צילום: שי יחזקאל

האשטאג מיצינו את הטרנד הזה: מטייץ מיוזעים ועד יוגה עם עזים

טוסט אבוקדו? לעוס. משקה יוניקורן? מאוס. תשעה טרנדים של וולְנֶס שהרשתות החברתיות הצליחו להמאיס עלינו ב־2017 ושלושה שניקח בשמחה לשנה הבאה

  (צילום: Shutterstock, דניה ויינר)

1. חדי קרן בכל מקום

(או: כמה צבעי מאכל יש בזה?)

בהמשך הצטרפה לחד הקרן גם בתולת הים (צילום: Shutterstock)
    בהמשך הצטרפה לחד הקרן גם בתולת הים(צילום: Shutterstock)

     

    זה דווקא התחיל ממש כמו קסם: פתאום משום מקום, אי שם בתחילת 2017, הגיח לו לעולם ה"לאטה חד קרן" הראשון. בית קפה היפסטרי בברוקלין הגה את הרעיון - מעין משקה ג'ינג'ר עם אצות וסוכריות צבעוניות, משהו בריא ולא טעים במיוחד, שהטועמים טענו שטעמו כטעם תה וכל קשר בינו ובין לאטה מקרי לחלוטין. מיד אחר כך באה רשת סטארבקס, שידועה גם בשמה השני, "רומסת החלומות הרשמית של אמריקה", והשיקה את משקה היוניקורן שלה, שהיה ממש דומה למקורי, חוץ מהעובדה השולית שהוא הכיל בעיקר סוכר, צבעי מאכל ועוד קצת סוכר עם קצפת למעלה, ולא היה דומה בכלל למקור.

     

    בחסות האינסטגרם הפכו משקאות חד הקרן להאשטג פופולרי ומבוקש, כשאושיות רשת הפגיזו את הפיד בתמונות בגוני פסטל ובאימוג'י של, כמה מקורי, חד קרן. בן לילה, חד הקרן היה בכל מקום - על בייגלס, על קאפקייקס, וכמובן על עוגות יום הולדת מפלצתיות. בהמשך הצטרפה לחד הקרן גם בתולת הים, שזכתה מצידה אפילו לגרסת הצנים (ממרח אצות כלשהו). אז פליז, אפשר להפסיק עם חדי הקרן, יצורים מיתולוגיים קסומים שהצלחנו להמאיס על עצמנו עד הקאה.

     

    2. פחם וחימר

    (או: כריתם לנו בור בראש)

     

    בסך הכל אנחנו בעד החומרים היעילים האלה, אבל אפשר קצת להירגע עם ההתלהבות ולחפש עוד רכיבים למזוג לתוך מסכות הפנים שלנו (צילום: Shutterstock)
      בסך הכל אנחנו בעד החומרים היעילים האלה, אבל אפשר קצת להירגע עם ההתלהבות ולחפש עוד רכיבים למזוג לתוך מסכות הפנים שלנו(צילום: Shutterstock)

       

      שני הרכיבים הבלתי סקסיים בעליל האלה כיכבו השנה בתעשיית הטיפוח, למרות שהם שחקנים מרכזיים בענף ניקוי העור כבר שנים ארוכות. היינו תחת מתקפה של מסכות חימר על שלל סוגיהן (באופן אישי, כותבת שורות אלה תהרוג מישהו בפעם הבאה שהיא תיתקל בפרסומת במדיה החברתית למסכת חימר אוסטרלית), וגם בכל מה שקשור לפחם לא ריחמו עלינו (עד כדי כך שבסופו של דבר נולדה גם גלידת הפחם). בעוד שאי אפשר להתווכח עם סגולותיהם של השניים בכל מה שנוגע לספיחת שומנים וטיהור הנקבוביות, אפשר להתעכב על הצבע האפור־שחור שלהם שמשווה לכל המסכות ושאר המוצרים מראה מטריד למדי. אז בסך הכל אנחנו בעד החומרים היעילים האלה, אבל אפשר קצת להירגע עם ההתלהבות ולחפש עוד רכיבים למזוג לתוך מסכות הפנים שלנו.

       

      3. שינה נקייה

      (או: גווינת, לכי לישון כבר)

      מקפידה לישון לפחות 7־8 שעות בלילה, שלא לומר 10, מניחה את הראש על ציפית מבד אורגני נושם שעולה 60 דולר וגרביים מחוממים שעולים 45 דולר. גווינת פאלטרו (צילום: Gettyimages)
        מקפידה לישון לפחות 7־8 שעות בלילה, שלא לומר 10, מניחה את הראש על ציפית מבד אורגני נושם שעולה 60 דולר וגרביים מחוממים שעולים 45 דולר. גווינת פאלטרו(צילום: Gettyimages)

         

        בשנים הקודמות היא שיגרה את כולנו לסור לטיפול אדים ואגינלי, לשרוף את כל המשכורת על מוצרים אורגניים בעלות ממוצעת של כליה ולדבוק ב־Clean Eating. ומה עוללה לנו השנה כוהנת הוולנס הגדולה גווינת פאלטרו? 2017 לגמרי הייתה שנת השינה הנקייה (Clean Sleeping). גווינת' הפצירה בקוראי האתר שלה, Goop, להתחיל להשקיע בהיגיינת שינה.

         

        במאמר באתר הדיילי מייל בדצמבר 2016 היא טבעה את המונח "שינה נקייה" והסבירה ששינה נקייה חשובה לבריאות לא פחות מאכילה נקייה. היא סיפרה על שגרת השינה שלה, שלדבריה כמובן שינתה את חייה: היא מקפידה לישון לפחות 7־8 שעות בלילה, שלא לומר 10, מניחה את הראש על ציפית מבד אורגני נושם שעולה 60 דולר וגרביים מחוממים שעולים 45 דולר. חובה להוסיף לכל העסק סביבה נעימה, נטולת מכשירים אלקטרוניים, רצוי עם כיסוי עיניים ומצעים איכותיים מאוד.

         

        הטרנד הזה כמובן עורר מבול של תגובות סרקסטיות. אחת כתבה ששינה נקייה זה "להתקלח, ללבוש פיג'מה נקייה וללכת לישון במצעים נקיים". אבל השינה הנקייה הפכה בסופו של דבר לטרנד שדובר ונכתב עליו בכל מקום, עד שהגענו למיאוס

        מוחלט. אם כי תעשיית הוולנס רק התחילה לגרד את תחתית הפוטנציאל של הטרנד המדובר, והשנה צפויה לנו מתקפת גאדג'טים לשינה איכותית (צפו לקרוא עליה בגיליון הבא שלנו). תודה, גווינת.

         

        4. יוגה משודרגת

        (או: עזבו את העזים בשקט)

        בגדול, עושה רושם שהעולם המערבי נחוש בדעתו לקחת דברים טובים שעובדים נהדר ולהרוס אותם בדרכים חדשות ומגוונות. כך קרה שב־2017 היוגה המיתולוגית והטובה שכולנו אוהבים, זכתה לשלל שדרוגים מטרחנים ומיותרים, הכל במטרה לפתות אנשים חדשים לדגום את האימון ההינדי. פגשנו השנה ביוגה עזים - כן, כן, זה אמיתי לגמרי ואפילו יכולתם לקרוא על זה ממש כאן ב"מנטה" - יוגה שנעשית בטבע, כשמסביב למתאמנים משוטטות עזים קטנות וחמודות, מזנקות על גבם ומפזרות את גלליהן הכדוריים (נשמע קסום, תודו). הוגי הרעיון טענו שהעזים מעלות את מצב הרוח של המשתתפים או משהו כזה.

         

        אחר כך הפציעה היוגה בירה, שהיא, כפי שאפשר להעלות על הדעת, יוגה שמשלבת שתיית בירה. לצידה הופיעה גם היוגה יין שהיא, ובכן, אתם יכולים לעשות אחד ועוד אחד, ויש גם יוגה חתולים (שזה פשוט לעשות יוגה כשהחתול השמנמן שלכם שוכב לכם על הבטן), יוגה בליווי די.ג'יי מקצועי, יוגה בשילוב שירה ועוד ועוד. געגועים לימים שבהם ביקראם יוגה הייתה הטרנד הכי לוהט בתחום.

         

        5. אתלייז'ור

        (או: תורידו כבר את הטייץ המיוזעים שלכם)

         

        עליה אנחנו מוכנים לסבול את הטרנד עוד שנה. מאי תגר (צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)
          עליה אנחנו מוכנים לסבול את הטרנד עוד שנה. מאי תגר(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)

           

          המושג אתלייז'ור (Athleisure) פלש בענק לחיינו השנה כשבבסיסו עומד רעיון פשוט: לשלב את בגדי האימונים בחיי היומיום ולהשקיע בפריטים שמתאימים גם למכון הכושר וגם לישיבה במשרד. חברות האופנה מיד השיקו קולקציות שלמות שיישרו קו עם הטרנד, ומהר מאוד התמלא הרחוב בטייצים, מכנסי אימון, גופיות אימון וכובעי מצחייה עם לוגואים מפורסמים.

           

          אז בעוד אנחנו כאן לגמרי בעד נוחות ומחבבים מאוד בגדי כושר, קצת נמאס לנו לראות אנשים מסתובבים יום שלם בטייץ ממותג וטוחנים את נעלי הספורט שלהם בסופר. אבל הסוג הגרוע מכולם הוא אנשים שלובשים את הבגדים האלה בלי לבצע שום פעילות גופנית, שזה גרוע בערך כמו להסתובב עם מעיל פרווה (סינתטית, כמובן) באמצע אוגוסט. גם אם אתם חושבים שזה מגניב להיראות כאילו אתם סופר־אקטיביים, תרגיעו, במקרה הטוב אתם נראים כאילו הרגע יצאתם מאימון ועדיין לא התקלחתם. במקרה הגרוע אתם סתם נראים לא לבושים מספיק. תחזרו לג'ינס.

           

          6. גלוטן הוא האויב

          (או: אולי הוא דווקא לא?)

          נטול גלוטן. לפחות תפסיקו לדבר איתנו על זה (צילום: Shutterstock)
            נטול גלוטן. לפחות תפסיקו לדבר איתנו על זה(צילום: Shutterstock)

             

            איכשהו נראה שכאילו כולם הפסיקו לאכול גלוטן השנה, שזה נחמד בסך הכל, כי גם ללחמניות של פסח מגיע מקום של כבוד בשוק הקולינרי המקומי - אבל לפחות תפסיקו לדבר איתנו על זה. כל הכבוד לכם שנגמלתם מגלוטן, באמת. אנחנו מאוד שמחים בשבילכם שאתם חיים ללא גלוטן, אולי גם ללא סוכר, אולי גם בלי לקטוז ובגדול גם בלי שמחת חיים, אבל הספיק לנו לשמוע אתכם מדברים על זה בשלוש הפעמים הקודמות שנפגשנו. די (גילוי נאות: גם כותבת שורות אלה לא אוכלת גלוטן. וסוכר. ולקטוז).

             

            7. הוּגה ולאגום

            (או: תרגיעו, אתם לא גרים בסקנדינביה)

            בואו נגיד את האמת, אנחנו נמצאים במזרח התיכון. לאף אחד אין אח להתכרבל סביבו, שוקו חם אפשר לשתות אולי חודשיים בשנה, והדבר השוודי היחיד שמתאים לנו הוא רהיטים מאיקאה (צילום: דניה ויינר סגנון: דיאנה לינדר)
              בואו נגיד את האמת, אנחנו נמצאים במזרח התיכון. לאף אחד אין אח להתכרבל סביבו, שוקו חם אפשר לשתות אולי חודשיים בשנה, והדבר השוודי היחיד שמתאים לנו הוא רהיטים מאיקאה(צילום: דניה ויינר סגנון: דיאנה לינדר)

               

              כשההוגה (Hygge) פרץ לראשונה לחיינו דווקא התלהבנו מאוד. אורח החיים הדני שדוגל בנינוחות ובפינוק נשמע בתחילת 2017 כמו הדבר שהעולם המערבי צריך. אנשים מסביב לעולם אימצו בשמחה אלמנטים מתוך ההוגה כמו בילוי זמן עם בני משפחה וחברים, התכרבלות סביב האח ושתיית שוקו חם עם מרשמלו. ההוגה הוא באמת תרבות שלמה ומורכבת, אבל הוא שונה כל כך מאורח החיים הישראלי שאפשר לכנותו בפשטות בשם הכולל "עצבים".

               

              בהמשך גילינו גם את הלאגום (Lagom), אורח החיים של השכנה של דנמרק, שוודיה – שהוא הרבה פחות חמים ודוגל בעיקר בהסתפקות בכל מה שפשוט ובסיסי. גם לאורח החיים הזה היו היתרונות שלו, וכמו ההוגה שלפניו, מהר מאוד הוא המאיס את עצמו עלינו. כי בואו נגיד את האמת, אנחנו נמצאים במזרח התיכון. לאף אחד אין אח להתכרבל סביבו, שוקו חם אפשר לשתות אולי חודשיים בשנה, והדבר השוודי היחיד שמתאים לנו הוא רהיטים מאיקאה. לא מפתיע שההוגה והלאגום הפכו להיות מילות המפתח לכל חובבני האינסטגרם שרצו להפגין בקיאות בעולם הוולנס ולהצדיק את הנטייה המוגזמת לשופינג של פריטים מיותרים. אותנו לא הצלחתם להרשים.

               

              8. אבוקדו

              (או: זה בסך הכל אבוקדו!)

              האינסטגרם והפינטרסט הוצפו בתמונות של אבוקדו על שלל צורותיו, כולל דקורציות מיוחדות על גבול הפרוורטיות (צילום: Shutterstock)
                האינסטגרם והפינטרסט הוצפו בתמונות של אבוקדו על שלל צורותיו, כולל דקורציות מיוחדות על גבול הפרוורטיות(צילום: Shutterstock)

                 

                אנחנו בישראל סוגדים לו כבר שנים ומצפים לבואו מדי חורף (ועדיין לא מבינים מתי הוא רך מספיק). לא, לא מדובר בקרמבו, כי אם באבוקדו השובב. אף אחד לא ממש יודע למה בשנת 2017 היה האבוקדו השחקן המרכזי בסצנת האוכל, אבל האינסטגרם והפינטרסט הוצפו בתמונות של אבוקדו על שלל צורותיו, כולל דקורציות מיוחדות על גבול הפרוורטיות שנעשו בו ואנשים שהשתמשו בקליפתו ככוס לשתיית לאטה (מה שהוביל כמובן ללידתו של ה"אבוקדו לאטה", קונספט שהוציא לנו את החשק לשתות לאטה).

                 

                יש שהתחילו לכנות את האבוקדו "סופר־פוד" וגם שמן האבוקדו בעצמו זכה לשבחים. אף על פי שאי אפשר להתווכח עם סגולותיו התזונתיות כמקור לשומנים חיוניים, עדיין מדובר בסך הכל באבוקדו. הדגש באובססיה העולמית הוא דווקא לטוסט אבוקדו, ולמעשה הטרנד הזה כל כך יצא משליטה שחברת מדיה בשם Square עשתה סקר ומצאה שאמריקאים מבזבזים 900 אלף דולר בשנה על טוסט אבוקדו. ואחר כך אנחנו מתפלאים שדונלד טראמפ הוא הנשיא שלהם.

                 

                9. פוד בולס

                (או: תחזירו לנו את הצלחות השטוחות, למען השם)

                כשארוחות של ממש עברו לפורמט הקערה, וכל בחורה עם יותר מ־5,000 עוקבים באינסטגרם התנהגה כאילו אין יותר בעולם דבר כזה שנקרא "צלחת", זה באמת היה רק עניין של זמן עד שיימאס לנו לגמרי (צילום: יוסי סליס, סגנון והכנה: נטשה חיימוביץ')
                  כשארוחות של ממש עברו לפורמט הקערה, וכל בחורה עם יותר מ־5,000 עוקבים באינסטגרם התנהגה כאילו אין יותר בעולם דבר כזה שנקרא "צלחת", זה באמת היה רק עניין של זמן עד שיימאס לנו לגמרי(צילום: יוסי סליס, סגנון והכנה: נטשה חיימוביץ')
                   

                   

                  זה התחיל אי שם ב־2015 אבל תפס תאוצה מטרידה ב־2017 הודות לחבורת אינסטגרמים שדהרו על הטרנד באובססיביות. הרעיון הוא כזה: קחו מרכיבים שבכל מקרה אחר היו יוצרים לכם ארוחה שגרתית למדי ושימו את כולם בקערה. מה שחשוב כאן הוא בעיקר שזה ייראה טוב באינסטגרם. הטרנד הזה התחיל בכלל מהסמוזיס בול - כשהשייקים הפירותיים עברו מכוסות ענק לקערות. זה היה חמוד בזמנו, אבל כשארוחות של ממש עברו לפורמט הקערה, וכל בחורה עם יותר מ־5,000 עוקבים באינסטגרם התנהגה כאילו אין יותר בעולם דבר כזה שנקרא "צלחת", זה באמת היה רק עניין של זמן עד שיימאס לנו לגמרי. אנחנו לגמרי בעד אוכל בריא, אבל אם אפשר להרגיע עם התמונות, נשמח מאוד.

                   

                  האסייתית, המקסיקנית והים-תיכונית: שלושה מתכונים לארוחה בקערה >>

                   

                  ועוד 3 טרנדים שנשמח אם יישארו איתנו ב־2018

                   

                  1. מסכות נייר

                  הן אלגנטיות, דקיקות, מגיעות בכל הגדלים והמינים וזולות למדי. מסכות הנייר עשו השנה עלייה מהמזרח הרחוק ופרצו לשוק הקוסמטיקה המערבי. השימוש בהן נוח ופשוט להפליא וחלקן גם יעילות מאוד.

                   

                  2. תיירות הוולנס

                  תעשיית התיירות התפתחה השנה באופן ניכר כשהמודעות לטיפוח הוולנס הלכה וחלחלה לתוכה. יותר ויותר ריזורטים מסביב לעולם הציעו חופשות וולנס מרוכזות, בתי מלון החלו להוסיף מכשירי כושר לחדרים עצמם, ובכללי מדובר בענף צומח בתוך תעשיית התיירות.

                   

                  3. תרבות השנ"צ

                  במסגרת העיסוק המאסיבי בשינה ב־2017, נולדה תופעה נוספת: השנ"צ כאמצעי לגיטימי לחידוש מצברים באמצע יום עבודה. בר ייעודי לשנ"צ נפתח בספרד, ומקומות עבודה החלו להוסיף אליהם קפסולות שינה עבור העובדים. לא צריך באמת להסביר למה אנחנו לגמרי בעד, נכון?

                   

                  ועכשיו יש גם שנ"צ קפה >>

                   ______________________________________________________

                   

                  5 דרכים להתמודד עם שצף הוולְנֶס, הקליקו על התמונה:

                   

                  נטול סוכר, נטול גלוטן, נטול שמחת חיים: הצילו! (צילום: Shutterstock)
                  נטול סוכר, נטול גלוטן, נטול שמחת חיים: הצילו! (צילום: Shutterstock)

                   

                   

                  הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                  הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד