נפילת הפוש אפ: ירידה תלולה במכירות החזייה הסקסית

אחרי הצניחה של נעלי העקב, מדווחות חברות כמו ויקטוריה'ס סיקרט על ירידה של 45 אחוז במכירות החזייה המרימה. מה עומד מאחורי הבעיטה של נשים במודל היופי?

איתי יעקב

|

04.04.18 | 12:25

בין המותגים שדיווחו על ירידה במכירות הפוש אפ: חברת הלנז'רי הנודעת ויקטוריה'ס סיקרט (צילום: AP)
בין המותגים שדיווחו על ירידה במכירות הפוש אפ: חברת הלנז'רי הנודעת ויקטוריה'ס סיקרט (צילום: AP)
פריט מדכא נשים? מירנדה קר וחזיית פוש אפ (צילום: Michael Loccisano/GettyImages IL)
פריט מדכא נשים? מירנדה קר וחזיית פוש אפ (צילום: Michael Loccisano/GettyImages IL)

לאחר שבחודש שעבר דווח על ירידה של 12 אחוז במכירות של נעלי עקב, בהשוואה ל-2017, הודיעה השבוע חברת המחקר אדיטד, הבוחנת התנהגות קמעונאית, על ירידה של 45 אחוז במכירות של חזיות פוש אפ במחצית השנייה של 2017 בארצות הברית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש כבר מי שתולים את הסיבה לכך בקמפיין METOO#, שיצא לדרך במטרה לעשות ניקוי אורוות בנושאי הטרדות ותקיפות מיניות, ונראה כי הוא משפיע גם על המכירות של פריטי לבוש הנתפסים בעיני פמיניסטיות מסוימות כ"מדכאי נשים".

 

האם בעקבות השיח העכשווי בתקשורת, יצא האוויר מחזיית הפוש אפ הסקסית שעלתה לגדולה ב-1994 עם המותג וונדרברה?
    האם בעקבות השיח העכשווי בתקשורת, יצא האוויר מחזיית הפוש אפ הסקסית שעלתה לגדולה ב-1994 עם המותג וונדרברה?

     

    האם בעקבות השיח העכשווי בתקשורת, יצא האוויר מחזיית הפוש אפ הסקסית שעלתה לגדולה ב-1994 עם המותג וונדרברה, והקמפיין המיתולוגי בכיכובה של דוגמנית העל אווה הרציגובה? על פי הנתונים שפורסמו, בין המותגים שדיווחו על ירידה במכירות הפוש אפ היתה חברת הלנז'רי הנודעת ויקטוריה'ס סיקרט, שעה שאצל קמעונאיות אופנה כמו מאדוול ואורבן אאוטפיטרס - המציעות דגמים פשוטים יותר, סקסיים פחות, וברובם, גם לא מרופדים – נרשמה דווקא עלייה במכירות.

     

    על פי המחקר החדש, "הקמעונאים מתרחקים היום ממסרים מסורתיים של מיניות מופרזת". שלומית מלכה בקמפיין של אינטימיסימי
      על פי המחקר החדש, "הקמעונאים מתרחקים היום ממסרים מסורתיים של מיניות מופרזת". שלומית מלכה בקמפיין של אינטימיסימי

       

      "יש היום יותר התמקדות סביב הצבת מודל גוף חיובי", הסבירה קייטי סמית', מנהלת השיווק של אדיטד, וציינה כי השינוי נולד מתוך הצורך של הלקוחות, כפי שעולה ממחקר של קהילות מקוונות ברשתות החברתיות. לדבריה, השינוי במודלים הוביל למהלכים השיווקים והפרסומיים של חברות כמו aerie מבית אמריקן איגל, שבשנים האחרונות מצהירה כי היא מציגה במודעות הפרסום נשים אמיתיות, או דוגמניות שלא עברו הצרת היקפים או ריטוש בתוכנת פוטושופ. "הקמעונאים מתרחקים היום ממסרים מסורתיים של מיניות מופרזת", המשיכה סמית'. "מותגים כמו aerie הצליחו לנווט את עצמם למקום חיובי, כיוון שהם בחרו להציב מודל גוף בריא".

       

      האם היום מעדיפים נשים אמיתיות גם בקמפיינים של הלבשה תחתונה? (צילום: AP)
        האם היום מעדיפים נשים אמיתיות גם בקמפיינים של הלבשה תחתונה?(צילום: AP)

         

        עוד מוקדם להמר אם קמפיין metoo# הרג גם את הסקסיות בחדר המיטות, אבל על פי הנתונים המוצגים כעת, הוא בהחלט משפיע על יחסן של נשים כלפי עצמן, ומקדמת שינוי תפיסתי בכל הנוגע לבגדי ההלבשה התחתונה שהן רוכשות.

         

        ______________________________________________________

         

        ומי יעצב את השמלה של נטע ברזילי לאירוויזיון?

        השמלה לנטע ברזילי באירוויזיון: 5 מעצבים משוכנעים שהם הנבחרים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ערן ישראלי)
        השמלה לנטע ברזילי באירוויזיון: 5 מעצבים משוכנעים שהם הנבחרים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ערן ישראלי)

         

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד