צעיר, אופנתי, מתוק, פסטלי ובלי אף מלה בעברית: המיתוג של סטינג TV

רגע לפני הפיצול הדרמטי של ערוץ 2, מנסה YES לתפוס משבצת בפסיפס הטלוויזיה המתעדכן, ולפנות לצעירים שרוצים להתחבר ולהתנתק בלי שירות לקוחות

עודד בן יהודה פורסם: 30.10.17 07:57
זה לא מותג אופנה לצעירים, אלא שירות טלוויזיוני, אך ההשראה די ברורה. עבודה של משרד המיתוג ''פירמה'' (צילום: אוהד רומנו  ורפי דלויה)
זה לא מותג אופנה לצעירים, אלא שירות טלוויזיוני, אך ההשראה די ברורה. עבודה של משרד המיתוג ''פירמה'' (צילום: אוהד רומנו ורפי דלויה)
אין רמז לישראל ולעברית (אף שהמוצר מתגאה בתכנים ישראליים ולא רק זרים, כמו בנטפליקס). שילוט חוצות של סטינג TV (צילום: אוהד רומנו  ורפי דלויה)
אין רמז לישראל ולעברית (אף שהמוצר מתגאה בתכנים ישראליים ולא רק זרים, כמו בנטפליקס). שילוט חוצות של סטינג TV (צילום: אוהד רומנו ורפי דלויה)

2017 תיזכר כשנה מטלטלת בשוק הטלוויזיה הישראלי. מסגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור (על זעזועיו הבלתי נגמרים), דרך השקה של פלטפורמות צפייה כמו פרטנר TV, סלקום TV ונקסט TV (של "הוט", שבכלל שינתה את שמה ל"אלטיס"), וכלה בפיצול הממשמש ובא של ערוץ 2 לשני ערוצים מסחריים מלאים בתוספת המעבר של ערוץ 10 לאפיק חדש בשלט - זו שנה שלא מאפשרת שינה טובה לאנשי התעשייה.

 

אז גם YES, שנותרה מאחור, מנסה לתפוס משבצת בשוק המצטופף של צפייה טלוויזיונית מעודכנת, ומשיקה היום את סטינג TV.

 


sting_with_credits-3


sting_with_credits-5


sting_with_credits-4


sting_with_credits-2

 

Sting הוא עוקץ (כי אין עברית במוצר הזה ובמיתוג שלו), ולמי שלא הבין את התרגום, מספרים ב-YES שהוא ״מותג שובב שעוקץ את שוק הטלוויזיה״.  ניסיון העוקץ הזה, רגע לפני ההצגה הגדולה של "קשת", "רשת" ו"עשר", מעלה את התהייה: מה זה בכלל?

 

מדובר בטלוויזיה אינטרנטית, שבניגוד למתחרות בינלאומיות כמו "נטפליקס" החזקה, יציע גם הפקות מקור ותכנים דוקומנטריים ישראליים. מלבד זה, מובטחים למתחברים סדרות רכש מאולפנים בינלאומיים מובילים, וגם ערוצי צפייה ושירות VOD וכמובן התכנים של YES. בשורה אחרת באה ממערכת היחסים המובטחת עם הסוחר: לא עוד שיחות מתישות עם שירות הלקוחות בניסיון להתנתק, אלא תהליך עצמאי ודיגיטלי דרך האתר.

 

ואכן, באופן מאד מחושב ולא מקרי, קצת כמו מי שמנסה לעקוץ את ההצגה של ערוצי רשת, קשת ועשר, יום לפני ההשקות הגרנדיוזיות, ״יס״ מעלה לאויר את מותג הטלויזיה החדש שלה: סטינג טיוי. אם הרמתם גבה ושאלתם את עצמכם, למה? אתם לא לבד. על אף מותג הבית החזק, yes היתה קודם כל חייבת לתת מענה הולם לNEXT TV הצעיר של הוט, אבל הסיפור כאן הוא הקהל. ענקית התקשורת כמו המתחרות הבינלאומיות שלה, פונה לקהל צעיר, אלטרנטיבי, שלא מתחבר לפלטפורמות הקיימות וה״ממסדיות״, שאוהב לצרוך תכנים באופן מהיר, אינטרנטי, כזה שמרכיב לעצמו תמהיל באופן אישי, ובעיקר קהל לא שבוי, קהל לא נאמן שיכול להתנתק בכל רגע נתון מהשירות.


sting_pictures-17 copy
כמו דור המילניאלז: זויתי, לועזי ומעט שבור -- הלוגו החדש של סטינג טיוי / עיצוב פירמה


זויתי ולועזי: הלוגו של סטינג טיוי / עיצוב: פירמה
מותג המשלב צבעוניות רכה עם פלורסנטיות / עיצוב: פירמה


N שבורה במראה ״פאנקי״: האייקון שיוביל את המותג סטינג טיוי / עיצוב: פירמה
N שבורה במראה ״פאנקי״: האייקון שיוביל את המותג סטינג טיוי / עיצוב: פירמה


שימוש נרחב בצבעוניות ״פלורסטנית״ - האייקון של המותג סטינג טיוי / עיצוב: פירמה
שימוש נרחב בצבעוניות ״פלורסטנית״ -- האייקון של המותג סטינג טיוי / עיצוב: פירמה

 

למרות מותג הבית החזק, yes חייבת לתת מענה הולם ל-NEXT TV הצעיר של הוט. הסיפור כאן הוא הקהל: כולם מנסים ללכוד את הצעירים, שכבר לא מתחברים לערוצי הברודקאסט הממסדיים, ומעדיפים לצרוך תכנים במהירות, באינטרנט ובטלפון הסלולרי, תוך הרכבת תמהיל אישי. זה קהל שלא רוצה להרגיש שבוי, ומעוניין לדעת שהוא יכול להתנתק בכל רגע נתון מהשירות.

מהלך המיתוג נעשה בחברת "פירמה", מי שאחראית גם על מיתוג התאגיד ״כאן״.


sting_pictures-24 copy
פיתוח של שפה גרפית עם נראות בינלאומית. שום רמז לכך שמדובר בשירות ישראלי / עיצוב: פירמה

עם מראה שמנסה להיות חד ומעט פאנקי (PUNK), בתיבול אופנתי מתקתק, השפה הגרפית מציגה גריד אלסטי של ריבועים, המשתנה באופן קבוע. הצבעוניות נעה בין צבעים רכים ופסטלים, לצבעים זרחניים, כיאה לא רק לטרנד של השנים האחרונות, אלא גם למותג אינטרנטי תלוי-מסך. הסגנון הטיפוגרפי מושתת על אותיות גדולות (uppercase), במה שנראה כהשראה שנשאבה ממותגי אופנה צעירים.


sting_pictures-25 copy


מארזים של המותג סטינג / עיצוב: פירמה
מארז הסטרימר של סטינג טיוי / עיצוב: פירמה


אייקון האפליקציה בניידים / עיצוב: פירמה
אייקון האפליקציה הסלולרית / עיצוב: פירמה


איפיון ועיצוב הממשקים של סטינג טיוי / עיצוב: NG Soft
איפיון ועיצוב הממשקים של סטינג טיוי / עיצוב: NG Soft

האתר פעיל כבר שלושה חודשים, והוא עוצב ופותח בחברת NGSOft ברוח המותג, כשהוא מציג אנימציות תלת-ממדיות תוך שימוש בצבעים שנקבעו.


sting_pictures-9 copy
שפה גרפית נקייה, מעט ״הייטקית״, ולועזית -- הדמיה של שלט פרסומת לסטינג טיוי / עיצוב: פירמה


sting_pictures-28 copy
הדמיית שלט פרסומת / עיצוב: פירמה, צילומים מתוך הסדרות: משחקי הכס, הבחורה החדשה

 


sting_pictures-7 copy
באדיבות: פירמה, צילום מתוך הסדרה: סיליקון ואלי


sting_pictures-15 copy
באדיבות: פירמה, צילום מתוך הסדרה: בנות


sting_pictures-16 copy
באדיבות: פירמה. צילום מתוך הסדרה: משחקי הכס


sting_pictures-26 copy
עיצוב: פירמה

יחד עם נטפליקס (המתחרה הישירה, שחדרה השנה לארץ), יש כעת בישראל 10 (!) פלטפורמות לצפייה בתכני וידאו. התחרות עצומה, ולכן יהיה מעניין לראות כיצד מצליחה השחקנית האחרונה לתפוס משבצת בפסיפס כה רווי, ואם תוכל לעקוץ את המתחרות כפי שהיא מתיימרת לעשות.

-----------------

ואיך נראה המיתוג (של אותו משרד) לתאגיד "כאן"? לחצו:

 

  (צילום: 'כאן' תאגיד השידור הישראלי עיצוב: Firma. The brandhouse)

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com