ג'סיקה אלבה: The Honest Company
מה הוא מציע: מחיתולים, מגבונים וטמפונים אורגניים, ועד לתכשירי הגנה מהשמש, תכשירי טיפוח ולאחרונה גם תכשירי איפור. המוצרים מוגדרים לא רעילים, ידידותיים לסביבה וללא מרכיבים מזיקים.
איך הולך: המותג חווה עליות ומורדות מאז הקמתו בשנת 2012. כשלקוחות התלוננו שקרם ההגנה לא עושה את עבודתו, מוצרים נאספו ב"ריקול", והיו גם תביעות על הטעיה ברשימת המרכיבים. עם זאת, שווי החברה בשיאה נאמד ב־1.7 מיליארד דולר, וגם אחרי כל המשברים ירד רק מעט מתחת למיליארד. שזה הרבה.
המוצר הכי מדובר: Everything Primer, פריימר לחותי שמקנה לעור גימור טבעי וזוהר (וגם זכה בפרס המוצר המצטיין מטעם מגזין "אלור" בשנת 2015). מחירו הרשמי הוא 27 דולר.
כמה עולה ואיפה משיגים: מאתר החברה לא שולחים מוצרים לישראל, ולכן אפשר להזמין אותם דרך אתרים מתווכים, כמו ebay ודומיו. מחירים לדוגמה: קרם עיניים, 28 דולר, מסקרה, 22 דולר, שפתון, 18 דולר.
ציטוט מכונן: "ייסדתי את החברה כי רציתי מוצרים בטוחים ואפקטיביים שמספקים תוצאות. אחרי הכל, את לא צריכה לבחור בין מה שעובד למה שטוב בשבילך" (ג'סיקה אלבה, מתוך אתר החברה).
מירנדה קר: Kora Organics
מה במותג: מוצרי טיפוח אורגניים לפנים ולגוף. התכשירים מוגדרים צמחוניים, נקיים מסולפטים, פרבנים וחומרי בישום מלאכותיים, וכן מחויבים לסחר הוגן.
איך הולך: מצוין! החברה הוקמה ב־2009 באוסטרליה, ארץ הולדתה של קר. מוצריה נמכרים בין השאר ברשת "ספורה", ובשנה שעברה נכנסו למאות חנויות של הרשת בארצות־הברית. עד סוף השנה הנוכחית, כך דיווחה החברה, מוצרי המותג יימכרו ב־25 מדינות וביותר מ־2,500 חנויות.
המוצר הכי מדובר: Step System 3, מארז המכיל קרם ניקוי, תרסיס מאזן ותכשיר לחות לעור יבש, שמן/מעורב או רגיש. מחיר המארז 125 דולר אוסטרלי (כ־380 שקל).
כמה עולה ואיפה משיגים: אפשר להזמין את המוצרים לישראל דרך אתר החברה, המשלוח חינם בהזמנה של יותר מ־400 דולר אוסטרלי. מחירים לדוגמה: קרם יום עם גוון, 60 דולר, באלם לשפתיים, 20 דולר, קרם עיניים, 55 דולר.
ציטוט מכונן: "כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמך את צריכה לטפל בעצמך הכי טוב שאת יכולה" (מירנדה קר, מתוך ריאיון למגזין האונליין Get The Gloss).
דרו בארימור: Flower
מה במותג: בישום, איפור, תיקי איפור ואביזרי איפור (בעיקר מברשות), השואפים להציע איכות גבוהה במחירים נגישים. המותג מוגדר Cruelty-Free – כלומר, תהליך הייצור אינו הורג או פוגע בבעלי חיים.
איך הולך: מאז הקמת המותג בשנת 2012 זכו המוצרים לביקורות טובות ממשפיענים, והחברה במגמת צמיחה. בשנים הראשונות נמכרו המוצרים ברשת "וולמארט" ובאתר החברה, ובחודש פברואר האחרון עלו מדרגה ונכנסו לרשת Ulta Beauty הכוללת 500 סניפים בארצות־הברית.
המוצר הכי מדובר: מסכות־יריעה המציעות כמה תועלות במוצר אחד (במחיר ידידותי של 4 דולר ליחידה).
כמה עולה ואיפה משיגים: המוצרים נמכרים רשמית בארצות־הברית בלבד, וגם אותם אפשר להשיג דרך אתרים דוגמת ebay. מחירים לדוגמה: מייק־אפ, 14 דולר, פריימר, 13 דולר, מברשת למייק־אפ, 12 דולר.
ציטוט מכונן: "אני חושבת שיש צורך במסרים חיוביים שיגרמו לנשים להרגיש מועצמות, כך שהן לא ירגישו צורך להעמיד פנים שהן מישהו אחר. היי הגרסה הכי טובה של עצמך, מי שאת מבפנים. רמות האושר שלך והחיוך שלך חשובים יותר מכל שפתון" (דרו בארימור, מתוך ריאיון למגזין Business Insider).
אימאן: Iman Cosmetics
מה במותג: תכשירי איפור וטיפוח שנרקחו כדי לענות על הצורך המדויק של נשים כהות עור.
איך הולך: לא רע. המותג הוקם בשנת 1994, ולמרות מותגים מתחרים שקמו לו מאז, הוא מצליח לשמור על הכנסות של כחמישה מיליון דולר בשנה.
המוצר הכי מדובר: בי־בי קרם בגוונים כהים, שלמרות המודעות הגוברת לצורכי העור הכהה – קשה עדיין למצוא לו מתחרים בשוק.
כמה עולה ואיפה משיגים: משיגים רק בחו"ל או דרך אתרים מתווכים. מחירים לדוגמה: מייק־אפ סטיק, 14 דולר, בי־בי קרם, 13.50 דולר, עיפרון עיניים, 10 דולר.
ציטוט מכונן: "כשדגמנתי בפעם הראשונה בשנת 1975 ביחד עם דוגמניות לבנות, המאפר שאל אותי אם הבאתי את המייק־אפ שלי. לא הבנתי על מה הוא מדבר, לא ידעתי בכלל מה זה מייק־אפ. אמרתי 'לא', והוא ערבב משהו ומרח על הפנים שלי, וכשראיתי את התוצאה קיוויתי שהמצלמה תתקן את הגוון. ביום הזה החלטתי שאני אצור מייק־אפ לעצמי, כך שאף אחד לא יתפוס אותי לא מוכנה. ברגע ההוא נשתל אצלי הזרע הראשון שממנו צמח המותג" (אימאן, מתוך סרטון באתר החברה).
אווה מנדז: Circa Beauty
מה במותג: תכשירי איפור איכותיים במחירים נמוכים. איך זה אפשרי? החברה היצרנית Maesa נוהגת לשדך בין מותגים ובין שגרירים מפורסמים (כמו מנדז עצמה). בזכות כוחו השיווקי של הסלב היא חוסכת כסף על פרסום ויחסי ציבור ומשקיעה יותר במוצרים עצמם.
איך הולך: ממש טוב. מוצרי המותג נמכרים ב־3,000 חנויות של הרשתות "וולגרינס" ו"דוויין ריד" ברחבי ארצות־הברית ובחנויות האונליין Walgreens.com ו־Drugstore.com.
המוצר הכי מדובר: Illuminating Concealer, קונסילר הארה (12 דולר) שמנדז העידה שהוא "הכל בשבילה" מאז שנולדה בתה הקטנה אזמרלדה.
כמה עולה ואיפה משיגים: כאמור, המוצרים נמכרים ברשתות ברחבי ארצות־הברית, וטווח המחירים הוא 15-7 דולר.
ציטוט מכונן: "בילדותי לא היה יוטיוב ולא היה לי ממי ללמוד איך להתאפר. כשקצת גדלתי, נהגתי לצפות בסרטים משנות ה־60 וללמוד מהם. תמיד נמשכתי לסגנון האיפור הזה. עד היום אני נוהגת לעשות 'פאוז' בסרטים, להסתכל וללמוד איך איפרו את הדמות" (אווה מנדז, מתוך ריאיון למגזין האונליין Byrdie).
ומהם העסקים הצדדיים של הכוכבות הבאות? לחצו וגלו