הכלל, יוכלו למצוא בעולם כבר עכשיו, קרמים מסוג ה-DD. אם הצלחתם להתבלבל, אתם לא לבד: אין ספק שכל המידע על ביבי, סיסי ודידי יכול לערער את הצלול שבאדם. אך מאידך, ז'אנר מוצרי האלף-בית עושה קצת סדר בבאלגן וגם אם בסופו של יוצע לנו אותו המוצר (פחות או יותר) בכמה ורסיות שיכונו בשמות שונים, הרי שהניסיון להעניק לו שם המבוסס על כפל אותיות, הינו חינני לכשעצמו.
ומה בעתיד? לחברות הטיפוח עוד אין הצעות רשמיות. אבל דווקא כאן, הרשיתי לעצמי להשתעשע בפונטיקה בסיסית, על מנת להציע להן מעט הצעות לפיתוח עתידי. אל תצחקו, אתם עוד עלולים לראות משהו מכל זה על המדפים בבוא היום:
קרם EE - Everything Even: מורחים על עור הפנים וכל הפגמים נעלמים, ממש חזון אחרית הימים.
קרם ZZ - Zit Zapping: קרם למיגור פצעים ופצעונים. אחלה התאמה בין השם למטרה.
קרם TT – כשטיטי, מלכת היופי שלנו תחליט להשיק ליין טיפוח הנושא את שמה, אין ספק כי זהו השם שאותו היא צריכה לאמץ. במידה ולא ילך - תמיד אפשר לכנות בשם הזה את המשחה של הפוליש/וקס למכוניות האאודי TT היוקרתיות.
קרם PP ו/או קרם XX- נראה אתכם מדמיינים לאיזו מטרה הקרמים הללו מיועדים... טוקבקים יתקבלו בברכה.