רחלי זילברשטיין מעצבת כמחווה לאמהּ המנוחה: "להחיות את הזיכרון"

אביה הוא איש עסקים מצליח מהמגזר הדתי-לאומי, אך ההשראה של המעצבת הצעירה היא האם שנפטרה כשהיתה בת שמונה. "החינוך שקיבלתי בבית היה להיות אופטימית"

איתי יעקב

|

10.12.19 | 09:00

"קולקציית הביכורים שלי נוצרה בהשראת פריטים איקוניים מהארון של אמא שלי: חליפות מחויטות, כובעים שחבשה". המותג ROZ (צילום: רותם לבל)
"קולקציית הביכורים שלי נוצרה בהשראת פריטים איקוניים מהארון של אמא שלי: חליפות מחויטות, כובעים שחבשה". המותג ROZ (צילום: רותם לבל)
רחלי זילברשטיין. "אני אדם מאמין ומאמינה שלכל דבר בחיים יש סיבה, ושהקב"ה מכוון אותנו לדברים מסוימים ועלינו ללכת באמונה ובשמחה" (צילום: עדי סגל)
רחלי זילברשטיין. "אני אדם מאמין ומאמינה שלכל דבר בחיים יש סיבה, ושהקב"ה מכוון אותנו לדברים מסוימים ועלינו ללכת באמונה ובשמחה" (צילום: עדי סגל)
"גם כשאני מעצבת חשוף, אני חושבת איך ליצור את זה בצורה מתוחכמת ולאו דווקא עם מחשופים גדולים, אלא לשחק עם טקסטורות שקופות במראה שכבות" (צילום: רותם לבל)
"גם כשאני מעצבת חשוף, אני חושבת איך ליצור את זה בצורה מתוחכמת ולאו דווקא עם מחשופים גדולים, אלא לשחק עם טקסטורות שקופות במראה שכבות" (צילום: רותם לבל)

כשרחלי זילברשטיין היתה בת 10, היא התחפשה למעצבת אופנה. היא שלפה מהארון את בגדיה היפים ביותר, הדפיסה כרטיסי ביקור עם שמה וחילקה לחבריה בבית הספר היסודי. 14 שנה חלפו מאז, וזילברשטיין כבר לא בתחפושת. בימים אלה משיקה בוגרת שנקר הטרייה את מותג בגדי הערב ROZ אשר נקרא על שם אמהּ, שושנה זילברשטיין ז"ל, שנפטרה ממחלת הסרטן כשרחלי היתה בת 8 וחצי. כבר כילדה, היא מספרת, ידעה כי המותג שתפתח ייקרא על שם האם, אישה שאהבה אופנה והקפידה בלבושה.

 

"אני מאמינה שאם פעם היתה רק דרך אחת לעשות דברים, היום כדי להתפרסם אתה לא צריך לעבור דרך תצוגת הגמר של שנקר" (צילום: רותם לבל)
    "אני מאמינה שאם פעם היתה רק דרך אחת לעשות דברים, היום כדי להתפרסם אתה לא צריך לעבור דרך תצוגת הגמר של שנקר"(צילום: רותם לבל)

     

    "קולקציית הביכורים שלי נוצרה בהשראת פריטים איקוניים מהארון שלה: חליפות מחויטות, כובעים שחבשה", היא אומרת בראיון ראשון, "לפני שהתחלתי לעבוד על הקולקציה פתחתי אלבום תמונות שלה ששימש לה כהשראה. באופן זה אני מבקשת להחיות את הזיכרון שלה".

     

    "אמא שלי נפטרה בגיל 44, לאחר שהיתה חולה לאורך ארבע שנים", מספרת זילברשטיין, "אבל למרות הקושי והאובדן – נותרו לי ממנה רק זיכרונות טובים. היא היתה אישה אופטימית ושמחה. עד היום אני לא מדברת עליה בעצב, אלא בצורה חיובית. היתה לי זכות שהיא תהיה אמא שלי. היא השאירה אחריה תורה ודרך שמלווה אותי בכל רגע בחיים. החינוך שקיבלתי בבית היה להיות אופטימית. אני אדם מאמין ומאמינה שלכל דבר בחיים יש סיבה, ושהקב"ה מכוון אותנו לדברים מסוימים ועלינו ללכת באמונה ובשמחה".

     

    קורין גדעון בעיצוב של המותג ROZ (צילום: מאיר כהן)
      קורין גדעון בעיצוב של המותג ROZ(צילום: מאיר כהן)

        

      זילברשטיין, ילדה טובה חיפה, נולדה למשפחה מהמגזר הדתי-לאומי. אביה הוא איש העסקים שאול זילברשטיין, בעל השליטה בקבוצת ברימאג הפועלת בשוק מוצרי החשמל. יש לה שלושה אחים גדולים, ולאחר שירות לאומי בן שנתיים בתפקיד מסווג במשרד ראש הממשלה, החלה את לימודיה במחלקה לאופנה בשנקר. בין לבין הספיקה להתחתן עם איש היי-טק שעובד באמזון ישראל, ובינואר האחרון ילדה את בתה הבכורה שושנה הלל.

       

      האהבה לאופנה, היא מספרת, הגיעה מהבית. בגיל 12 קיבלה במתנה מכונת תפירה מסבתהּ ושנה לאחר מכן כבר החלה ללמוד תפירה ולתפור בגדים לעצמה. "היה לי חלום לעשות תצוגת אופנה בגיל 16", היא מספרת, "וידעתי שאני רוצה ללמוד בשנקר מגיל צעיר".

       

      "לצערי הרב, כיום אין נשפים להתלבש אליהם, ואני רוצה לתת ללקוחה שלי תחושה מיוחדת. שהיא נסיכה. לא כקלישאה, אלא כאמת" (צילום: רותם לבל)
        "לצערי הרב, כיום אין נשפים להתלבש אליהם, ואני רוצה לתת ללקוחה שלי תחושה מיוחדת. שהיא נסיכה. לא כקלישאה, אלא כאמת"(צילום: רותם לבל)

         

        את לימודיה בשנקר היא מגדירה כאינטנסיביים ומסקרנים. היא עשתה סטאז' קצר בין שנה ב' ל-ג' אצל המעצבת לארה רוסנובסקי, וסיימה את לימודיה במחלקה מבלי להציג בתצוגת הגמר השנתית. "לא הצגתי ממספר סיבות, ביניהן הלידה של שושנה בינואר".

         

        ולא רצית? זה החלום של כל סטודנט בשנקר.

        "תוך כדי הלימודים אתה רוצה את זה ממש, אבל החיים דינמיים. אני גם מאמינה שאם פעם היתה רק דרך אחת לעשות דברים, היום כדי להתפרסם אתה לא צריך לעבור דרך תצוגת הגמר של שנקר. החלטתי שקולקציית הביכורים שלי והמותג שהקמתי יהיו פרויקט הגמר שלי".

         

        "עולם האופנה במשבר, אך עם זאת, אני מאמינה שצריך להגשים את החלומות שלך". רחלי זילברשטיין (צילום: עדי סגל)
          "עולם האופנה במשבר, אך עם זאת, אני מאמינה שצריך להגשים את החלומות שלך". רחלי זילברשטיין(צילום: עדי סגל)

           

          קולקציית הביכורים של זילברשטיין עוצבה בהשראת שמלות הפאר של מארי אנטואנט, עם פריטי ערב דרמטיים מהז'אנר שמצטלם לאינסטגרם על אושיות כמו דנה זרמון, ריי שגב, קארין ושירן סנדל. "לצערי הרב, כיום אין נשפים להתלבש אליהם, ואני רוצה לתת ללקוחה שלי תחושה מיוחדת. שהיא נסיכה. לא כקלישאה, אלא כאמת", היא אומרת ושולפת מהקולבים בסטודיו הביתי שלה ברמת גן שמלת מקסי עם פפיון קדמי רחב, מעיל עשוי רצועות קצרות של משי סאטן בוורוד פודרה ויוצר תנועה על הגוף, וחולצת אורגנזה שקופה בצבע שנהב, שהיא לובשת מעל חולצת בסיס בצבע גוף עם חצאית משובצת מזארה.

           

          דנה זרמון בשמלה של המותג
            דנה זרמון בשמלה של המותג

             

            לדבריה, על אף שהיא מגיעה מתוך המגזר הדתי, היא אינה בהכרח מעצבת לנשות המגזר. "אני מזמינה אליי את כולן. יש גם דברים חשופים וקצרים", היא מבהירה, "גם כשאני מעצבת חשוף, אני חושבת איך ליצור את זה בצורה מתוחכמת ולאו דווקא עם מחשופים גדולים, אלא לשחק עם טקסטורות שקופות במראה שכבות. זו הקולקציה הראשונה שלי ובחרתי לעצב ולהציג בה את התשוקות שלי כמעצבת. יש בה בעיקר דברים מיוחדים, 'וואן פיס' שלא תראה בעוד מקום. בגלל הייחוד, באופן אוטומטי זה מוגדר כבגדי ערב, אבל יש מספר פריטים בקולקציה שאפשר לשלב ביום יום. תלוי בפרסונה".

             

            "אנשים מחפשים היום דברים אותנטיים ופחות טרנדיים" (צילום: רותם לבל)
              "אנשים מחפשים היום דברים אותנטיים ופחות טרנדיים"(צילום: רותם לבל)

               

              למרות שהיא מתארת את המותג שלה כ"הוט קוטור" בשל התפירה האישית שהיא עושה ללקוחות, התואר הוט קוטור (ובעברית: תפירה עילית) הוא כבוד לו זוכים בתי אופנה מעטים שקיבלו אסמכתא לכך מהפדרציה לאופנה בפריז. כל היתר, כולל לא מעט מעצבי שמלות כלה וערב מקומיים, מתהדרים בנוצות סינתטיות. זילברשטיין יודעת זאת, אך נראה כי היא מאמינה כי המונח הוט קוטור ודאי יוסיף לה יוקרה. אם לא בתקשורת – אז אצל לקוחותיה, שישלמו על פריטי הלבוש שלה בין 990 ל-5,000 שקל. לדבריה, כולם מיוצרים בישראל ומגיעים בטווח מידות של S-L. נכון לעכשיו, המוצרים נמכרים בסטודיו שבביתה ברמת גן. בעתיד הקרוב היא צפויה להשיק אתר סחר אונליין בו תמכור את עיצוביה.

               

              תעשיית האופנה נמצאת היום במשבר עמוק. חנויות נסגרות, מעצבים קורסים. זה הרתיע אותך מלפתוח עסק?

              "זה לא היה שיקול. עולם האופנה במשבר, אך עם זאת, אני מאמינה שצריך להגשים את החלומות שלך. אם אתה מביא משהו מיוחד ועומד מאחורי מה שאתה עושה – יש לזה מקום. אנשים מחפשים היום דברים אותנטיים ופחות טרנדיים".

               

              "באופן אוטומטי זה מוגדר כבגדי ערב, אבל יש מספר פריטים בקולקציה שאפשר לשלב ביום יום. תלוי בפרסונה" (צילום: רותם לבל)
                "באופן אוטומטי זה מוגדר כבגדי ערב, אבל יש מספר פריטים בקולקציה שאפשר לשלב ביום יום. תלוי בפרסונה"(צילום: רותם לבל)

                 

                עד כמה אביך מעורב בעסק?

                "אבא שלי מאוד תומך בי, ומעורב בכל אספקט בחיי מילדות. זכיתי בו".

                 

                וכשבאת ואמרת לו, 'אבא, אני רוצה להקים עסק'. הוא נתן לך טיפים עסקיים?

                "הוא שם בשבילי למה שאני צריכה. אבל הוא אדם פרטי ואני לא רוצה לדבר עליו".

                 

                עד כמה הוא מושקע בעסק?

                "אני לא רוצה להיכנס לפרטים האלה. אני יכולה לומר שהמשפחה מאוד תומכת בי".

                 

                הוא היה חלק מההחלטה לקרוא למותג רוז?

                "זאת היתה החלטה שלי. שיתפתי אותו בזה. הוא איש הסוד שלי והתרגש מאוד מהמחווה".

                 

                   

                  ואיך הפכה רומי ספקטור לבעלת מותג אופנה?

                  רומי ספקטור: "אם את מתלבשת יפה רק בפריטי יוקרה, את בבעיה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: עדי סגל)
                  רומי ספקטור: "אם את מתלבשת יפה רק בפריטי יוקרה, את בבעיה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: עדי סגל)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד