אם יש ריח מיוחד וממכר בעולם, הרי זהו ריחו של תינוק רך. על זה אין ויכוח. עורו הרך והחלקלק בשילוב עם רכותו העדינה והניחוח הטבעי מעוררים אצל רובנו רגשות עזים.

מטרת העל של הורים בכל הקשור לטיפוח תינוקם היא לשמור על עורו רך, בריא וללא פריחות או יובש. רובם יקנו לתינוקם את המוצרים הכי טובים ועדינים, ויבדקו טוב טוב את המרכיבים של אותו מוצר לפני השימוש. הם נעזרים בהמלצות ולרוב שומרים על סוג של נאמנות לאותו מוצר במשך תקופה ארוכה.

עד היום, מוצרי תינוק בשוק היו "רפואיים" יותר, פונקציונליים מאוד - וכך גם עוצבו האריזות שלהם. המותגים היו אותם המותגים עליהם גדלנו בעצמנו ונדמה היה שלפחות בתחום הזה, גם אנשי השיווק והפרסום לא רואים צורך בהתחכמויות. לאחרונה גם השוק הזה נפרץ - וכעת נמצא בו מוצרי טיפוח מיוחדים, אקסלוסיביים וממותגים יותר, עם שמות מתוחכמים ובראשם מוצר יוצא דופן - בושם לתינוק.

זה כמובן לא מתחיל בארץ. בחודש שעבר השיק מותג העילית דולצ'ה וגבאנה בושם ייעודי לתינוק שמחירו 47 דולר. והם לא היו הראשונים, מסתבר, שכן המותג בולגרי רץ עם מוצר כזה כבר כמה שנים, וכך גם ברברי, טואוס ועוד.

"כולנו יודעים שריח של ילדים הוא מעולה ואין צורך לכסות את ריחם הטבעי, למעשה הבושם לתינוק של דולצ'ה וגבאנה נועד להדגיש את ריחו הטבעי של התינוק" הסבירה לתוהים ולנטינה זנוני במגזין האונליין של המותג.

לא עבר זמן רב וגם בארץ, המותג בודישופ חבר למעבדות ד"ר פישר ויצר ליין מעוצב ומאויר לתינוק. הליין נושא את השם Baby cotton ומאופיין בדמותה של כבשה מאוירת בשם "שיפי". בין מוצריו: קרם פנים, שמן עיסוי, מוס רחצה וכמובן, איך לא? בושם!

דני בר-און, מנכ"ל רשת בודישופ בישראל: "ב-3 שנים האחרונות, עבדנו על פיתוח סדרת התינוקות Baby Cotton בשיתוף מעבדות ד"ר פישר, שהיא מבחינתו חוד החנית של הרשת ברמת פיתוח וחדשנות ומהווה מקור לגאווה רבה. כיום בישראל אין סדרה שבאה בקו אחד עם הסדרה שלנו, המהווה שילוב של טיפוח וטיפול לתינוק, שטרם נראתה כמותה. אנו מאמינים כי הסדרה החדשה תהווה מנוע צמיחה משמעותי לרשת במהלך השנה הקרובה, ותביא אלינו קהלי יעד חדשים ונוספים".

ומה חושבות האימהות?

טלי, אם לתינוקת בת חצי שנה, מכפר סבא: "אני חושבת שזה מקסים! כמו שאני נהנית להלביש את הבת שלי ולסרק אותה, כיף לי גם לטפח אותה, לעסות אותה עם שמן מיוחד ולבשם אותה מדי פעם. אני חושבת שזו גם מתנה כיפית וגם שימושית, סוף סוף משקיעים גם בקטגוריה של הטיפוח לתינוקות".

מעין, אמא לתינוק בן שנה וחצי, מתל אביב : "לא, בעיניי זו שטות גמורה, אני באופן כללי נמנעת ממוצרי טיפוח לתינוק שיש להם ניחוח חזק או מבושם. לתינוקות יש את הריח הכי נהדר בעולם, וממש לא צריך לשפר אותו. בכל מה שקשור לבן שלי, אני מנסה להשתמש בכמה שפחות מוצרי טיפוח ולהעדיף תמיד מוצרים המכילים מרכיבים טבעיים. התעשייה בהחלט יודעת לגרום לנו לחפש ולקנות מוצרים שאנחנו לא בהכרח צריכים - ובטח שהתינוק שלנו לא צריך".

מוצרי טיפוח חדשים לתינוקות

1. שמן אמבטיה אדרמה אקסאומגה, 109.99 ש"ח

2. בייבי ליין אולטרה, משחה לטיפול בתפרחת חיתולים, 29.99 ש"ח

3. לקטופיל תחליב סבון, 59.9 ש"ח

4. מארז מיני דיסני, 70 ש"ח

5.ג'ל לחות Topic של קמדיס, 59.99 ש"ח

6. בושם לתינוק של "טואוס"

7. ג'ל רחצה של מוסטלה, 55.37 ש"ח

8. שמן עיסוי מסדרת התינוקות baby cotton של בודי שופ, 59.99 ש"ח

9. בושם לתינוק מסדרת התינוקות baby cotton של בודי שופ, 64.99 ש"ח