איירון סורס במגדל עזריאלי-שרונה: 600 עובדים בארבע קומות מהודרות

עיצוב למצליחנים במגדל הגבוה בישראל: כך נראים משרדיה של חברת איירון סורס במגדל המפותל. פינות הסבה, קפיטריות למכביר וחממה ירוקה יש, חדר כושר אין

אביטל ברוידא

|

08.11.17 | 09:34

הקפיטריה המרכזית בקומה 15. הדלפקים עשויים עץ ומחופים באריחי קרמיקה לבנים, פשוטים. על הרצפה פוגשים אריחים מלבניים שחורים אריחי טראצו ו''שביל'' קומתי שעשוי מפרקט אלון. על הקיר איור גדול של אלון בונדר (צילום: גדעון לוין)
הקפיטריה המרכזית בקומה 15. הדלפקים עשויים עץ ומחופים באריחי קרמיקה לבנים, פשוטים. על הרצפה פוגשים אריחים מלבניים שחורים אריחי טראצו ו''שביל'' קומתי שעשוי מפרקט אלון. על הקיר איור גדול של אלון בונדר (צילום: גדעון לוין)
 שילוב חומרים בקומה 13: חדר ישיבות מעוגל עשוי מברזל בגוון ירוק פסטלי, עם רצפת אבן פראית. התמה של הקומה היא אסיה, וחדר הישיבות נקרא בנגלור. בכל הפרויקט נעשה שימוש בחיפויים שונים לרצפה, המסמנים אזורים שונים. כאן, למשל, הרצפה בשטחים הפתוחים כוסתה בבטון מוחלק (צילום: גדעון לוין)
שילוב חומרים בקומה 13: חדר ישיבות מעוגל עשוי מברזל בגוון ירוק פסטלי, עם רצפת אבן פראית. התמה של הקומה היא אסיה, וחדר הישיבות נקרא בנגלור. בכל הפרויקט נעשה שימוש בחיפויים שונים לרצפה, המסמנים אזורים שונים. כאן, למשל, הרצפה בשטחים הפתוחים כוסתה בבטון מוחלק (צילום: גדעון לוין)
 חדרי ישיבות ובוטים בקומה 14. התמה של הקומה היא אמריקה, והחומרים הם ברזל שחור, בטון מוחלק וזכוכית  (צילום: גדעון לוין)
חדרי ישיבות ובוטים בקומה 14. התמה של הקומה היא אמריקה, והחומרים הם ברזל שחור, בטון מוחלק וזכוכית (צילום: גדעון לוין)
אזור הליבה בקומה 13: חדר ישיבות מעוגל, מחופה מבחוץ באריחים מלבניים לבנים עם פס תחתון שחור. כאן אבן פראית מרצפת את הקפיטריה הקטנה, ובחדר הישיבות פרקט בדוגמת אדרת דג (צילום: גדעון לוין)
אזור הליבה בקומה 13: חדר ישיבות מעוגל, מחופה מבחוץ באריחים מלבניים לבנים עם פס תחתון שחור. כאן אבן פראית מרצפת את הקפיטריה הקטנה, ובחדר הישיבות פרקט בדוגמת אדרת דג (צילום: גדעון לוין)
סלון המנהלים בקומה ה-12, קומת ההנהלה, מוקף במשרדי השותפים. כאן נבחר גוף תאורה תלוי בנוסף לתאורה הטכנית (צילום: גדעון לוין)
סלון המנהלים בקומה ה-12, קומת ההנהלה, מוקף במשרדי השותפים. כאן נבחר גוף תאורה תלוי בנוסף לתאורה הטכנית (צילום: גדעון לוין)
הקפיטריה המרכזית של החברה בקומה ה-12, שממנה יש יציאה למרפסת פתוחה, הצופה על הקריה ופארק שרונה   (צילום: גדעון לוין)
הקפיטריה המרכזית של החברה בקומה ה-12, שממנה יש יציאה למרפסת פתוחה, הצופה על הקריה ופארק שרונה (צילום: גדעון לוין)
הטריבונה משמשת לכינוסי עובדים, מחופה עץ בהיר וממוסגרת בברזל (צילום: גדעון לוין)
הטריבונה משמשת לכינוסי עובדים, מחופה עץ בהיר וממוסגרת בברזל (צילום: גדעון לוין)
פינות ישיבה סלוניות, צמחייה שופעת ושטיחים על רצפת בטון מוחלק בקומת ההנהלה (צילום: גדעון לוין)
פינות ישיבה סלוניות, צמחייה שופעת ושטיחים על רצפת בטון מוחלק בקומת ההנהלה (צילום: גדעון לוין)
פינת ישיבה המשויכת לסטודיו לעיצוב של החברה, ומשקיפה על קיר הפח הגלי שעוטף את פיר המעליות הפרטיות. ציירה על הפח הגלי: תום מלניק (צילום: גדעון לוין)
פינת ישיבה המשויכת לסטודיו לעיצוב של החברה, ומשקיפה על קיר הפח הגלי שעוטף את פיר המעליות הפרטיות. ציירה על הפח הגלי: תום מלניק (צילום: גדעון לוין)
הקפיטריה בקומה 13 מוגדרת באמצעות ריצוף מעוינים בגווני חום. הבר עשוי מבלוקים חשופים, ומעליו גופי תאורה דקורטיביים מפליז. כסאות הבר עשויים ברזל ומרופדים בירוק כהה. ציור הקיר הגדול והפסטלי הוא של עינת צרפתי (צילום: גדעון לוין)
הקפיטריה בקומה 13 מוגדרת באמצעות ריצוף מעוינים בגווני חום. הבר עשוי מבלוקים חשופים, ומעליו גופי תאורה דקורטיביים מפליז. כסאות הבר עשויים ברזל ומרופדים בירוק כהה. ציור הקיר הגדול והפסטלי הוא של עינת צרפתי (צילום: גדעון לוין)
תא מפגש (בוט) בקומה 13 מחופה מבחוץ בפרקט אלון בדוגמת אדרת דג ומרופד מבפנים - קירות וספסלים - בטקסטיל ורוד. התאורה חמה ואינטימית (צילום: גדעון לוין)
תא מפגש (בוט) בקומה 13 מחופה מבחוץ בפרקט אלון בדוגמת אדרת דג ומרופד מבפנים - קירות וספסלים - בטקסטיל ורוד. התאורה חמה ואינטימית (צילום: גדעון לוין)
בוטים בקומה 15 עשויים מפסי עץ מושחרים ומחופים מבפנים בבדים רכים בגוונים מעושנים. גם כאן מנורות תלויות בנוסף לתאורה הטכנית בתקרה (צילום: גדעון לוין)
בוטים בקומה 15 עשויים מפסי עץ מושחרים ומחופים מבפנים בבדים רכים בגוונים מעושנים. גם כאן מנורות תלויות בנוסף לתאורה הטכנית בתקרה (צילום: גדעון לוין)
טריבונות עץ מושחר בקומה 15 מיועדות למפגשי הצוותים השונים העובדים בקומה. יחד עם התאורה הטכנית נוצרת אווירה של מאחורי הקלעים (צילום: גדעון לוין)
טריבונות עץ מושחר בקומה 15 מיועדות למפגשי הצוותים השונים העובדים בקומה. יחד עם התאורה הטכנית נוצרת אווירה של מאחורי הקלעים (צילום: גדעון לוין)
חדר הישיבות המרכזי בקומה 15: חומרים קשים, כמו ברזל ובלוקים, מרוככים בעזרת עץ וטקסטיל. הצבעוניות דרמטית - שחור וצהוב (צילום: גדעון לוין)
חדר הישיבות המרכזי בקומה 15: חומרים קשים, כמו ברזל ובלוקים, מרוככים בעזרת עץ וטקסטיל. הצבעוניות דרמטית - שחור וצהוב (צילום: גדעון לוין)
לחצו PLAY כדי להבין כיצד תוכנן הענק שמתפתל מעל שרונה
צילום: ירון שרון

חברת ההיי טק איירון סורס היתה הראשונה לאכלס את מגדל עזריאלי החדש בשרונה, שהפך ליעד מבוקש בקרב חברות ההייטק הגדולות בארץ. החברה עברה למגדל בקיץ האחרון, ממשרדים שהיו פזורים בכמה בניינים ברחוב לילנבלום בתל אביב. בעליה בחרו להתמקם בקומות 12-15, קומות נמוכות יחסית במגדל בן 60 הקומות, כדי שלמרות המעבר אליו, הם ימשיכו להרגיש קשר, לפחות במידה מסוימת, לסביבה.

 

הנוף ממרפסת המשרדים, בקומות יחסית נמוכות של המגדל. מצד אחד: הקריה (צילום: אביטל ברוידא)
    הנוף ממרפסת המשרדים, בקומות יחסית נמוכות של המגדל. מצד אחד: הקריה(צילום: אביטל ברוידא)

     

    מצד שני שרונה (צילום: אביטל ברוידא)
      מצד שני שרונה(צילום: אביטל ברוידא)

       

      איירון סורס, שהוקמה ב-2010, עוסקת בפרסום במכשירים סלולריים ומספקת, בין השאר, טכנולוגיה המאפשרת לשחקנים במשחקים סלולריים לקבל "תשלום" במטבעות וירטואליים או פרסים במשחק, בתמורה לצפייה בפרסומות וידאו. בדרך זו יכולים מפתחי המשחקים להגדיל את הכנסותיהם. החברה היא אחת מהגדולות בתחומה בעולם, והטכנולוגיה שלה מגיעה ליותר מ -1.2 מיליארד משתמשי טלפונים סלולריים, ומשולבת ביותר מ- 80 אלף אפליקציות. כיום היא מעסיקה 600 עובדים במשרדים הראשיים בתל אביב, ועוד כ-150 עובדים בסניפיה בניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, ברלין, בייג'ין, שנזן, בנגלור וסיאול.

       

      גרם המדרגות הפנימי בין 4 קומות המשרד. הספסל עשוי בלוקים (צילום: גדעון לוין)
        גרם המדרגות הפנימי בין 4 קומות המשרד. הספסל עשוי בלוקים(צילום: גדעון לוין)

         

        בקומה 15 "הפסקה ירוקה": חממה דמויית פטיו עם ריצוף אבן פראית ותאורה בהשראת גרלנדות (צילום: גדעון לוין)
          בקומה 15 "הפסקה ירוקה": חממה דמויית פטיו עם ריצוף אבן פראית ותאורה בהשראת גרלנדות(צילום: גדעון לוין)

           

          "התבקשנו לייצר מרחבים בוגרים"

           

          תכנון ארבע קומות המשרדים החדשות (ובקרוב החמישית), סך הכל 10,000 מטרים רבועים, הוא עבודה משותפת של Greentechtura וסטודיו RUST אדריכלים (של האדריכלים רענן שטרן ושני טל). Greentechtura תכננו את חלוקת הקומות, העמדת המשרדים ביחס לשטחים הציבוריים ואת מיקומם של הצוותים השונים בכל קומה.

           

          חדרי העבודה בקומת ההנהלה בנויים כביתני כפר עם גג פח משופע  (צילום: גדעון לוין)
            חדרי העבודה בקומת ההנהלה בנויים כביתני כפר עם גג פח משופע (צילום: גדעון לוין)

             

            שטרן וטל היו אחראים על עיצוב הפנים של החללים הציבוריים. "התבקשנו לייצר מרחבים בוגרים ונוחים", מתאר שטרן את נקודת המוצא לעיצוב, "בלי גימיקים ובלי פונקציות נלוות שמתיימרות להשאיר את העובדים כמה שיותר שעות במשרד".

             

             (תוכנית: RUST architects)
              (תוכנית: RUST architects)

               

               (תוכנית: RUST architects)
                (תוכנית: RUST architects)

                 

                אזורי העבודה: אחידים ובכל זאת שונים

                 

                קומה 12 היא קומת ההנהלה, שבה השטח הציבורי הגדול ביותר, הכולל סלונים, קפיטריה מרכזית וטריבונה לכינוסים של החברה. יש בקומה גם מרפסת גדולה ומאובזרת, היחידה במגדל, שצופה לעבר הקריה ופארק שרונה.

                 

                על הקיר המרוחק בסלון המנהלים עבודה של ג'ואנה אסרף (צילום: גדעון לוין)
                  על הקיר המרוחק בסלון המנהלים עבודה של ג'ואנה אסרף(צילום: גדעון לוין)
                   

                   

                  קומות 13-15 הן קומות העבודה, והארגון בהן זהה: בכניסה לכל קומה יש אזור קבלת פנים עם פינות ישיבה, ובהמשכו קפיטריה קומתית מרכזית.

                   

                  אזור הכניסה בקומה 13. בקצה נראית הקפיטריה הקומתית    (צילום: גדעון לוין)
                    אזור הכניסה בקומה 13. בקצה נראית הקפיטריה הקומתית (צילום: גדעון לוין)

                     

                    אזור הכניסה בקומה 14. אווירה של פיקניק עם טריבונה מעץ, ריצוף אבן וצמחייה (צילום: גדעון לוין)
                      אזור הכניסה בקומה 14. אווירה של פיקניק עם טריבונה מעץ, ריצוף אבן וצמחייה(צילום: גדעון לוין)

                       

                      בהיקף כל קומה תוכננו משרדים שקופים מוארים באור טבעי, המעניקים פרטיות יחסית.

                       

                      משרדים שקופים מעניקים פרטיות יחסית. פוסטרים מהווי החברה יוצרו בסטודיו הגרפי שלה   (צילום: גדעון לוין)
                        משרדים שקופים מעניקים פרטיות יחסית. פוסטרים מהווי החברה יוצרו בסטודיו הגרפי שלה (צילום: גדעון לוין)

                         

                        במרכז כל קומה - ליבת קומה, כפי שמכנים אותה האדריכלים, המקיפה את גרעין המגדל - ממוקמות פונקציות ציבוריות, שמשרתות את המשרדים הסמוכים באותו אזור. בין הליבה להיקף מקשר מעין רחוב, מסדרון רחב, שהפונקציות הציבוריות משיקות לו.

                         

                        מטבחון ורוד בקומה 13. מוגדר באמצעות שטיח משובץ  (צילום: גדעון לוין)
                          מטבחון ורוד בקומה 13. מוגדר באמצעות שטיח משובץ (צילום: גדעון לוין)

                           

                          עיצוב הקפיטריה בקומה ה-14 מזכיר מטבח ביתי  (צילום: גדעון לוין)
                            עיצוב הקפיטריה בקומה ה-14 מזכיר מטבח ביתי (צילום: גדעון לוין)
                             

                             

                            כיוון שהמשרדים נפרשים בכמה קומות, האדריכלים חיפשו דרך ליצור סדר וחזרתיות, כך שהעובדים יוכלו להתמצא במרחבים השונים בקלות, ועם זאת כל קומה תהיה ייחודית. הם בחרו להגדיר ''מבנים'' עצמאיים, מנותקים מהתקרה, שמכילים חדרי ישיבות, עבודה ומפגש; ואלו חוזרים בכל קומה בגרסאות ובחומריות שונות, למשל בריצוף מתחלף המגדיר אזורים שונים. המשרדים מרוצפים בפרקט אלון מבוקע, חדרי הישיבות בפרקט בדוגמת אדרת דג, והשביל ההיקפי עשוי בטון מוחלק.

                             

                            מפגש של חומרים: קטיפה, פרקט ואריחים צבעוניים (צילום: גדעון לוין)
                              מפגש של חומרים: קטיפה, פרקט ואריחים צבעוניים(צילום: גדעון לוין)

                               

                              בחללים הציבוריים נעשה שימוש בחומרים מגוונים: עץ, קרמיקה, טראצו, שטיחים, אריחי פי.וי.סי ואבן טבעית, ובשלל דוגמאות ושילובים חד פעמיים, שמייצרים מרבדים המגדירים את גבולות הפונקציות השונות. "זה יוצר עושר גדול, אבל המשכי", מסביר שטרן. "יש תמיד שילוב בין חומרים כבדים, כמו פלדה, בלוקים חשופים ובטון, לחומרים מעודנים יותר כמו טקסטיל ועץ, שמרככים ועושים את הכל יותר אנושי".

                               

                              חדר הישיבות המרכזי בקומה 15. קיר בלוקים חשוף וכסאות מרופדים (צילום: גדעון לוין)
                                חדר הישיבות המרכזי בקומה 15. קיר בלוקים חשוף וכסאות מרופדים(צילום: גדעון לוין)

                                 

                                תאורה: טכנית, רכה, דקורטיבית

                                 

                                על תכנון התאורה אחראית מעצבת התאורה אורלי אברון אלקבץ. מדרג התאורה שתכננה מתחיל עם תאורה טכנית צמודת תקרה במשרדים וממשיך בתאורה טכנית, אך רכה וביתית יותר, במסדרונות ובחללים הציבוריים. זו מבוססת על שלד צינורות ברזל שחורים, שמהם יורדים גופים עגולים אחידים, המופיעים ללא השלד גם בחדרי הישיבות.

                                 

                                פינת עבודה בליבת הקומה ולצדה פינת ישיבה צבעונית. גופי תאורה טכניים עגולים, צמודים לצינורות שחורים (צילום: גדעון לוין)
                                  פינת עבודה בליבת הקומה ולצדה פינת ישיבה צבעונית. גופי תאורה טכניים עגולים, צמודים לצינורות שחורים(צילום: גדעון לוין)

                                   

                                  בקפיטריות, בסלונים ובחלק מהבוטים (תאים לשיחות ופגישות), שבהם רצו להשיג אווירה שונה, בחרו בתאורה דקורטיבית.

                                   

                                  גרפיקה: תמה לכל קומה

                                   

                                  הסטודיו לעיצוב של איירון סורס היה שותף לעיצוב הגרפי של הקומות, שלכל אחת מהן נבחרה תמה ייחודית הקשורה להיסטוריה הקצרה של החברה ולמדינות שבהן היא פועלת: קומה 12, קומת ההנהלה, היא תל אביב; קומה 13 אסיה; קומה 14 אמריקה; וקומה 15 אירופה.

                                   

                                  התמה של קומה 14: אמריקה. וממנה נגזרים שמות המשרדים  (צילום: גדעון לוין)
                                    התמה של קומה 14: אמריקה. וממנה נגזרים שמות המשרדים (צילום: גדעון לוין)

                                     

                                    התמה הקומתית באה לידי ביטוי בשמות חדרי הישיבות ובהשראה לציורים מופשטים, שצוירו על גבי פח גלי ועוטפים את פיר המעליות המקשר בין ארבע הקומות. בסטודיו הוכנו גם פוסטרים שמעטרים את קירות המשרדים ומציגים נושאים מהווי החברה.  

                                     

                                    תוכנית קומה טיפוסית (15). משרדים מקיפים ליבה של פונקציות ציבוריות (תוכנית: RUST architects)
                                      תוכנית קומה טיפוסית (15). משרדים מקיפים ליבה של פונקציות ציבוריות(תוכנית: RUST architects)
                                       

                                       

                                      • עיצוב ותכנון: RUST אדריכלים - רענן שטרן ושני טל; Greentechtura
                                      • עיצוב ותכנון תאורה: אורלי אברון אלקבץ
                                      • גרפיקה ושילוט בשיתוף עם סטודיו IronSource 
                                      • שילוט המשרדים, פח גלי מאויר והפקת ציורי הקיר: אורן ברקת (אורניאון)
                                      • איור קיר קומה 12: ג׳ואנה אסרף (הקיר הקינטי)
                                      • איור קיר קומה 13: עינת צרפתי
                                      • איור קיר קומה 14: ליאור בן-טוב Pesh
                                      • איור קיר קומה 15: אלון בונדר
                                      • ציורים על פח גלי סביב המעליות: תום מלניק
                                      • פוסטרים: אביאל בסיל וסטודיו IronSource

                                       

                                      --------------------------------------------

                                      איך תוכנן הענק המתפתל מעל שרונה? לחצו על התמונה לכתבה המלאה:

                                       

                                      האם הוא באמת עקום? לחצו לכתבה המלאה (צילום: אינסה ביננבאום)
                                      האם הוא באמת עקום? לחצו לכתבה המלאה (צילום: אינסה ביננבאום)

                                       

                                       

                                       
                                      הצג:
                                      אזהרה:
                                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד