חדש על הקולב: מה חשבנו על קולקציות הקיץ בחנויות האופנה

המותג הישראלי צוקר משקיע במשלוח מהיר ומחירים נגישים, ב-LEE חוגגים יום הולדת 130 וחוזרים לשנות ה-80, והרשתות פקטורי 54 ואמור מרחיבות את התמהיל היוקרתי

איתי יעקב

|

17.06.19 | 08:58

פקטורי 54. משמות נגישים יותר כמו ליווי'ס ופולו ראלף לורן, ועד מותגי יוקרה כמו ורסאצ'ה וז'יבנשי
פקטורי 54. משמות נגישים יותר כמו ליווי'ס ופולו ראלף לורן, ועד מותגי יוקרה כמו ורסאצ'ה וז'יבנשי
צוקר. מלתחה יומיומית מעודכנת לנשים שמג'נגלות בין המשרד לבית, בין תפקידים ניהוליים לבין הצורך לרוץ בנוחות אחר הילדים בגינה (צילום: דור שרון)
צוקר. מלתחה יומיומית מעודכנת לנשים שמג'נגלות בין המשרד לבית, בין תפקידים ניהוליים לבין הצורך לרוץ בנוחות אחר הילדים בגינה (צילום: דור שרון)

צוקר

 

"עד שש שעות משלוח בגוש דן עם שליח עד הבית", מצהירה המעצבת עינב צוקר על מדיניות המשלוח של המותג Zucker, אותו הקימה לפני כחמש שנים יחד עם שותפים נוספים, מהם נותרו פעילות היא ואחותה הצעירה הדס. המותג שנמכר דרך אתר האינטרנט ובאירועי מכירה מיוחדים, עומד ביעדים העיצוביים שעליהם הכריז בתחילת דרכו: יצירת "פריטי חובה" המרכיבים מלתחה יומיומית מעודכנת לנשים שמג'נגלות בין המשרד לבית, בין תפקידים ניהוליים לבין הצורך לרוץ בנוחות אחר הילדים בגינה.

 

כשצוקר אומרת שהמשלוח מגיע תוך שש שעות מרגע ההזמנה (ועד יום עסקים אחד לשאר חלקי הארץ), היא מאותתת כי שופינג הינה פעולה זמינה ומהירה עבור לקוחות המותג, המאפשרת להן לרכוש בגדים בלחיצת כפתור – או להזמין, למדוד ולהחזיר אם הן לא אוהבות את הבגד בתשלום של אחוז אחד – בלי לבזבז זמן על יציאה מהבית, חניה, והתלבטות מול המראה.

 

צוקר. הקולקציה החדשה היא אחת הגדולות של המותג, שהעונה בחר גם לחרוג ממנהגו ולהתפרע עם פלטת הצבעים (צילום: דור שרון)
    צוקר. הקולקציה החדשה היא אחת הגדולות של המותג, שהעונה בחר גם לחרוג ממנהגו ולהתפרע עם פלטת הצבעים(צילום: דור שרון)

     

    הקולקציה החדשה, שמצולמת על הפרזנטורית החדשה, השחקנית עומר גולדמן, היא אחת הגדולות של המותג, שהעונה בחר גם לחרוג ממנהגו ולהתפרע עם פלטת הצבעים. טווח המחירים נגיש: הפריט היקר ביותר, שמלת ערב, עולה 690 שקל – מה שמתאפשר בזכות מכירה מקוונת וייצור בסין וטורקיה. הקולקציה, Closet Of Curiosity שמה, מגישה פריטי לבוש בסגנון קז'ואל עם נגיעות ספורטיביות, כמו חולצה ללא שרוולים בכחול ולבן, שמזכירה אימוניות משנות ה-80, מכנסונים כחולים עם פס צידי שנראים כאילו נשלפו מחדרי הלבשה של קבוצת כדורסל, או רצועות ספורט רחבות המחוברות לגופיות סקסיות או לשמלת טוניקה כחולה.

     

    לצד זה שומרים בצוקר על יצירת פריטים יומיומיים עם "טוויסט" עיצובי, כאלה שישדרגו את המלתחה הקיימת, כמו מכנסי ג'ינס שחורים נעימים למגע בגזרה ישרה העשויים כותנה וטנסל, חולצת משי בצבע כסף עם שרוולי ג'רסי לבנים, כותונת לבנה מפוליאסטר וראיון עם רוכסן שחור נסתר היוצא מקו הצווארון, ושמלת כתפיות סקסית בשלושה צבעים: כחול, אדום ולבן, שהזכירה לנו את "שמלת שפרה" המפורסמת, ע"ש השמלה שלבשה יוצאת "האח הגדול" שפרה קורנפלד בעיצובה של ענבל רביב מ-2008. לצד אלה תוכלו למצוא מכנסי ג'ינס עם רקמה אדומה של הכיתוב everyday excellence, המסתתרת באמרה של המכנסיים, וחולצת טי כחולה עם רוכסן חשוף בגב.

     

    מחירים: חולצות, 390-190 שקל; מכנסיים, 590-390 שקל; שמלות, 650-590 שקל; ז'קטים, 690 שקל.

    להשיג באתר המותג . ניתן להגיע למדידה מוקדמת בסטודיו בצהלה בתיאום מראש.

     

    מה קנינו בצוקר?

    גופייה בכחול ולבן, 290 שקל | שמלה בשלושה צבעים, 620 שקל | שמלה ספורטיבית, 590 שקל  (צילום: ולרי בלקינד)
      גופייה בכחול ולבן, 290 שקל | שמלה בשלושה צבעים, 620 שקל | שמלה ספורטיבית, 590 שקל (צילום: ולרי בלקינד)

       

       

      LEE

       

      חברת הג'ינס האמריקאית LEE חוגגת השנה 130 להיווסדה. בין יתר אירועי החגיגות, בחרו במותג לתעד את קולקציית אביב-קיץ 2019 בקמפיין מיוחד שיצר צלם אופנת הרחוב האגדי ג'אמל שאבאז, מי שניסח בצילומיו את הסטייל של סצנת ההיפ הופ בניו יורק בתחילת שנות ה-80. שאבאז צילם את הקולקציה בשכונות וברחובות המקוריים שבהם תיעד את צעירי ההיפ הופ באותם ימים. התוצאה היא אוסף תצלומים נוסטלגי התומך גם בקולקציה עצמה, שעוצבה בהשראת התקופה וחלקה מורכב מרפליקות לדגמים איקונים מאותו עשור.

       

      LEE. אופנת רחוב עד הסוף (צילום: ג'ון קוץ', ג'אמל שאבאז)
        LEE. אופנת רחוב עד הסוף(צילום: ג'ון קוץ', ג'אמל שאבאז)

         

        בניגוד לעונות קודמות, נראה כי מעצבי המותג נאבקים הקיץ על כל לקוח, מה שבא לידי ביטוי גם באימוץ טרנדים מובילים של אופנת רחוב עכשווית והתאמתה לערכי המותג. לפעמים זה מצליח, כמו במקרה של ז'קט ריידר האיקוני של המותג שמגיע עם הדפס ורקמה צבעונית בגב – מהטרנדים שאי אפשר להימלט מהם העונה; לפעמים פחות, כמו מעיל רוח דקיק בצבעי כתום-אדום עם הכיתוב Lee Jeans, שנראה כמו פריט לבוש שנקלע לקולקציה במקרה.

         

        הפריטים המוצלחים בקולקציה הם אלה שמביאים את הדי.אן.איי הברור של המותג, כמו אוברול ג'ינס לבן ארוך לנשים, חולצות טי בדוגמאות פסים דקות לשני המינים, ושמלת קופרו כחולה עם רקמת לוגו קטנה, שמצליחה לשמור על מראה נשי וספורטיבי בו זמנית. בגזרת מכנסי הג'ינס כדאי למדוד את דגם "סקרלט היי" לנשים, מכנסיים בגזרה גבוהה בדוגמת פסים לאורך, ודגם "קרפנטר" בגזרת באגי רחבה. אם כבר אייטיז, אז ללכת על כל הקופה.

         

        מחירים: גופיות וחולצות, 579-89 שקל; מכנסיים ואוברולים, 649-279 שקל; ז'קטים, 579-499 שקל; שמלות וחצאיות, 459-229 שקל.

        פרטים על מיקומי חנויות בטל' 03-9155123.

         

        מה קנינו ב-LEE?

        מכנסי פסים מתרחבים, 449 שקל | חולצת פסים, 299 שקל | ז'קט ריידר, 579 שקל  (צילום: עופר בארי)
          מכנסי פסים מתרחבים, 449 שקל | חולצת פסים, 299 שקל | ז'קט ריידר, 579 שקל (צילום: עופר בארי)

           

           

          פקטורי 54 x אמור

           

          לפני כשנה הכריזה רשת פקטורי 54 על רכישת הפעילות של רשת הבוטיקים אמור, שסניפה בכיכר המדינה בתל אביב הוא מפגן כוח של מותגי יוקרה בינלאומיים. עד לאחרונה שמרו שתי הרשתות על הפרדה מוחלטת בין רשימת המותגים ואופיים, אולם בענף האופנה המקומי המתינו לראות מה יוליד המיזוג בין השניים. העונה זה קרה. בחנויות פקטורי 54 ניתן למצוא העונה מותגים שעד כה נמכרו בחנויות אמור, ביניהם סן לורן, ז'יבנשי ודולצ'ה & גבאנה; מאידך, מותגים כמו ויקטוריה בקהאם עשו את דרכם לאמור.

           

          לדברי יפעת אירני, מבעלי קבוצת אירני המחזיקה בשתי הרשתות, החלטה זו נועדה כדי לייצר תמהיל גדול ברשת פקטורי 54, שכיום מאפשר ללקוחותיו טווח מותגים רחב: משמות נגישים יותר כמו ליווי'ס ופולו ראלף לורן, ועד מותגי יוקרה כמו ורסאצ'ה וז'יבנשי. כך, לדוגמה, תוכלו למצוא על הקולב חולצת טי לגברים של פולו ראלף לורן ב-250 שקל לצד חולצת טי לנשים של ז'יבנשי ב-1,750 שקל. בחנות הדגל של המותג בקניון רמת אביב תוכלו למצוא גם את קולקציית הנשים והגברים החדשה של ריקרדו טישי לברברי ואת מותג אופנת הרחוב הלוהט הרון פרסטון לגברים.

           

          פקטורי 54 x אמור. הפכו בשנים האחרונות למוקדי עלייה לרגל בכל הקשור לאופנת יוקרה בינלאומית (צילום: Amor Fendi bag and top ph pr, Amor Isabel Marant ph pr)
            פקטורי 54 x אמור. הפכו בשנים האחרונות למוקדי עלייה לרגל בכל הקשור לאופנת יוקרה בינלאומית(צילום: Amor Fendi bag and top ph pr, Amor Isabel Marant ph pr)

             

            ההבדל המרכזי, מסבירה אירני, הוא בקניינות הנעשית לכל חנות ורשת. מהתבוננות על הקולבים, אפשר להגדיר את פקטורי 54 כתחנה למי שמחפשים אופנה בסגנון נגיש יותר, צעיר ומשופשף, בעוד אצל אמור תוכלו למצוא את הפריטים היוקרתיים יותר, כמו תיקי הערב של סן לורן וז'יבנשי או אוסף השמלות המרהיב של דולצ'ה & גבאנה, הכולל את שמלות התחרה הלבנות, ותיקי הלבבות היפים של המותג. לדברי בעלות רשת אמור, דנה אונגר דיין ומירי חבס, שעדיין עושות את הקניינות (בסיועו של הארט דירקטור של הקבוצה סיימון אלמלם), פרשת הגזענות שבה הואשמו דולצ'ה & גבאנה בסין לא הקרינה על המכירות בישראל.

             

            הרשתות פקטורי 54 ואמור הפכו בשנים האחרונות למוקדי עלייה לרגל בכל הקשור לאופנת יוקרה בינלאומית. ייתכן מאוד כי המיזוג בין המותגים והבגדים יוצר מגוון רחב יותר של אפשרויות, אולם מבחינה מיתוגית של כל רשת בנפרד, מלבד התפישה כי מדובר בבוטיקים יוקרתיים עם תג מחיר גבוה, דרושים עדיין דיוק וחידוד של ההבדלים ביניהן, רשימת המותגים והמצאי בחנויות.

             

            מחירים: רשת פקטורי 54, 6,990-199 שקל; אמור, 20,990-749 שקל.

            להשיג בסניפי פקטורי 54 ואמור.

             

            מה קנינו בפקטורי 54 ואמור?

            בגד ים של פנדי באמור, 1,990 שקל | תיק של ברברי בפקטורי 54, 3,550 שקל | מגפיים של בלנסיאגה בפקטורי 54, 3,990 שקל | שמלה של לואווה בפקטורי 54, 4,690 שקל
              בגד ים של פנדי באמור, 1,990 שקל | תיק של ברברי בפקטורי 54, 3,550 שקל | מגפיים של בלנסיאגה בפקטורי 54, 3,990 שקל | שמלה של לואווה בפקטורי 54, 4,690 שקל

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד