מה רוצות נשים במידה 50+ ממותגי האופנה? "בגד יכול לשנות חיים"

קבוצת הפייסבוק "אופנה מלאה ישראל" יצאה לתת קול לקבוצה מודרת גם בתחום המידות הגדולות: "שמנות ושמנים הולכים ומתרבים, על אף טרור הרזון והדיאטות"

איתי יעקב

|

14.11.19 | 08:58

צפו: נשים במידה 50 ומעלה עונות לשאלה "מה הייתן רוצות לומר לחברות האופנה בישראל?"
שוות מתלבשות
"המטרה אינה לעודד השמנה – המטרה היא לקבל את המציאות, לעודד קבלה עצמית ודימוי גוף חיובי, ולתת לנשים להרגיש טוב בגופן" (צילום: שוות מתלבשות)
"המטרה אינה לעודד השמנה – המטרה היא לקבל את המציאות, לעודד קבלה עצמית ודימוי גוף חיובי, ולתת לנשים להרגיש טוב בגופן" (צילום: שוות מתלבשות)

"אני יודעת שאתם רגילים לראות אותי לובשת שחור", "אני רוצה לראות גם אישה במידה שלי בפרסומת באיילון", "אני רוצה להיות בפרונט" וציטוטים נוספים שנמצאים על קו התפר בין הצהרות מעצימות להאשמות נגד מותגי האופנה – עומדים במרכז סרטון חדש שיזמו מעצבת האופנה רוני כהן מהמותג קווין סייז ונעמה פרבר, מפיקת אירועי האופנה "שוות מתלבשות" (שיתקיימו גם בסוף השבוע ב"קדם", בארות יצחק. שעות הפעילות: חמישי 22:00-12:00, שישי 15:00-9:00).

 

בשיחה עם Xnet מספרת כהן כי הציטוטים המופיעים בסרטון נאספו מנשים במידות 50 ומעלה אשר השיבו לשאלה "מה הייתן רוצות לומר לחברות האופנה בישראל?" בקבוצת הפייסבוק "אופנה מלאה ישראל" שמנהלת פרבר. "אותן נשים אומרות לחברות האופנה שהן רוצות להיות שוות לנשים במידות רגילות", אומרת כהן, "הן רוצות ז'קט עור או ז'קט ג'ינס עם קרעים כמו שיש לאחרות, רוצות להיכנס לזארה ולצאת משם עם בגדים".

 

רעות אינדפורקר. "לאחרונה שמענו מלקוחות במידה 50 ומעלה שההיצע עבורן בחנויות פוחת, גם אצל מעצבות ייעודיות" (צילום: שוות מתלבשות)
    רעות אינדפורקר. "לאחרונה שמענו מלקוחות במידה 50 ומעלה שההיצע עבורן בחנויות פוחת, גם אצל מעצבות ייעודיות"(צילום: שוות מתלבשות)

     

    "אני שווה כמוך" היא פעילות נוספת שמייצרות השתיים בשנה החולפת במטרה לעודד שיח פתוח על מידות גדולות ולהעלות את המודעות והנראות של מידות שלא נעצרות ב-42, או חלילה ב-36. לסרטון גויסו שלוש נשים במידות 50 ומעלה: מיה גורין רוחקין, 37, עורכת וידאו שגם ערכה את הסרטון; רעות אינדפורקר, 37, מעצבת אופנה בעלת מותג עצמאי הנושא את שמה; ופרבר, 43. הפעם על הכוונת, המידות המושתקות: 50 ומעלה, שכמעט אינן באות לידי ביטוי ברשתות האופנה למידות גדולות ואצל המעצבות בז'אנר. אם תרצו, מדובר בתת-קבוצה המודרת בתוך קבוצה מופלית לרעה, ובמילים אחרות, נשים שחוות דיכוי כפול.

     

    "לאחרונה שמענו מלקוחות במידה 50 ומעלה שההיצע עבורן בחנויות פוחת, גם אצל מעצבות ייעודיות. הן יכולות למצוא אולי שמלה אחת, שני פריטים מקסימום", טוענת כהן, "לקוחות במידה 50 ומעלה הן אומנם נתח קטן גם בשוק הפלאס סייז, והסיכוי שאישה במידה 54 תמצא בגדים ראויים קטן, אך גם להן מגיעים בגדים".

     

    מיה גורין רוחקין. "עברנו כברת דרך משמעותית, ונכון שרואים בתקשורת ובפריים טיים נשים במידות 46 ו-48 ופרזנטוריות כמו שמחה גואטה, אבל זה עדיין מאוד אזוטרי" (צילום: שוות מתלבשות)
      מיה גורין רוחקין. "עברנו כברת דרך משמעותית, ונכון שרואים בתקשורת ובפריים טיים נשים במידות 46 ו-48 ופרזנטוריות כמו שמחה גואטה, אבל זה עדיין מאוד אזוטרי"(צילום: שוות מתלבשות)

       

      למה זה קורה?

      "דירוג מידות מעל מידה 50 הוא מורכב יותר, והצד הכלכלי משחק פה תפקיד, אז מעצבות משקיעות פחות במידות אלה. בנוסף, לנשים במידה 50 ומעלה אין מספיק חשיפה. הן לא רגילות לראות נשים במידה שלהן בקדמת הבמה ואין להן מודל לחיקוי, אז הן מסתפקות בטייטס וחולצה גדולה. אני מאמינה שבגד יכול לשנות חיים וחשוב לתת להן מענה".

       

      כשאת אומרת שאין מודל לחיקוי, את מחזירה את מהפכת המידות גדולות חמש שנים אחורה. יש מודעות, שיח בתקשורת, מעצבות ייעודיות, ירידי אופנה, תצוגות בשבוע האופנה, פרזנטוריות, משתתפות בריאליטי כמו שמחה גואטה ולירז אסייג. אי אפשר ליצור מודל לחיקוי פרטני עבור כל מידה.

      "זה נכון חלקית. עברנו כברת דרך משמעותית, ונכון שרואים בתקשורת ובפריים טיים נשים במידות 46 ו-48 ופרזנטוריות כמו שמחה גואטה, אבל זה עדיין מאוד אזוטרי. עובדה שחברות כמו תמנון או הודיס, שמייצרות למידות גדולות, בוחרות לא לפרסם דוגמניות במידות כאלה ומדירות נשים במידות גדולות. וגם יש גבול מסוים: לא חצינו את מידה 50".

       

      אז עכשיו הבון טון הוא מידה 50? כמה פרנזטוריות יכולות להוביל במידה כזו?

      "יש משהו מקטין בלהגיד שאפשר לקחת רק מפורסמת לפרסם בגדים".

       

      נעמה פרבר. "המטרה היא לא לעודד השמנת יתר במידות גדולות וגם לא מידות קיצוניות שיעודדו אנורקסיה. אני חושבת שכשמידה 42 היא המידה הממוצעת בישראל, אין סיבה שלא יהיה מענה לנשים בטווח מידות שבין 34 ל-54" (צילום: שוות מתלבשות)
        נעמה פרבר. "המטרה היא לא לעודד השמנת יתר במידות גדולות וגם לא מידות קיצוניות שיעודדו אנורקסיה. אני חושבת שכשמידה 42 היא המידה הממוצעת בישראל, אין סיבה שלא יהיה מענה לנשים בטווח מידות שבין 34 ל-54"(צילום: שוות מתלבשות)

         

        ובכל זאת, נניח שקסטרו או גולף יצאו עכשיו עם קו למידות 50 ומעלה. איזו פרזנטורית מפורסמת תציעי להם?

        "יש את אמירה בוזגלו, מרסל מוסרי, עירית קפלן. לא חסר".

         

        יבואו נשים במידה 60 ויגידו שגם הן רוצות ייצוג, ומנגד דוגמניות במידה קטנטנה ירצו להופיע על שלטי חוצות באיילון, ויתחיל מחול שדים בין מעודדי השמנת יתר למעודדי אנורקסיה. איפה עובר הגבול מבחינתך?

        "אני לא בטוחה שיש גבול ברור. המטרה היא לא לעודד השמנת יתר במידות גדולות וגם לא מידות קיצוניות שיעודדו אנורקסיה. אני חושבת שכשמידה 42 היא המידה הממוצעת בישראל, אין סיבה שלא יהיה מענה לנשים בטווח מידות שבין 34 ל-54. שמנות ושמנים הולכים ומתרבים בעולם, על אף טרור הרזון ותעשיית הדיאטות. המטרה אינה לעודד השמנה – המטרה היא לקבל את המציאות, לעודד קבלה עצמית ודימוי גוף חיובי, ולתת לנשים להרגיש טוב בגופן".

         

         

          ומה חושבת המעצבת הצעירה רתם לויתן על תחום הפלאס סייז?

          רתם לויתן, 27: 'הייתי ילדה-סופגנייה, וגם היום יש מה לתפוס – תודה לאל'. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: עדי סגל)
          רתם לויתן, 27: 'הייתי ילדה-סופגנייה, וגם היום יש מה לתפוס – תודה לאל'. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: עדי סגל)

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד