בזמן שאת מתאפרת בצבעי העונה או בוחרת קרם גוף סתם כך לפי האריזה, יש מי שמאמין שבחירה במוצרי טיפוח מסוימים מתנהלת ברבדים הרבה יותר עמוקים או נעלים - למשל, ברמת הכוכבים.

הכירי את אחת התופעות המסקרנות של השנה - קוסמטיקה על פי המזל האסטרולוגי. מדובר במיני טרנד שמתפתח במותגי בוטיק קטנים ומתוחכמים, המציעים פילוסופיה שלמה או גימיק חביב - תלוי איך מסתכלים על זה.

פילוסופיה עמוקה. Soular Therapy
פילוסופיה עמוקה. Soular Therapy

המותג האמריקאיSoular Therapy, למשל, מריץ ליין בשם Heavenly Body, הכולל ג'ל רחצה, בושם ונר ריחני המותאם לכל מזל, כולל פירוט מעורר השראה על תכונות המזלות והריחות ש"מאזנים" אותם. השפה הרוחנית היא כמובן בילט-אין: "כל ריח מכיל תערובת צמחים ייחודית שיעילה במיוחד למזל ומשחררת את הכוחות שלו", נכתב באתר, ומיד נאמר כי המארזים הלבנים מהווים "מתנה אישית מופלאה" - למי שכבר יש לה הכול, כנראה.

לאמא הסטייליסטית. Zodiac Baby
לאמא הסטייליסטית. Zodiac Baby

במותג אחר, Zodiac Baby, פונים לפלח שוק נוסף - אמהות שג'ונסון & ג'ונסון קטן עליהן. "זוהי קולקציה של ניחוחות המותאמים למזל, שנועדו להעשיר את הנפש, לחגוג את הסממנים הייחודיים של התינוק, לעזור לו להיות בדיוק מי שהוא אמור להיות, ולשגשג". במסגרת התורה המורכבת הזו מציע המותג אריזות חמודות של קרם גוף או שמפו, עם איורים מקסימים בסגנון "הנסיך הקטן". המחירים? כ-20 דולר לבקבוק. גם כאן מציעים אפיון לכל מזל, כולל אמירות כמו: "אולי הוא מעסיק אותך כל הזמן, אבל הסקרנות שלו בהחלט משעשעת" (עבור תינוק במזל טלה), ועוד.

חברות האיפור הגדולות טרם עלו על הגל. מדי פעם נראים פה ושם שמות בסגנון "זודיאק" בקרב הצלליות והשפתונים, וישנם מדריכי איפור בהשראת מזל כזה או אחר, אך נדמה שהנישה שבאמת לוקחת את הטרנד ברצינות היא נישת הבישום.

חברות נישתיות כמו Scents of Zodiacו- Strange Invisible(שתיהן אמריקאיות) משווקות בשנה האחרונה בשמים ייעודיים שאסטרטגיית השיווק שלהם מדלגת על הפילוסופיה העמוקה וחותכת ישר לביזנס. אצל החברה הראשונה אפשר למצוא בשמי roll-on קטנים שנקראים פשוט Confidence, Charisma ועוד - בהתאם ל"תכונה הבולטת" של המזל; בשנייה, בשמים יוקרתיים במהדורה מוגבלת.

טרנד מוצדק. אוליבייה פונל (צילום: נתי ממן)
טרנד מוצדק. אוליבייה פונל (צילום: נתי ממן)

הבשורה הגיעה השנה גם לישראל, עם בשמים על פי גלגל המזלות של המותג Cnr (להשיג ברשת Call Perfume). הבשם אוליבייה פונל, שהגיע לארץ כדי לקדם את הסדרה האסטרולוגית שיצר והתארח אצלנו למבחן הרחה עיוור, סבור שמדובר בטרנד מוצדק של ממש. "לכל מזל יש את האופי הייחודי שלו ואת הטעם שלו בריחות", הוא טוען, ומוסיף כי גם כאן מכוונים לא רק לשימוש אישי, אלא גם למתנה מתחשבת.

"אני מאמינה בזה", אומרת האסטרולוגית שלי רום על התופעה. "אפילו ביחסי מין יש תנוחות שקשורות למזל, אז בטח שבריחות. אני לא יודעת עד כמה המותגים האלה מדייקים, אבל זה מאוד נכון להפריד ולבדל ריחות עבור מזלות, שכן המזלות משקפים מאוד הבדלים בטעמים. ריחות וצבעים הם בכלל מאוד דומיננטיים בהבדלים בין המזלות. נשמע כמו רעיון מוצלח".

נוסיף כי באתרי החברות המדוברות לא נתקלנו בשיתוף פעולה מוכרז עם אסטרולוג מוסמך כזה או אחר, מה גם שתורת האסטרולוגיה כולה היא עניין של אמונה. כך או כך, עוד מיקרו-טרנד צרכני נולד. שנגיד מזל טוב?