איפור עממי ונחשק: שמתי לי פודרה, צבעתי ריסים – והכל ב-39 שקלים!

תופעה: מותגי האיפור העממיים הפכו בשנים האחרונות לאיכותיים, צבעוניים ואטרקטיביים. מתי ואיך זה קרה והאם נגמלנו מהצורך לרכוש מוצרי יוקרה?

איפור זה כבר לא כזה תיק (צילום: Gettyimages)
איפור זה כבר לא כזה תיק (צילום: Gettyimages)

ככל שמוצרי האיפור יותר מעוצבים, עדכניים ומדליקים, כך הפיתוי לרכוש אותם הולך וגדל – זה ברור. אלא שפעם הנחשקות הזו הייתה שמורה למוצרי היוקרה, והיום? מהפכה: המותגים העממיים יצאו מהפינה החשוכה שלהם במדף והחלו להיות לא פחות מפתים ונחשקים מאחיהם היוקרתיים, כשהם מחזיקים בנתח של כ–65% מהמכירות, לעומת 35% למותגי היוקרה.

 

פתאום הדוכנים העממיים הפכו לצבעוניים, גדולים ובולטים, המוצרים ליותר איכותיים ומעוצבים, וכשהם משיקים קולקציות מוגבלות, אז בכלל התחושה היא שאסור לפספס. איכשהו קרה שאנחנו כבר לא רוכשות מוצר עממי כי אין ברירה ואין תקציב, אלא ממש נהנות מהשימוש בו ואף מחכות בקוצר רוח לחידושים הבאים שיציע המותג העממי החביב עלינו. מה זה בעצם אומר? האם תם עידן מוצרי היוקרה?

 

>> אלין כהן בת 16 ומשיקה קו איפור: "כבר לא מסתכלים עליי כעל גימיק"

 

"אנו עדים גם למגמת הצערה של המותגים. בעקבות ההתפתחות של הרשתות החברתיות, האינסטגרם והיוטיוב, פתאום הצעירות מבינות באיפור יותר מהאמהות שלהן"
"המותגים העממיים התרחבו והתעדכנו מבחינת המגוון וההיצע, גם ברמת הנראות והטכנולוגיה", אומרים לנו הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה בסופר־פארם, וחזי חממה, הסגן שלה. אשכנזי וחממה הם בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ומכירים את הטעם של הישראליות באופן מדויק. "אנו עדים גם למגמת הצערה של המותגים. בעקבות ההתפתחות של הרשתות החברתיות, האינסטגרם והיוטיוב, פתאום הצעירות מבינות באיפור יותר מהאמהות שלהן.

 

"בגלל זה כל המותגים פיתחו גם את כל הצבעוניות: יש המון פלטות וגוונים שלא ראינו בעבר. כך למעשה החלו להתפתח קטגוריות שלא ראינו קודם כמו השימרים, ההצללות ופלטות משולבות מתקדמות לאיפור, חיטוב ופיסול. גם תחום הגבות מאוד התחזק והפך לטרנד חזק מאוד. עוד תחום שהתפתח הודות למדיה החברתית הוא המסכות, אם זה בד או חימר צבעוני, מהסיבה שזה משהו שרואים, זה מצטלם ועובר מסך, ולכן זה תפס. כל דבר שמצטלם טוב – יש לו סיכוי לתפוס ".

 

אוקיי, אבל האם המותגים העממיים מצליחים לעמוד בסטנדרט מבחינת איכות?

"ללא ספק. היום אנחנו רואים שיפור מתמיד מבחינת איכות המרכיבים, הטקסטורה, נוחות השימוש ואף העיצוב".

 

איך נדע ברגע האמת שמצאנו מוצר עממי איכותי?

"בעיקר חשוב לנסות את הטקסטורה ולהתרשם מרמת הלחות והפיגמנט".

 

עממי עממי, ועדיין - למה בארץ יקר יותר?

"עלויות יבואן הקוסמטיקה גבוהות יותר כי יש להוסיף עליהן מיסוי מקומי, שילוח מחו"ל ופרסום לקהל. בשנים האחרונות רווחיות המותגים העממיים ירדה כדי לתת לצרכנית יותר הטבות ומבצעים. יש לציין כי בעבר ראינו מבצעי עומק בלתי נגמרים כמו 1+1, 50% וכו'. בשנה האחרונה אנו חווים ירידות במחיר הבסיס, כך שהמוצרים נגישים יותר".

 

ומה עם מותגים ישראליים – האם יש הבדלים בסטנדרטים?

"אין הבדלים מהותיים, גם המותגים הישראליים מייצרים היום הרבה בחו"ל ועומדים בסטנדרטים בינלאומיים. חומרי הגלם הם מחו"ל, גם אם האריזה בפועל היא מקומית".

 

1. סומק של מקס פקטור, 49 שקל; 2.פלטת Shimmer & Glow של קרליין, 120 שקל; 3. עיפרון עיניים של פופה, 35 שקל; 4. איילינר של לוריאל, 102 שקל; 5. מסקרה לגבות של לוריאל, 80 שקל; 6. צללית קרם של מייבלין, 25 שקל   (צילום: מוטי פישביין, דן לב)
    1. סומק של מקס פקטור, 49 שקל; 2.פלטת Shimmer & Glow של קרליין, 120 שקל; 3. עיפרון עיניים של פופה, 35 שקל; 4. איילינר של לוריאל, 102 שקל; 5. מסקרה לגבות של לוריאל, 80 שקל; 6. צללית קרם של מייבלין, 25 שקל (צילום: מוטי פישביין, דן לב)

     

    הארנק יגיד לכן תודה

    מאחר שרשת הפארם הגדולה בישראל מעודדת אותנו בנוגע לאטרקטיביות הגואה של המותגים העממיים, החלטנו לבדוק את המצב גם בתוך המותגים עצמם. חברת לילית קוסמטיקס, למשל, היא יבואנית קוסמטיקה גם של מותגי יוקרה כמו שיסיידו ולנקסטר וגם של מותגים עממיים כמו בורז'ואה, פופה ומקס פקטור, כך שיש בסיס להשוואה.

     

    יוסי כהן, מנהל הדרכה בלילית, מה השתנה בשנים האחרונות במותגים העממיים?

    "איכות החומרים השתנתה לטובה. בעבר, אפילו הלא רחוק, המרכיבים היו יותר אלרגניים, היו יותר רגישויות כתוצאה משימוש באיפור כזה או אחר. גם היה פחות מגוון. בנוסף המיתוג השתנה, משתמשים יותר בידועניות ובמובילות דעה. כתוצאה מכך גם צרכניות של מותגי היוקרה רוכשות היום מוצרים עממיים, הגבול בין העממי ליוקרתי היטשטש. האיכות, המרקם והתוצאה שמוצר עממי נותן היום הם לא פחות טובים ולעתים אף יותר מוצלחים מאלה של מוצר יוקרתי".

     

    איך אתה מסביר את זה?

    "החברות מתאמצות ומשקיעות יותר במוצר, גם ברמת הרכיבים וגם ברמת הטכנולוגיה. הן מקפידות ומצליחות לעמוד במגמות האופנתיות החמות באופן עקבי. לכן היום גם אפשר לראות מאחורי הקלעים בתצוגות האופנה המובילות לא רק מותגי איפור מקצועיים, אלא גם מותגים עממיים שאחראיים לאיפור הדוגמניות, למשל מקס פקטור בתצוגה הנחשקת של ויקטוריה'ס סיקרט" (דוגמה נוספת היא מייבלין בתצוגה של ג'ייסון וו או לוריאל בתצוגה של בלמיין; ד"ו).

     

    נשמע שהמותגים עומדים בטרנדים.

    "לא רק שהם עומדים בהם, הם אפילו מובילים אותם. כל עניין הריסים המלאכותיים, למשל, הגיע מהמותגים העממיים, ואז ראינו מעט זליגה הפוכה למותגי היוקרה. באופן כללי, בחברות היוקרה נמצא פחות צבעים ואפשרויות, הליין יותר מצומצם, ואילו באיפור העממי יש יותר אפשרויות לבחירה. וממש כמו מותגי היוקרה, גם המותגים העממיים משיקים קולקציות במהדורות מוגבלות שמשלבות גם את הטרנדים הכי חמים. לא מעט מהפיתוחים בתחום הגיעו מהמותגים העממיים, למשל המסקרה, המייק־אפ הנוזלי, הליפגלוס, השפתון הנוזלי העמיד ועוד".

     

    אז למה בעצם לקנות מוצרי יוקרה אם זה אותו הסטנדרט?

    "זה עניין של בחירה ולייף סטייל. יש מי שמתחברת למותג כזה או אחר או למרקם כזה או אחר והיא מוכנה להשקיע בזה. זה עניין של תפיסה אישית וזה לאו דווקא מעיד על איכות המוצר. יש מי שתופסות משהו יקר כיותר טוב, אבל זה לא בהכרח נכון. אני לא חושב שיש טעם ותועלת להשקיע המון כסף במוצר יוקרתי כשאפשר לקבל את אותה האיכות ואותה התועלת במוצר עממי".

     

    המיתוג חו"ל, היועצות מקומיות

    ג'ייד, מותג איפור עממי ישראלי, הוא מותג האיפור הנמכר ביותר בארץ. גנית אלון, מנהלת השיווק הבינלאומית, משתפת אותנו בסוד: "שילוב של מוצר שהוא באיכות מאוד טובה שמחובר לטרנדים הכי חמים בעולם הקוסמטיקה לצד מחיר מאוד אטרקטיבי. ויש נאמנות מאוד גדולה של הלקוחות ליועצות היופי ולמותג".

     

    הפרזנטוריות שלכם הן בעלות מראה זר, הכיתוב על חזית המוצר רק באנגלית וכו'. האם זה הכרחי כדי להצליח כאן?

    "זה חלק מההצלחה וזה חלק מהדנ"א של המותג. חשוב לנו להעניק ללקוחות שלנו את החוויה הבינלאומית תוך מענה על הצרכים המקומיים שלהן".

     

    הכתבה המלאה בגיליון החדש של Gostyle, עכשיו בדוכנים

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד