הקניון הווירטואלי של ויזל עלה לאוויר: בדקנו את הבגדים והמחירים

אתר הקניות מבטיח מותגי אופנה לוהטים כמו יוניקלו ואורבן אאוטפיטרס, וייבוא מקביל של מותגים כקלווין קליין במחירים שישברו את השוק. האם הוא מקיים או רק מאיים?

איתי יעקב

|

20.11.17 | 15:14

לצד המותגים של קבוצת פוקס, יציע האתר החדש שורה של מותגי אופנה שזוהי עבורם כניסה ראשונה משמעותית לשוק הישראלי  (צילום: זוהר שטרית)
לצד המותגים של קבוצת פוקס, יציע האתר החדש שורה של מותגי אופנה שזוהי עבורם כניסה ראשונה משמעותית לשוק הישראלי (צילום: זוהר שטרית)
האתר החדש עדיין לא מחליף נסיעה לחו"ל. חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט, יוניקלו, אנתרופולוג'י ואורבן אאוטפיטרס (צילום: Gettyimages, rex/asap creative, AP)
האתר החדש עדיין לא מחליף נסיעה לחו"ל. חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט, יוניקלו, אנתרופולוג'י ואורבן אאוטפיטרס (צילום: Gettyimages, rex/asap creative, AP)
"המחיר בטרמינל x יהיה זהה למחיר בחו"ל, אם תשווה אותו לדולרים". יוניקלו, האוס אוף סאני ואורבן אאוטפיטרס (צילום: זוהר שטרית)
"המחיר בטרמינל x יהיה זהה למחיר בחו"ל, אם תשווה אותו לדולרים". יוניקלו, האוס אוף סאני ואורבן אאוטפיטרס (צילום: זוהר שטרית)

קבוצת FOX היא המצטרפת החדשה לזירת קניות האונליין, והאחרונה להשיק אתר סחר מקוון מבין המתחרים הגדולים שלה בישראל, ביניהם קסטרו, הודיס ורנואר. כבר באפריל 2015 התייחס לנושא בראיון ל-Xnet הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל הקבוצה, ואמר: "אני מעריך שלקבוצת פוקס יהיה אתר מכירות אונליין במהלך השנה הקרובה. לחצו עלינו להקים אתר מכירות כבר לפני עשר שנים, אך אם היינו עושים זאת אז, היינו מפסידים המון כסף. חברות מתחרות שהקימו לפנינו אתרים מגיעות רק היום לאיזון. אני מעריך שלטווח ארוך זאת השקעה כלכלית שתניב כסף". 

 

אורבן אאוטפיטרס. בהמשך תיפתח גם חנות ראשונה לרשת בישראל
    אורבן אאוטפיטרס. בהמשך תיפתח גם חנות ראשונה לרשת בישראל

     

    זה לקח אומנם שנתיים וחצי, אבל הנה היום (שני) משיק ויזל את האתר Terminal X שבו יימכרו לצד מותגי החברה המרכזיים - פוקס, מנגו, אמריקן איגל ודה צ'ילדרנ'ס פלייס - שורה ארוכה של מותגים בינלאומיים שנמכרים בישראל, וביניהם ניו באלאנס, ליווי'ס, ואנס, נייקי ופומה. בנוסף, וכאן הטוויסט בעלילה השיווקית שמנסה ויזל לתסרט, יימכרו באתר מותגי אופנה שזוהי עבורם כניסה ראשונה משמעותית לשוק הישראלי: אורבן אאוטפיטרס האמריקאי, יוניקלו היפני, האוס אוף סאני הבריטי, דאבל אייג'נט הספרדי, ומותג הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט, שמפעיל כיום בישראל רק חנות קטנה בדיוטי פרי, בה נמכרים מוצרי הקוסמטיקה, האביזרים והתחתונים בלבד. 

     

    ויקטוריה'ס סיקרט. כרגע מוצעים באתר רק שלושה דגמי חזיות, לצד פיג'מות ודגמים ספורים של תחתונים (צילום: Gettyimages)
      ויקטוריה'ס סיקרט. כרגע מוצעים באתר רק שלושה דגמי חזיות, לצד פיג'מות ודגמים ספורים של תחתונים(צילום: Gettyimages)

       

      "בשיחה שלנו לפני כשנתיים דיברנו על חנות אונליין למותג אחד, כאן יש לנו 40 מותגים", אומר היום ויזל בשיחה עם Xnet. "ישנן עוד עשרות חברות מדהימות שייכנסו בעתיד, כולל מעצבות ישראליות שרוצות מאוד להימכר באתר, ואנחנו בהחלט נעשה זאת. טרמינל יהיה בעתיד גם פלטפורמה למעצבים ישראלים".

       

      האם אתה לא חושש שהחנויות שלך בקניונים ייפגעו מפתיחת האתר? למה שהלקוח יטרח להגיע לחנות, כשהוא יכול לקבל את אותה הסחורה הביתה תוך 24 שעות?

      "השוק היום ממילא תחרותי. אם אני מביא את אמריקן איגל ומנגו, הם מתחרים אחד בשני במוצרים מסוימים. אני מאמין שיש לאונליין מקום. לפני חמש שנים שוק האונליין בארצות הברית עמד על 15 אחוז, ואני צופה שבעוד חמש שנים שוק האונליין בישראל יעמוד על אותו מספר. אם נצטרך, נצמצם סניפים של הקבוצה כדי להיות רווחיים".

       

      בינתיים מדובר בטעימה שטרם התגבשה לארוחה של ממש. המותג היפני יוניקלי (צילום: Jonas Lindstroem)
        בינתיים מדובר בטעימה שטרם התגבשה לארוחה של ממש. המותג היפני יוניקלי(צילום: Jonas Lindstroem)

         

        גלישה באתר החדש, המעוצב כ"טרמינל" בשדה התעופה, עם פריטים בקטגוריית Just Landed (רק נחתו), מגלה כי בכל הנוגע למותגים הבינלאומיים יוניקלו ו-ויקטוריה'ס סיקרט – ההתלהבות הגדולה מהגעתם ארצה היתה קצת מוקדמת. בויקטוריה'ס סיקרט מוצעים כרגע באתר רק שלושה דגמי חזיות, לצד פיג'מות ודגמים ספורים של תחתונים; ואילו ביוניקלו מצאנו דגמים ספורים של מעילי האולטרה לייט האהובים של המותג, כשבכל קטגוריית הגברים, למשל, ישנם בשלב זה שלושה דגמים בלבד. בהשוואה לסניפי הענק של החברה בעולם, מדובר בטעימה שטרם התגבשה לארוחה של ממש.

         

        במקרה של אורבן אאוטפיטרס הסיפור מעט שונה. באתר ניתן למצוא אוסף רחב של פריטי לבוש - כולם, לדברי סמנכ"לית השיווק ושירות הלקוחות של האתר מיכל רביב, מהעונה הנוכחית. "אצל חלק מהמותגים ביצענו הזמנה מרכזית בתחילת העונה, אך הקולקציה מגיעה לכאן בסרט נע, וכל הזמן נכנסים לכאן פריטים חדשים".

         

        למעט רשת אורבן, עמה חתמה קבוצת פוקס על הסכם הכולל גם פתיחת חנויות מותג בישראל, רביב סירבה להתייחס לשאלתנו אילו מהמותגים מגיעים לישראל בייבוא מקביל, ועם אילו נחתם הסכם ייבוא מורשה. "תמיד נהיה המחיר התחרותי ביותר בארץ", אמרה. "ורוב הפריטים נמכרים במחיר של 100 עד 200 שקל".

         

        בדיקה שערכנו לפני שעה קלה גילתה כי בטרמינל X הורידו את הכפפות. באתר מצאנו חולצת טי לגברים עם לוגו של המותג קלווין קליין ג'ינס, המיובא לישראל בבלעדיות על ידי קבוצת אירני, הנמכרת במחיר של 199 שקל. במבט ראשון היא נראית זהה לחולצה של אותו המותג הנמכרת באתר של רשת פקטורי 54 במחיר של 284 שקל, אך למעשה קיים שוני בהרכבי הבדים של שתי החולצות: זו הנמכרת בטרמינל X עשויה 70 אחוז כותנה ו-30 אחוז פוליאסטר, ואילו זו הנמכרת באתר של פקטורי 54 עשויה 100 אחוז כותנה. "אין לנו חזית מול פקטורי 54", אומר מנכ"ל האתר והשותף ניר הורוביץ. "יכול להיות שבמקרים אחרים המחירים שלנו יהיו זהים למתחרים".

         

        אתה רוצה לשבור את השוק?

        "לא, אבל אני רוצה להיות תחרותי".

         

        בבדיקה נוספת שערכנו השוונו בין המחירים באתר של אורבן אאוטפיטרס לאלה שמציע אתר טרמינל X על אותה סחורה. חולצת טי לנשים עם לוגו סדרת הטלוויזיה FRIENDS נמכר בטרמינל X במחיר של 149.90 שקל, בעוד בחו"ל תשלמו עליה 39 דולר (137 שקל), אליהם תיאלצו להוסיף דמי משלוח בגובה 30 דולר לישראל, כך שהמחיר הסופי הוא 69 דולר (242.20 שקל) - כמעט 100 שקל יותר מהמחיר המוצע לכם כעת בישראל - בהחלט דיל אטרקטיבי.

         

        "אנחנו מבטיחים לרענן את האתר באופן תמידי. בעוד שבועיים תראה פריטים חדשים מאלה שאתה רואה היום". אורבן אאוטפיטרס
          "אנחנו מבטיחים לרענן את האתר באופן תמידי. בעוד שבועיים תראה פריטים חדשים מאלה שאתה רואה היום". אורבן אאוטפיטרס

           

          מבין כל המותגים החדשים שצפויים לנחות במחסני הענק שהקים ויזל באשדוד, יחד עם ההבטחה האטרקטיבית למשלוח חינם תוך 24 שעות, רשת אורבן אאוטפיטרס היא התמריץ הטוב ביותר שויזל מספק ללקוחות הישראלים בתחום האופנה. החל מהיום ניתן לרכוש אונליין את פריטי הלבוש של רשת הבוטיקים, שהפכה לעוד נקודת חובה במסלול הקניות של ישראלים בחו"ל, ובהמשך יוכל הלקוח הישראלי לבלות גם בחנות הראשונה בארץ, שויזל צפוי לפתוח במהלך 2018 (בעמוד הפייסבוק של דיזנגוף סנטר פורסם כי הסניף הראשון צפוי להיפתח בקניון באפריל הקרוב).

           

          בחנויות הענק של אורבן אאוטפיטרס בעולם ניתן למצוא לצד פריטי לבוש של מותגי אופנה וספורט ידועים כמו פילה, אדידס, צ'מפיון ואחרים, גם חפצי נוי, אביזרי אופנה, ומותגים קטנים שזוכים בחנויות המותג לחשיפה בולטת ולסטיילינג מעורר חשק, במחירים שנעים בין 25 דולר לחולצת טי שירט ל-300 דולר למעיל, וגבוהים בכמה דרגות ממותגי הבית של ויזל.

           

          "המחיר בטרמינל x יהיה זהה למחיר בחו"ל, אם תשווה אותו לדולרים", אומרת רביב. "באורבן המחיר שאתה משלם בסוף הוא לא זה שמופיע באתר, עליו תצטרך להוסיף מיסים ומשלוח. אצלנו המחיר המופיע באתר הוא המחיר הסופי, והמשלוח יגיע תוך 24 שעות באמצעות חברת השילוח HFD".

           

          האתר מבטיח משלוח תוך 24 שעות לכל חלקי הארץ?

          "רוב חלקי הארץ יקבלו את המשלוח תוך 24 שעות, כולל אילת, אבל יש באתר רשימה של ישובים מרוחקים, אליהם המשלוח יגיע עד 4 ימי עסקים".

           

          "ישנן עוד עשרות חברות מדהימות שייכנסו בעתיד, כולל מעצבות ישראליות שרוצות מאוד להימכר באתר, ואנחנו בהחלט נעשה זאת" (צילום: זוהר שטרית)
            "ישנן עוד עשרות חברות מדהימות שייכנסו בעתיד, כולל מעצבות ישראליות שרוצות מאוד להימכר באתר, ואנחנו בהחלט נעשה זאת"(צילום: זוהר שטרית)

             

            האתר החדש נמצא בבעלות קבוצת פוקס (56.25 אחוז), וכן החברות "הורביץ יאנג החזקות" (מבעלי רשת האופנה יאנגה שנקנתה על ידי פוקס בשנת 2014, 18.75 אחוז) ו-"רשת", מפעילת ערוץ הטלוויזיה 13 (באמצעות "סמייל רשתות", 25 אחוז).

             

            בשיחה עם הורוביץ הוא מוסיף כי מחירי הפריטים באתר של מותגי הקבוצה (פוקס, מנגו, אמריקן איגל ודה צ'ילדרנ'ס פלייס) יהיו זהים למחירי החנויות, ובנוסף, יוצעו באתר קולקציות אטרקטיביות ובלעדיות. "אנחנו מבטיחים לרענן את האתר באופן תמידי. בעוד שבועיים תראה פריטים חדשים מאלה שאתה רואה היום", הוא אומר.

             

            ועדיין, קצת מאכזב למצוא שלוש חזיות של ויקטוריה'ס סיקרט, כשמדובר במותג שמתבסס על לנז'רי.

            "אנחנו מתחילים היום מסע, וכל יום נגדיל את מגוון הפריטים. אנחנו נגדיל את הפריטים ונרחיב את המותגים לאחר שנראה מה הקהל רוצה".

             

             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד