התמורות הפוליטיות הרבות בעולם בשנים האחרונות לא פסחו גם על ענף האופנה, עם מעצבים רבים שהעדיפו לזנוח את הבגדים הגרנדיוזיים לטובת חולצות ושמלות בעיצוב פשוט עם סלוגנים בולטים. המסרים מגוונים, ונעים מהצהרות פמיניסטיות ופוליטיות, ועד עידוד להגשמה עצמית, אהבה או שמירה על כדור הארץ. הטרנד, שפרח בעקבות בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, מתאים היטב לעידן האינסטגרם – שבו הנוכחות הווירטואלית מסתכמת בתמונה יפה ומשפט מפתח שמלווה אותה. איך תעבירו את הסלוגנים מהרשת למציאות, והאם אפשר להסתפק בהצהרה אחת לכל העונה? המדריך המלא.
על המסלול
המעצבים לא חסכו העונה בהבעת דעות, לעתים רציניות ולעתים הומוריסטיות, שהודפסו על חולצות, סוודרים, שמלות ואפילו כובעים במטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר. במותג אליס & אוליביה החליטו להשתמש בכיתוב שחור על חולצה לבנה כדי להמליץ ללקוחה להפוך בעצמה לשינוי שהיתה רוצה לראות בעולם, במותג זאדיג & וולטר בחרו במילה "מוזה" כדי להעביר מסר שניתן לפרש בדרכים רבות, המעצב כריסטיאן סיריאנו בחר בסלוגן "אנשים הם אנשים" ופראבל גורונג העדיף את המשפט Girls Just Want to Have Fundamental Rights. המותג פאבליק סקול ביקש להפוך את אמריקה כולה לניו יורק בפרפראזה על קמפיין הבחירות של טראמפ, ואילו באשיש המליצו לא לוותר על החלום והשתמשו בצבעי דגל הגאווה.
על השטיח האדום
חולצת "כולנו צריכים להיות פמיניסטיים" של בית האופנה דיור הפכה במהרה ללהיט אצל הפאשניסטות המפורסמות וחובבות האינסטגרם. הבלוגרית המצליחה קיארה פראני מיהרה להצטלם איתה, וגם הזמרת דמי לובאטו תועדה לובשת אותה. בין המפורסמות האחרות שהתחברו מיד לטרנד הסלוגן השובב תמצאו את האיט גירל דייזי לואו בחולצה שעיצבה חברתה אלכסה צ'אנג עם הכיתוב Double Trouble, את השחקנית ריס ווית'רספון שרצה ברחובות לוס אנג'לס עם הכיתוב "אני זקוקה לוויטמין ים (Sea)", ואת אווה לונגוריה עם טי שירט שעליה הודפס משחק המילים: There is a fine Wine between love and war. עם זאת, ההצהרה הדרמטית ביותר שייכת לזמרת מל בי, שהגיעה לטקס פרסי ה-VMA בשמלת פאייטים עם הכיתוב You will never own me – שקיבל משמעות מיוחדת לאור העובדה שהיא נמצאת בתהליך גירושים מסובך מבן זוגה לשעבר סטפן בלפונטה.
איך ללבוש
הדבר החשוב ביותר כשבאים לאמץ את טרנד הסלוגנים, הוא בחירה בכיתוב הנכון. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל כדאי להבין ולהתחבר לסלוגן שמתנוסס על הבגד – כי יש סיכוי לא קטן שאנשים ינעצו בו מבטים ובמקרים מסוימים אפילו יבקשו לגביו הסברים. למשל, אל תבחרו ציטוט מספר בלי לקרוא אותו. בנוסף, כדאי להימנע ממילים כמו "לוהטת" או "סופר סקסית" שהופיעו על חליפות טרנינג לפני כמה שנים. הרעיון הוא להוסיף תחכום למראה, ולא להפך. מבחינת שילוב הסלוגן בתלבושת, האפשרויות רבות. ביום אפשר ללבוש את החולצה עם הכיתוב כתוספת למכנסי ג'ינס אוברסייז וז'קט מחויט, ואילו בערב היא תוסיף קריצה לחצאית פאייטים נוצצת או לחצאית מקסי נשפכת.
ניתן להשיג בארץ
______________________________________________________
ואיזה טרנד יתאים למי שחולמת על העתיד?