לאשה

    עיצוב חובק עולם: הצצה להפקת האופנה החדשה של אופטיקנה

    16 דוגמנים מובילים, 12 יעדים לוהטים מסביב לעולם וקמפיין צבעוני אחד: קבלו הצצה לכל מה שקרה מאחורי הקלעים של הפרויקט שיעשה לכם חשק לצאת (שוב) לחופשה

    רוסלנה והמאפר גיא טאקו (צילום: שחף מור)
    רוסלנה והמאפר גיא טאקו (צילום: שחף מור)
    PLAY להצצה מאחורי הקלעים
    צילום ועריכה: שי רוזנצוייג
    החופשה המושלמת, זאת שתיתן לנו נחת והשראה להמשך, נמצאת אצל כל אחד ואחד מאיתנו בראש ובלב. מילאנו, פריז, ניו יורק, לונדון, סרדיניה או קפריסין, לכולם יש מקום וזמן מסוים שבו נגיע אליהם, נבקר ונטייל בהם. לכל חופשה כזאת יש דימוי מפורט למדי בראשנו – מה נלבש, אילו משקפיים ניקח ואיזה איפור נשים. האווירה היא למעשה החוויה בשלמותה.

     

    ינקל'ה פילטשר (צילום: שחף מור)
      ינקל'ה פילטשר(צילום: שחף מור)

       

      זו השנה השלישית שפרויקט כזה בממדים ובמחשבה מתקיים במגזין STYLELIST העוסק בעיצוב ובלייף סטייל. מחשבה מתגלגלת ורעיונות מתפתחים, וככה השנה הגיע קונספט אחר – בועט, נועז ומאתגר יותר.


      אריק מור (צילום: שחף מור)
        אריק מור(צילום: שחף מור)

         

        ההתחלה הייתה בכמה סקיצות שהגיעו מעמודי ההשראה השונים של המשתתפים – משה אברמוב, המפיק בפועל של הפרויקט, איתן טל, הצלם והקריאייטיב, ואנוכי, עורכת המגזין.

        בשונה מהשנים הקודמות, הפעם נלקחה חסות ראשית על הפרויקט מטעם חברת אופטיקנה, ובראשה יפעת רוזנברג שאמונה על ניהול השיווק ברשת, המותג שממצב את עולם הלייף סטייל במשקפי שמש וראייה כבר כמה שנים. תחום המשקפיים קשור קשר ישיר לכל חופשה כמוצר מחייב בכל תיק טיול וכאמירה אופנתית לכשעצמה.


        צוות אופטיקנה, גלוריה ואסנת, על סט הצילומים (צילום: שחף מור)
          צוות אופטיקנה, גלוריה ואסנת, על סט הצילומים(צילום: שחף מור)

           

          כל תמונה מייצגת יעד אחר מבין 12 היעדים הנבחרים של חברת ארקיע, שותפה לעשייה ולדרך שבה צמח הרעיון.


          מאיה שחטר (צילום: שחף מור)
            מאיה שחטר(צילום: שחף מור)

             

            לצידם חברת קליניק, ענקית הקוסמטיקה והטיפוח הבינלאומית, וסוכנות יולי מודלס בהנהלת זיווה מיכאל ושי כהן ארבל האחראית לשמות הטאלנטים והדוגמנים השונים, בהם רוסלנה רודינה, שיר אלמליח ושגיא ברייטנר. 12 תמונות, 12 דימויים ו־14 טאלנטים.

            לם הווידאו שי רוזנצוויג (צילום: שחף מור)
              לם הווידאו שי רוזנצוויג(צילום: שחף מור)

               

              הפקה

              השלב השני בפרויקט היה בהפקתו הוויזואלית, במערך צילומים שדרש תיאום בין מספר גדול של גורמים – מאפרים, מעצבי שיער, דוגמנים, סטייליסטים, חברות ביגוד, עורכי וידאו, כתבים, צוות תיעוד, צלמים ועוד מוסיפה הרשימה לגדול.

              נועה וזוהר מ”קליניק” עם טירן כליף לוי (צילום: שחף מור)
                נועה וזוהר מ”קליניק” עם טירן כליף לוי(צילום: שחף מור)

                 

                שני ימי צילומים מבוקר עד ערב הניבו 12 תמונות אופנתיות ומיוחדות, כל אחת בדרכה. בגזרת הטיפוח נמנו כמה משתתפים. בעיצוב השיער – שי הללי זיו ושני סבן, ובאיפור – ורד ספיבק ונירית הירשמן, ולחלק מהטאלנטים היה זה גיא טאקו. כל הטאלנטים אופרו במוצרי קליניק בהתאם לאווירת היעדים של ארקיע בעולם.

                 

                ורד ספיבק באיפור (צילום: שחף מור)
                  ורד ספיבק באיפור(צילום: שחף מור)

                   

                  לימור ריחאנה, הסטייליסטית הראשית בהפקה (ולצידה ע. סטיילינג, דנית מזרחי), הביאה מקניון רמת אביב את מיטב המותגים העונים על הטרנדים החמים בארץ (וכמובן בחו"ל) לכדי לוקים מלוכדים העונים על היעדים השונים שנבחרו.

                   (צילום: שחף מור)
                    (צילום: שחף מור)

                     

                    המשימה כמובן לא הייתה קלה, ואת הרעיון במלואו דרך תמונות הביוטי היה אפשר להבין רק לאחר השלמת עבודת הפוטומונטאז' של סרג'יו גבריאל, אחראי העיצוב האמנותי בפרויקט. לבסוף כולם אוחדו לכדי הפקה אחת שיוצאת גם כלוח שנה במהדורה מוגבלת ותערוכת ענק בקניון רמת אביב שלא יכלה להתקיים ללא נחישותה של טלי בראל מהנהלת הקניון. השילוב בין המותגים הבינלאומיים, עילית תעשיית האופנה, לקונספט האמנותי והיעדים בחו"ל היה ההשראה לתצורת הפרויקט בתערוכה מיוחדת וחד פעמית שגם תיפתח לקהל בתאריכים 20-10 בספטמבר.

                    משה אברמוב ולימור ריחאנה (צילום: שחף מור)
                      משה אברמוב ולימור ריחאנה(צילום: שחף מור)

                       

                      בין מילה לדימוי

                      לכל אורך הפרויקט ניתן דגש על תוכן הדברים הן ברמת החיבור האישי והן ביכולת למימוש הפנטזיות של אותן חופשות. מאיה שחטר, עורכת התוכן של הפרויקט, ליוותה את כל שלבי התהליך, החל מהראיונות עם הדוגמנים ועד למעטפת התוכנית הגדולה. במהלך הפרויקט נערכו ראיונות עם הדוגמנים של סוכנות יולי כדי לאפשר להכיר עוד צד בהם, בחוויה של הנסיעה ואפילו לקבל המלצות על מקומות חדשים.

                       

                      זיוה מיכאל מ”יולי” ושיר אלמליח (צילום: שחף מור)
                        זיוה מיכאל מ”יולי” ושיר אלמליח(צילום: שחף מור)

                         

                        סיום מתוק

                        התהליך של יצירת מיצג שכזה כרוך לא רק בתכנון קדימה אלא גם במחשבה והשראה אמיתית. התחברות לרצונות של כל אחד מאיתנו, לחופשה שאנחנו מדמיינים ולזו שמגיעה אליכם, קוראי המגזין, שיכולים להיות עדים לתהליך שלא תמיד חושפים, בתמונות של שחף מור שמתעדות מה באמת קרה מאחורי הקלעים. מעבר לכך הכנו סרטונים של שי רוזנצוויג שמלווה אותנו בסבלנות רבה, ובהם מתואר מהלך הפרויקט.

                         

                        • לאתר של אופטיקנה

                         

                         

                        השבוע בדוכנים
                        (השבוע בדוכנים)
                         
                        הצג:
                        כל התגובות לכתבה "עיצוב חובק עולם: הצצה להפקת האופנה החדשה של אופטיקנה"
                        אזהרה:
                        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד