השבוע יצאו לאוויר העולם בתזמון מתואם להפליא שני קמפיינים חורפיים לבשמים החדשים של הוגו בוס וגוצ'י. הראשון, לבושם Nuit Pour Femme, בכיכובה של גווינת' פאלטרו והשני, של גוצ'י פרימייר, עם בלונדינית לוהטת אחרת, בלייק לייבלי.

הדמיון בין שני הקמפיינים מעלה את החשד שהמוחות היצירתיים מאחוריהם נפגשו למינגלינג והדליפו זה לזה את העלילה. ולא שיש פה עלילה של ממש - לייבלי ופאלטרו מדגמנות את קימוריהן (לייבלי - כולל הישבן מעורר הקנאה), מתבשמות בניחוח החדש ויוצאות לכבוש את העולם. בגו'צי בחרו לארוז את הפרזנטורית שלהם בשמלה זהובה ונוצצת, בהוגו בוס הסתפקו בשמלה אסימטרית שחורה ושמרנית למדי, והוסיפו סלוגן שכולו הבטחה עמומה: This will be your night.

העיצוב - אורות העיר הגדולה - יחד עם המוזיקה הגנרית, לא משאירים מקום לספק - בתעשיית הבישום חל מיתון יצירתי, כזה שבגללו נזנחו תסריטים מורכבים עם מרדפים וסצינות פיתוי (ע"ע הקמפיין האחרון של לנקום ל-Midnight Rose), לטובת סרטונים שכל עיקרם הצגת פרצוף מוכר באווירה ספק סקסית, ספק מסתורית.

הקמפיינים התאומים, שכבר עוררו תהיות ברשת, מגיעים בזמן שלאף אחת מהשחקניות אין תוכניות גרנדיוזיות על הפרק. לפאלטרו צפוי בעתיד סרט על קבוצת תמיכה למכורים לסקס, לייבלי שוב נכנסת לנעליה של "אחת שיודעת", ובמקביל מאבדת לאט לאט את סטטוס הפאשניסטה שלה, לטובת שחקניות זריזות יותר ומעודכנות יותר.

הימור ריק? בלייק לייבלי (צילום: gettyimages)
הימור ריק? בלייק לייבלי (צילום: gettyimages)

בנוסף לכך, חייבים לתהות מי בציבור הרחב עדיין מאמין לסקס-אפיל של השתיים. פאלטרו, שבין ספרי הבישול שלה להתנסיות בשירת קאנטרי הספקנו לשכוח שהיתה בעבר מיס בראד פיט, לא בדיוק משדרת להט בימים אלה, והתדמית הציבורית שלה הפכה לקרירה ומתנשאת. לייבלי, שחמדה תוך זמן קצר את כל הרווקים הנואשים שהוליווד הקיאה מתוכה, הולכת ומסתמנת כהימור ריק מתוכן של אנה ווינטור, שלא הוכיח את עצמו בשטח. ובכל זאת, נשאלת השאלה: מי הביכה את עצמה פחות ועשתה את זה גרוע במידה נסלחת?