שלום ולא להתראות: מפגעי האופנה שצריכים להיעלם עם שנת 2019

התיקים הקטנטנים שכלום לא נכנס בהם, הלוגואים שכיסו כל דבר, פוזות הכריעה באינסטגרם ונעלי הסניקרס המכוערות במכוון – הטרנדים הכי מאוסים של השנה באופנה

איתי יעקב

|

26.12.19 | 08:36

כבר עדיף פאוץ'. ליזו עם תיק מינאטורי בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית (צילום: AP)
כבר עדיף פאוץ'. ליזו עם תיק מינאטורי בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית (צילום: AP)
לוח מודעות מהלך. לוגואים בתצוגות של צ'מפיון ושל פילה (צילום: Stuart C. Wilson, Pietro D'Aprano/GettyimagesIL)
לוח מודעות מהלך. לוגואים בתצוגות של צ'מפיון ושל פילה (צילום: Stuart C. Wilson, Pietro D'Aprano/GettyimagesIL)
מגמה שהתארכה יותר מאורך החיים שמוקצב לטרנדים אופנתיים. נעלי הסניקרס המגושמות (צילום: Graham Denholm/GettyimagesIL)
מגמה שהתארכה יותר מאורך החיים שמוקצב לטרנדים אופנתיים. נעלי הסניקרס המגושמות (צילום: Graham Denholm/GettyimagesIL)
הגיע הזמן למצוא דרך מקורית יותר להפגין מעודכנות אופנתית. החגורות של אוף/ווייט (צילום: Frazer Harrison, Amy Sussman/GettyimagesIL)
הגיע הזמן למצוא דרך מקורית יותר להפגין מעודכנות אופנתית. החגורות של אוף/ווייט (צילום: Frazer Harrison, Amy Sussman/GettyimagesIL)
פוזת הכריעה, שהפכה לחביבה על כוכבות האינסטגרם, זכתה להופיע גם בקמפיין לקולקציה של נועה קירל x רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)
פוזת הכריעה, שהפכה לחביבה על כוכבות האינסטגרם, זכתה להופיע גם בקמפיין לקולקציה של נועה קירל x רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

עוד שנה חלפה, ואיתה גם הטרנדים, דוגמניות שכיכבו לרגע ולא מעט פוסטים ממומנים של משפיעניות רשת, שעדיין – בעיקר בישראל, אגב, שבה אין רגולציה מסודרת בנושא – שוכחות לצרף את ההאשטג ad# על כל מוצר שהן מקדמות בכל הכוח. 2019 היתה שנה לא קלה לתעשיית האופנה, והיא סוגרת איתה עשור של שינויים ומהפכות דיגיטליות, שהפכו את האופנה לנגישה ודמוקרטית יותר, לפחות באופן מדומיין. העשור החדש מלא באתגרים חדשים עבור אנשי ענף האופנה, וכדי להצליח קצת יותר, הנה כמה מהטרנדים שהיינו שמחים שייעלמו עם צלצול הפעמונים של כניסת 2020.

 

1. פוזות באינסטגרם

פעם בכמה חודשים משתלטת תנוחה חדשה על כוכבות האינסטגרם בארץ ובעולם, וזוכה לככב בפיד הנגלל לנגד עינינו. אחרי הדאק פייס האלמותי ו"האינסטה סיט" עם הרגל המקופלת, בשנה החולפת הפכה תנוחת הכריעה לאחת הפוזות המאומצות ביותר, ע"ע קים אור אזולאי ואלין כהן המקומיות. המחווה שאומצה מאופנת רחוב עכשווית הפכה לשחוקה, כשבמקרים רבים היא מזכירה יותר הסתתרות מאחורי עץ בניסיון להטיל מים בטיול שנתי מאשר עמידה כוחנית של בת לשושלת היפ הופ מפוארת מהברונקס.

 

 

2. חגורות ממותגות: מגוצ'י ועד אוף ווייט

בשנתיים וחצי האחרונות מסתובבים ברחובות לא מעט בני אדם מלופפים בחגורות צהובות עם לוגו של מותג האופנה Off/White או גרוע מזה, חנוטים בחיקויים זולים של מותגים אחרים, שמנסים לרכוב על התהילה הלא ברורה שלה זוכה וירג'יל אבלו, המנהל האמנותי של בית האופנה. מגיפת החגורות הממותגות – כמו המפגע הוויזואלי של חגורות גוצ'י עם אבזם ה-GG הכפול – הפכו לסמל סטטוס עבור מי שרוצים להפגין כי הם מעודכנים אופנתית. הגיע הזמן למצוא דרכים מקוריות יותר.

 

החגורות הפכו לסמל סטטוס. גוצ'י (צילום: John Phillips/GettyimagesIL)
    החגורות הפכו לסמל סטטוס. גוצ'י(צילום: John Phillips/GettyimagesIL)

     

    3. פתיחת קופסאות ברשתות החברתיות

    המגפה של העשור, שהפילה את מיטב בנינו ובנותינו. משלוחי המתנות והמוצרים "לבדיקה" שמקבלות משפיעניות רשת, הפכו בחסות ליטרת הדרמה בסטורי וביוטיוב לסרטוני Unboxing שבהם הצופים הם לכאורה חלק מההתרחשות כמשתתף סביל מצדו השני של המסך. יחד אנו זוכים לבחון עם אותה משפיענית מה היא קיבלה הפעם ממשרד יחסי הציבור/ בית האופנה/ מותג הקוסמטיקה/ אתר האונליין, ולהיחשף לליפסטיק חדש, מתלה מגבות לאמבטיה או מעיל טרנץ' שנשלח אליה. ורק אליה, כמובן. לטעמנו, אין בסרטונים האלה שום קשר ליצירתיות, מלבד להוציא לאחרים את העיניים. להבא, נשמח אם תמלאו את הצורך הנרקיסיסטי על ידי רכישת מראה.

     

     

    4. נעלי סניקרס מכוערות

    למגמה זו שני אבות: אלסנדרו מיקלה מגוצ'י ודמנה ווסאליה מבלנסיאגה, שהחזירו יחד את טרנד נעלי הסניקרס המגושמות לאופנה. מה שהתחיל כקריצה אופנתית מרעננת, אומץ במהרה גם על ידי רשתות והוליד מגמה שהתארכה יותר מאורך החיים שמוקצב לטרנדים אופנתיים. במיוחד כאלה שאין בהם שום דבר מחמיא.

     

    חתומים על טרנד נעלי הסניקרס המכוערות. בלנסיאגה (צילום: Arturo Holmes/GettyimagesIL)
      חתומים על טרנד נעלי הסניקרס המכוערות. בלנסיאגה(צילום: Arturo Holmes/GettyimagesIL)

       

      5. התרפקות על לוגואים

      TOMMY מרוח על החזה או CK עם קריצה מרומזת לניינטיז, היו לפני ארבע שנים הדבר הכי מגניב בעיר. אבל אז ראו כולם כי טוב, ומותגים כמו פילה, צ'מפיון וגם בתי יוקרה כמו פנדי השתלטו על הרחוב עם בגדי לוגו ממותגים לאורך ולרוחב. אם אין לכם אספירציות להלך כלוח מודעות של מותגי אופנה, זה הזמן להשאיר את פריטי הלבוש האלה עמוק בארון. אל דאגה, בקרוב הם יחזרו.

       

       

      הלקוחות הופכים לפרסומת. פילה (צילום: Pietro D'Aprano/GettyimagesIL)
        הלקוחות הופכים לפרסומת. פילה(צילום: Pietro D'Aprano/GettyimagesIL)

         

        6. "לדייק"

        "הרגשתי שמעיל הטרנץ' הזה לא דייק אותי", "הסריג הזה מדויק לך" ו"אני רוצה לדייק את הסגנון האישי שלי" – המילה "לדייק", שנכנסה בסערה לז'רגון הדיבור הישראלי, הצליחה להימאס עוד לפני שהסתיימה השנה. הפסיקו לדייק אותנו, בבקשה, אנחנו רוצים ליהנות מהטעויות שלנו בדרך.

         

        7. שמלות כלה על השטיח האדום

        נחמד תמיד לראות ידועניות ישראליות על השטיח האדום בפסטיבלי קולנוע כמו קאן או בטקס פרסי האופנה הבריטיים, למשל. אלא שבדרכה אל הזוהר הבינלאומי, נתקלת הישראלית בחומת בטון בצורה של שאלה הרת גורל: מה אלבש? בצר לה, היא פונה אל מעצבי שמלות הכלה והערב המקומיים, שהולכים אל המוכר והבטוח, מגישים את היד אל הקולב ושולפים ממנו שמלת כלה לבנה. נכון, פיגורות כמו מיכל אנסקי ובר זומר הצליחו להיחלץ מזה באלגנטיות: אנסקי בביקורה האחרון בפסטיבל קאן בשמלת ערב משובצת אבנים של דרור קונטנטו; זומר בשמלה א-סימטרית של אוריה עזרן. אבל איך תסביר אסתי גינזבורג את הופעתה בטקס פרסי האופנה הבריטיים, כשהתייצבה בשמלת כלה לבנה של לי גרבנאו. פייר, כבר היה עדיף שתלבש שמלה צמודה וסתמית.

         

         

        8. תיקים מיניאטוריים

        הקולקציות המורכבות והמרגשות שיצר בית האופנה ז'קמוס בשנים האחרונות היו סוד כמוס ליודעות ח"ן ועורכות אופנה מעודכנות, עד שהשיק המותג בשנה החולפת סדרת תיקים מיניאטורית, כאלה שגם מפתח לבית או ציפורן שנשברה בקושי נכנסים לתוכם. הטרנד נסק, הרשתות החברתיות התמלאו במשפיעניות שהתחרו מי תצלם את התמונה ה"מדויקת" (ע"ע) ביותר עם התיק, ואפילו ליזו, הראפרית ההיפר-מגניבה בסביבה, נתקעה על הטרנד כשהגיעה עם תיק מיניאטורי של ולנטינו לטקס פרסי המוזיקה האמריקאית. כבר עדיף פאוץ'.

         

        מה הטעם בתיק ששום דבר לא נכנס בו? (צילום: ADonell Woodson/GettyimagesIL)
          מה הטעם בתיק ששום דבר לא נכנס בו?(צילום: ADonell Woodson/GettyimagesIL)

           

          9. החברות הכי יפות

          חברות היא ערך נשגב. כל אחד ואחת מאיתנו זקוקים לחבורה מפרגנת, מלכדת, מחזקת ועוטפת, אבל כשהחברות הופכת למפגן כוח נוצץ באינסטגרם ובאירועים מתוקשרים, זה מזכיר לנו יותר מלחמת לוקרים בתיכון מאשר אחווה אמיתית. רגע אחד אנחנו רואים את חבורת גל גדות ושות' בחופשה יוקרתית, רגע אחר כך את חבורת שלומית מלכה את לירן כוהנר את ירדן הראל באירוע השקה. כולן יפות, כולן מפורסמות, ולצערנו כולן נראות רוב הזמן מתאמצות להפגין כמה הן נהנות.

           

           

           

          10. דיאט פראדה

          עמוד האינסטגרם דיאט פראדה, "כלב השמירה" של תעשיית האופנה, חתום השנה על מתיחת 1 באפריל הטובה ביותר של השנים האחרונות, כשהציע למכירה את הפלטפורמה שלו ברשת. אבל חוש ההומור של מנהלי העמוד, שנוסד בשנת 2014 על ידי טוני ליו ולינדזי שוילר, הולך אט-אט לאיבוד. העמוד שחשף העתקות של מותגי אופנה וניהל מערכה ארוכה נגד גילויי גזענות בתעשייה (בין אם זו פרשת דולצ'ה & גבאנה בסין או האופן שבו עורכי מגזינים "מתבלבלים" בין דוגמניות כהות עור), הופך בשנה האחרונה למטרחן, עד כי לא מבדילים בו בין השראה לגיטימית להעתקה בוטה.

           

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד